Jump to content

[OV] Expeditie Robinson: Forum Editie


Ikkes

Recommended Posts

bannerzl7.jpg

Welkom bij Expeditie Robinson: Forum Editie. Het spel waarin duidelijk word wie dé Robinson van het forum is.

Hoe en wat?

Aangezien het een complex concept is vergt het nog redelijk wat uitleg, het grootste gedeelte lees je hieronder, maar een klein deel word bij de proeven en rondes uitgelegd.

Algemeen:

Expeditie Robinson is een spel waarbij je doormiddel van proeven, eliminaties en contacten je een weg naar de finale moet vinden. Het spel dat we gaan spelen word in 3 delen opgesplitst met elk een bepaald aantal rondes.

Delen en ronden:

In deel een van het spel speel je met zijn allen. De hele groep moet samen de opdrachten/proeven tot een goed einde brengen. Vervolgens moet de hele groep via een democratische stemming twee leiders kiezen(die zich beschikbaar hebben gesteld). Dit deel zal drie rondes bevatten. In de eerste ronde is een normale proef en in de tweede ronde zal de stemming al zijn en in de derde ronde zal het eerste deel van het spel eindigen en zal de eerste scheiding plaats vinden.

In het tweede deel van het spel werken we met twee groepen die door proeven tegen elkaar te spelen geen eliminatie hoeven te houden. De verliezende groep met een eliminatie houden met gevolg dat een teamlid uit het spel gaat. Hoeveel rondes dit deel zal bevatten word nog bekend gemaakt.

In het derde en tevens laatste deel zullen beide kampen worden samengevoegd én word er vanaf dat moment tegen elkaar gestreden. Elke ronde zal een teamlid tijdens de eliminatie het spel verlaten. Dit deel zal eindigen met de finale van Expeditie Robinson: Forum Editie.

De Proeven:

Het is al een aantal keer aan bod gekomen, maar de proeven hebben een centrale rol in het spel. In deel één om je te bewijzen en in delen twee en drie om lijfbehoud. Er zijn twee soorten proeven:
  • De Robinson Proef: In deze proef is er geen vrijstelling te verdienen alleen een leuke prijs die het spel wat makkelijker voor de winnaar maakt.
  • De Eliminatie Proef: In deze proef zal de winnaar of immuniteit winnen (deel 3) of zal de verliezen een teamlid het spel uit moeten sturen (deel 2).

Contact:

In dit spel is het contact met je teamgenoten erg belangrijk. Zo kan je complotten smeden of kan je elkaar beter leren kennen. De manieren hiervoor zijn een praat-topic en natuurlijk de PB als je iets wil melden dat niet voor iedereen geschikt is. Leg je geen contacten word de kans groter dat je er snel uitvliegd!

Inschrijven:

Als je mee wilt doen aan Expeditie Robinson: Forum Editie moet je een PB naar Ikkes sturen. In deze PB staat het volgende:

[b]Naam:[/b]
[b]Leeftijd:[/b]
[b]Ik wil meedoen met Expeditie Robinson: Forum Editie, omdat. . .[/b]



Het is de bedoeling dat je deze inschrijving zorgvuldig doet, mochten er te veel leden zich aanmelden zal er door de laatste zin een selectie gemaakt worden met wie er wel niet mee mogen doen. Het maximum aantal is momenteel nog niet bekend, maar veel hoger als 30 (als we dat uberhaupt halen) wordt het niet.

Inschrijven kan tot en met 26 maart 2008

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • Reacties 48
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ikkes

    38

  • TomHagen

    2

  • Gijsso

    2

  • MegaPilot

    2

Top Posters In This Topic

Posted Images

bannerzl7.jpg

Morgen is de laatste dag dat er ingeschreven kan worden. Aangezien er momenteel nog maar weinig aanmeldingen zijn word deze datum eventueel verlengt aangezien er toch een minimun aantal leden nodig is om het spel te spelen.

Dus aarzel niet en schrijf je in voor de expeditie die je over het hele forum mee zal nemen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

bannerzl7.jpg

Expeditie Robinson: Forum Editie

Welkom:

Welkom bij het begin van Expeditie Robinson: Forum Editie. Aangezien er een tegenvallend aantal inschrijvingen is geweest ben ik helaas genoodzaakt geweest om de opzet te veranderen. Zo zal Deel 1 (iedereen bij elkaar) ingekort worden en zal er slechts een opdracht plaatsvinden en vervolgens de verkiezingen. Deel 2 zal ook ingekort worden en Deel 3 logischerwijs ook, maar meer informatie daarover zal spoedig volgen.

