Jump to content

Windows 10 - laptop blijft constant laden


Foreigner97

Recommended Posts

Dag iedereen,

Ik heb last van een ietwat vreemd probleem. Een week geleden heb ik mijn laptop geüpdatet van Windows 8.1 naar Windows 10.

Sinds ik Windows 10 heb, heb ik echter last van het feit dat m'n laptop constant aan het laden is. Dit wil zeggen dat er telkens zo'n blauw ''laadwieltje'' naast m'n muis verschijnt, ook als ik helemaal niks doe of helemaal geen programma open heb staan. Ook maakt de laptop, onder diezelfde omstandigheden, constant trillende geluiden, alsof hij enorm druk aan het laden is.

Naast het feit dat dit best irritant is, heb ik ook het idee dat alle taken die de laptop uit moet voeren een stuk slomer gaan op deze manier. Zo laden pagina's in Google Chrome betrekkelijk langzaam naar mijn idee, en wil Spotify nog wel eens (kort) blijven hangen. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Groet,

Foreigner

Link to comment
Delen op andere websites

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Ja, het ligt aan het feit dat upgraden gewoon ruk is.

Ik lees echt niets anders dan problemen met Windows 10 en het is quasi altijd iemand die een upgrade heeft uitgevoerd. Mijn advies: clean install van Windows 10. Zorg er wel voor dat je Windows geactiveerd is zodat je geen gezeik krijgt met productcodes.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

In dit topic wordt aangeraden om het "spooler" proces (heeft te maken met je printer) te vinden in de lijst met actieve programma's, en dit proces vervolgens te stoppen. Daarnaast zou je in hetzelfde venster met alle processen eens kunnen kijken of er programma's bij zijn die relatief veel geheugen (CPU percentage) opeisen. Is dat het geval, dan zou je die processen eens (geforceerd) kunnen afsluiten en kijken of dat effect heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Jongens, nog hartelijk dank voor jullie reacties. :tu:

Froodooo, ik had zelf ook al dergelijke topics doorgelezen op het internet, en in de meeste gevallen lag het inderdaad aan software die draaiende stond op de achtergrond, maar op één of andere manier niet compatible was met Windows 10 en/of de boel gewoon enorm traag maakte. Het ging in de gevallen die ik gelezen had echter om software die ik niet op mijn laptop had staan, dus dat bood voor mij helaas geen oplossing. Wat me al wel was opgevallen, was dat mijn virusscanner (die er al standaard op stond, McAfee) op de achtergrond wel een aanzienlijke hoeveelheid RAM opslurpte.

Wat ook verdacht was, was het feit dat de update van mijn Windows 10 ongewoon veel tijd in beslag nam. Er was dus ook de mogelijkheid dat, zoals MegaPilot zei, het probleem zat in de upgrade van Windows 10 zelf.

Anyway, om erachter te komen of het aan mijn software of aan de upgrade zelf lag, heb ik Windows in veilige modus opgestart. Toen dat wat lang duurde ben ik op een gegeven moment even iets anders gaan doen, en toen ik terug kwam was mijn laptop weer in normale modus opgestart. Wat er precies is gebeurd weet ik niet, maar sindsdien loopt mijn laptop als een zonnetje en heb ik (vooralsnog) geen last meer van het probleem gehad. :)

Opgelost dus, nogmaals dank voor jullie hulp!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...