Jump to content

'Samsung Kies' vindt smartphone niet


MidnightMayhem

Recommended Posts

Beste forumleden,

Een aantal maand terug kocht ik mezelf een Samsung Galaxy Ace 3, een middelmatig smartphone'tje waar ik heel veel plezier van heb. Nu mijn iPod recentelijk 'overleden' is, heb ik een SD-kaartje gekocht voor in mijn gsm, om muziek en dergelijke op te zetten. Maar als ik mijn Ace in de computer steekt, begint de miserie..

Eerst zegt hij dat hij het 'apparaatstuurprogramma' aan het installeren is, die prompt wordt stopgezet omdat één of andere code niet aanwezig zou zijn. Je zou denken dat ik dus geen verbinding zou kunnen maken met de computer, maar luttele seconden nadien kan ik gewoonweg in de mappen van mijn gsm bladeren.

Nu las ik op de website van Samsung dat er een soort Samsung-equivalent van iTunes bestaat, die 'Kies' wordt genoemd. Dit zou zeer handig zijn, dus ik besloot het te installeren. Daar begon de miserie opnieuw: hij vindt het apparaat helemaal niet en zegt dat ik bij 'Extra' op 'Verbindingsproblemen oplossen' moet drukken. Een kleine 45 minuten geleden is dit procédé gestart en daar is hij nog steeds mee bezig..

Zijn dit soort problemen bekend bij Samsung Kies en moet ik dus handmatig mijn muziek op mijn Ace zetten, of is het wel op te lossen? :)

Link to comment
Delen op andere websites

Probeer eens, met je telefoon losgekoppeld, het programma 'Kies' te deïnstalleren. Verwijder daarna ook de driver van je telefoon door Device Manager te openen, Portable Devices uit te klappen en daar met de rechtermuisknop op 'Samsung Galaxy Ace 3' te klikken. Klik vervolgens op Uninstall.

Installeer nu (nog steeds met je telefoon losgekoppeld) de software 'Kies' en herstart je computer. Plug daarna je telefoon in en laat Windows de laatste software installeren als dat nodig is.

Hopelijk werkt dit voor jou! ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...