GTAGames.nl gebruikt cookies

cookie wet
Voor een goede werking van GTAGames.nl dien je cookies toe te staan. Hierdoor kunnen we onder andere controleren of je bent ingelogd, statistieken bijhouden zodat we weten welke pagina's dienen worden verbeterd en gerelateerde advertenties plaatsen zodat we de rekeningen kunnen blijven betalen.
Tevens kan je dankzij cookies Grand Theft Auto filmpjes van onder andere Rockstar Games, Vimeo en YouTube bekijken en berichten delen met je vrienden via onder andere Facebook en Twitter.

Meer informatie over alle cookies en je privacy op GTAGames.nl

Springen naar inhoud



GTAGames.nl advertentie Phost.nl cPanel webhosting




Foto
- - - - -

Editie 270 - Uitgelicht

10 maart 2012 · 119 bezichtigingen

Toegevoegde afbeelding
Deze rubriek is geschreven door Thundercover!

Deze week werd er een nieuw deel aangekondigd in de SimCity-serie. Aangezien het alweer negen jaar geleden is sinds het vorige deel wordt het tijd om het geheugen op te frissen aan de hand van de vraag: wat is SimCity nu ook alweer?


SimCity


GTAGames.nl afbeelding
Het eerste deel is inmiddels meer dan twintig jaar oud en had de schokkende systeemeisen van 2 MB vrije ruimte op de harde schijf en een processor van enkele MHz. Het doel van 2d (top down view) spel was het bouwen en onderhouden van een stad, wat gedurende de serie ook niet veranderd is. De broncode van dit eerste spel in de serie is overigens enkele jaren openbaar gemaakt onder de naam Micropolis, wat de oorspronkelijke naam voor SimCity was.


GTAGames.nl afbeelding
Het spel was verrassend genoeg een groot succes en dat betekende dat een vervolg niet uit kon blijven, ondanks het mindere succes van andere Sim-titels als SimEarth. Het vervolg, SimCity 2000, bevatte een isometric camera-standpunt, net zoals GTA: Chinatown Wars heeft. Daardoor werd de stad een stuk realistischer. Ook werden er ondergrondse lagen toegevoegd voor metro's en waterleidingen en konden er meer faciliteiten als gevangenissen, museums en ziekenhuizen worden geplaatst.


GTAGames.nl afbeelding
Het gebruik van faciliteiten werd in het volgende deel, SimCity 3000, nog een stap verder uitgewerkt. Waar ze in deel twee nog willekeurig verschenen, kon je ze nu echt zelf neerzetten. Ook was er meer interactie met buursteden en moest je nu ook je vuilnis zelf wegwerken, zodat niet al je bewoners weg zouden trekken vanwege de stank. Om het nog realistischer te maken, kon je ook zaken doen met grote zakenmannen, die in ruil voor veel geld een casino of staatsgevangenis in je stad bouwen, met alle gevolgen van dien...


GTAGames.nl afbeelding
Hoewel SimCity 4 zeker wat vernieuwingen bracht, waren deze niet zo ingrijpend als bij de delen ervoor. Functies werden verbeterd, zoals het automatisch aanleggen van wegen bij het aangeven van bouwtype en steden bevinden zich nu in een heel land. Ook is er de mogelijkheid om je Sims-familie in je stad te plaatsen. Maar voor veel spelers blijven de rampen dé reden om SimCity te blijven spelen: van tornado's en ufo's tot de in deel 4 toegevoegde vulkaanuitbarstingen.




Wat SimCity 2013 ons gaat brengen? In ieder geval een multiplayer tot 16 spelers, meer details, ontwikkelingen tot een bepaald type stad en een grote wens van het ontwikkelteam zelf, waarin elke auto en elke sim een eigen leven heeft. En verder? Dat zal de toekomst moeten leren, al weet ik één ding zeker: ik moet en zal ook deze SimCity weer kapot spelen. Het belooft weer een mooie game te worden! :D




GTAGames.nl advertentie Phost.nl cPanel webhosting


Wat valt er te doen dan in die Multiplayer?

Thundercover
11 mrt 2012 - 11:21
Hetzelfde als het spel zelf, alleen dan met meerdere spelers. Dus je bouwt zelf een stad en de steden hebben invloed op elkaar, zoals je in het filmpje kan zien, waar bij beide steden de elektriciteit uitvalt en de spelers dan samen een nieuwe energiecentrale bouwen. Of er speciale modi of missies zijn, is helaas nog niet bekend.
Ben benieuwd wat dit te brengen heeft, dit spel heb ik vroeger veel gespeeld :)
Blij dat jij er iets over hebt geschreven, wilde het ook in de Game On publiceren, maar uiteindelijk niet gedaan.

Leuk stukje in ieder geval.  :tu:

Guardian1980
12 mrt 2012 - 02:18
Ik heb zeker weten een flink deel van mijn schooljeugd doorgebracht met Sim City. En dan ook wel de allereerste en versie 2000 _O_

Redactie OWN

Toegevoegde afbeelding

Toegevoegde afbeelding

Toegevoegde afbeelding

Toegevoegde afbeelding

Toegevoegde afbeelding

Toegevoegde afbeelding

Toegevoegde afbeelding

Toegevoegde afbeelding

Toegevoegde afbeelding

Toegevoegde afbeelding

Talent?



Talent?

Vind je het leuk om te schrijven? Houd je van een uitdaging? Kan je het aan, om onder tijdsdruk te werken? Kortom: heb je zin om aan OWN mee te helpen? Meld je dan nu aan, door een PM te sturen naar Phoenyxar of 3L1077!

Deze week in OWN

Editie 398

Welkom!
OWNews
Jet's Column
De Test
Guard's Comics
Interview
Gang van Zaken
De Stelling
Prikbord
Sport

Volgende editie:
14 september, 21.00 uur

Forum Awards

Toegevoegde afbeelding

Toegevoegde afbeelding

Toegevoegde afbeelding

Toegevoegde afbeelding

Toegevoegde afbeelding