Jump to content

Game opnemen, maar alleen met ingame-geluid


Dippie

Recommended Posts

Hoi!

Ik ben op zoek naar een programma zoals Fraps, maar ik wil alleen het ingame-geluid opnemen en niet gaan prutsen met digitale geluidskanalen en dergelijke.

Ik wil graag een wedstrijd (FIFA14) opnemen tussen mij en een vriend, maar ik wil niet dat onze stemmen via Skype in het filmpje worden opgenomen en wel het ingame-geluid. Bij Fraps kun je dat volgens mij niet instellen.

Mijn vraag is dus of jullie een programma kennen waarmee ik een game op kan nemen met alleen het ingame-geluid.

Groeten,

Dippie

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is zover ik weet niet mogelijk. Opnameprogramma's kunnen namelijk niet bij het geluid van de verschillende programma's; ze kunnen enkel het geluid opnemen dat naar de speakers gestuurd wordt. Op dat moment is het Skype geluid en het game geluid al gemengd. Ik raad je aan om met hem te Skypen vanaf een ander apparaat, zoals een laptop of je mobiele telefoon. Op deze manier krijg je enkel het gamegeluid. ;)

Bewerkt: door Basssss
Link to comment
Delen op andere websites

Wordt je USB headset als aparte geluidskaart gezien? Dan kun je mogelijk als je standaard Windows geluidskaart je onboard geluidskaart instellen en hiervan de 'stereo-mix' opnemen (met bijvoorbeeld met audacity of geluidsrecorder), en skype zo instellen (standaard communicatie device) dat dit je headset gebruikt.Om vervolgens je gamegeluiden via je headset te horen kun je 'Listen to this device' gebruiken: In je sound configuratie kun je bij 'properties' van je 'stereo-mix' onder het tabblad 'listen' 'listen to this device' aanvinken en bij 'playback through this device' je headset interface kiezen. Op deze manier wordt het opnamegeluid ook nog een keer afgespeeld over je headset.

Snel stappenplan:

1. Control panel > Hardware and sound

x3tte9.png

2. Control panel: Hardware and Sound > Sound

de4v0n.png

3. Stel je onboard geluidskaart in als default playback device (In mijn voorbeeld: SoundMAX Integrated Digital HD Audio)

fvv7dy.png

4. Stel je headset (In mijn voorbeeld: TC Near Audio) in als default communication device

2nqgvbn.png

4. (Recording tab) Stel je headset (microfoon) in als default communication device

2ibguu0.png

5. Stel de 'stereo mix' van je onboard kaart in als default device

2wnn593.png

6. Ga naar de properties van je 'stereo-mix'

2ef8fbq.png

7. Vink in het tabblad 'Listen', 'Listen to this device' aan en selecteer je headset (bij mij dus weer TC Near Audio) als playback device

512cut.png

8. Je gameaudio wordt afgespeeld via je onboardkaart, je gesprekken met skype gaan via je headset; je kunt het geluid van je onboardkaart opnemen, dit bevat niet het geluid van skype; het geluid van je game wordt ook afgespeeld via je headset.

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Nadeel is dan wel dat ik het gamegeluid dan niet op de headset heb, en dat zou ik graag wel willen ;)

Dat heb je wel, zie laatste twee screenshots

Met Open Broadcaster Software (OBS) heb je ook nog verschillende mogelijkheden voor geluid opnemen.

Hiermee kun je alleen opnemen, niet je audio configureren. Audio gaat namelijk vrijwel altijd via de WDM drivers van Windows, en dus moet je Windows eerst configureren zoals ik in mijn bovenstaande post heb uitgelegd.

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...