Jump to content

Freehostia verhuizen naar een echte hosting


Gangsta

Recommended Posts

Beste,

Ik heb nu een Freehostia website.

Ik wil graag een echte hosting. Stel dat ik alle dingen van Freehostia naar mijn echte hosting doe, kan dat dan zonder mijn members, topics etc. te verliezen?

Zoja, kan iemand me graag uitleggen hoe?

Ik heb begrepen dat als je een backup wilt maken je naar je database moet gaan en dan Exporteer moet klikken, dan krijg je een code te zien. Kan ik dat op mijn echte hosting ook zo doen? :?

Link to comment
Delen op andere websites

Hey Gangsta, je hebt het antwoord al deels gegeven. Ga eerst naar mySQL Admin en ga dan naar de Database die je kopieëren wil, en druk dan op "Exporteren" of op z'n engels "Export". Vervolgens kun je een aantal instellingen configuren maar je kan ook gewoon op "Go" drukken natuurlijk. Je krijgt dan inderdaad een code voor je neus; kopieer deze (alleen de code, niet de hele pagina).

Ga nu naar 'Start -> Uitvoeren -> notepad.exe' oftewel kladblok, en kopieer de code. Sla deze op als "data.sql". Ga nu naar de MySQLAdmin van je betaalde host, en kies de database waar je de data weer in wil voeren. Druk dan niet op Exporteren (export) maar op Importeren (Import), druk op browse (bladeren) en zoek het bestand "data.sql" op, druk op "Go" en bingo!

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Die bestanden kun je gewoon downloaden van je ene server, en dan weer uploaden op je andere server ja. Je moet wel even het bestand "config.php" (of iets dergelijks) updaten naar de MySQL data van je nieuwe host natuurlijk. Dus een klein voorbeeldje:

Op je oude host was de database db_main, en op je nieuwe host is de database db_1337, dan moet je die wél veranderen in je config.php, evenals je gebruikersnaam en wachtwoord. Als dit verder nog problemen opleverd neem dan gerust contact op!

Link to comment
Delen op andere websites

Dus wat ik eigenlijk gedaan heb is een soort backup?

Deze techniek kan ook gebruikt worden om back-ups te maken ja, maar alleen van de Database en niet van de bestanden op je server dus. Er zijn echter betere opties om back-ups van je database te maken! Maar als je website klein is en je niet veel gevaar loopt, kan dit ook prima eens per week/maand. Je kunt het dus inderdaad een backup noemen, inderdaad.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Oké dank je wel voor je hulp! :Y

Maar ik heb nog een vraag:

Als ik inlog bij mijn FTP van Filezilla.

Dan zie ik php-files staan, kan ik deze gewoon niet downloaden naar mijn eigen computer? (Klikken met je rechtermuisknop en dan download)

Want dan heb ik nog steeds mijn bestanden, en als er iets mis is upload ik ze gewoon weer naartoe.

Is dat zegmaar ook een backup?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken het programma 'Filezilla' niet, maar in de meeste gevallen van FTP - Programma's kun je gewoon direct de bestanden van de FTP naar de gewone hardeschijf downloaden. Hier kun je dus egwoon alle PHP bestanden downloaden en die kan je dan gewoon in een map zetten en als je dan klaar bent dan kun je het gewoon weer op een andere webhost zetten. Let er wel op dat als je een MySQL database gebruikt dat je die ook moet opslaan via een daarvoor bestemd programma, maar voor dat FTP programma ik denk dat het wel iets is met gewoon slepen uit de FTP naar een map of rechtermuisknop > Download of iets in die term. Ik denk dat jij er wel uitkomt. Ik wens je naast dit veel succes en mocht er nog wat wezen of kom je er echt niet uit dan ga ik het voor je uitzoeken! :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...