Deelnemers:

  • Thundercover
  • TomHagen
  • Jay;
  • GTAGijsso
  • Mania-92
  • Radio Es.
  • ..::GhostRider::..
  • Hanneswasco
  • Blizzard
  • Tjerk
  • Fiegel5

Een van deze tien zal over enkele weken zichzelf uit mogen roepen tot winaar van Expeditie Robinson Forum Editie!

Deel 1, Ronde 1

Dan zijn we nu aanbeland bij Deel 1 van het spel en daarmee ook ronde 1. In deze ronde gaan jullie nog geen opdracht doen en kunnen jullie rustig met elkaar praten over alles en nog wat. Hiermee moeten jullie en contact komen met elkaar en elkaar beter leren kennen. Deze kennis zal je later nodig hebben voor opdrachten en stemmingen. Succes ermee. Je kan terrecht in het daarvoor ingerichte Topic.

Deel 1, Ronde 1 zal duren tot en met zondag 13 april!

Overigens is het de hele tijd mogelijk om in het topic te posten. Maandag 14 april zal er een opdracht beginnen dus vandaag deze tijdsaanduiding.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

bannerzl7.jpg

Deel 1, Ronde 2

Na eigenlijk veel te lang wachten is het nu dan eindelijk tijd voor Ronde 2 van het eerste deel van Expeditie Robinson Forum Editie.

De opdracht die jullie krijgen is heel simpel: Stel met zijn alle twee kampleiders aan. Hoe je dit doet moeten jullie zelf uitzoeken je moet echter wel onthouden dat er geen gebruik gemaakt mag worden van een poll en "open stemmen (lees: posts).

Jullie hebben tot en met donderdag 24 april 2008 de tijd om een "verkiezing" te bedenken en deze naar mij te PB'en. Wanneer ik hem goedkeur kunnen jullie beginnen en dan hebben jullie de tijd tot zaterdag 26 april 2008.

Succes ;) .

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

bannerzl7.jpg

Deel 1, Ronde 3

Nu de twee kampleiders bekend zijn (Thundercover en TomHagen) is het nu zaak om de kampen te vormen. Om en om mogen kampleider uit de bestaande groep leden kiezen. Thundercover mag beginnen omdat hij unaniem verkozen was.

Het kiezen van leden word gedaan door een post met alleen een naam erin, de kampleiders zullen dit om en om doen. Hiermee is het dus even verboden voor de "gewone deelnemers" om te posten tot de kampleiders klaar zijn.

Succes ;) .

Link to comment
Delen op andere websites

bannerzl7.jpg

Deel 2, Ronde 1

Nu de team verdeeld zijn en jullie al een redelijke tijd op het eiland vertoeven is het deze week een opdracht voor de echte uithouders, dus pak je koffie maar bij de hand want wil je winnen dan moet je toch echt enkele nachtrust inleveren.

In deze ronde gaan we namelijk 's nachts posten. Wie als laatste post (in een bepaald tijdbestek) zal een punt binnenhalen voor zijn team om zo niet in de gevaren zone te komen. Het tijdsbestek welke ik net aangaf zal elke nacht, komende week, zijn van 0:00 tot 3:00. Post je in deze kleine uurtjes als laatste (dus voor 3 uur) dan heb je het punt binnengesleept. Het team met de meeste punten wint. Dit is tevens de allereerste eliminatieproef wat inhoud dat het verliezende team iemand naar huis moet sturen.

De eerste nacht is vannacht en de proef zal de hele week zijn dus tot en met volgende week zaterdagnacht.

Heel veel succes.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

bannerzl7.jpg

Deel 2, Ronde 1: Eilandraad

Eindelijk is het dan zover, de eerste officiële eilandraad, waar ook helaas iemand het strijdtoneel moet verlaten. Het is dit maal de "eer" aan Team Noord o.l.v. Tom Hagen om iemand van hun eigen team naar huis te sturen. Bij deze eerste stemming is leider Tom Hagen onschendbaar.

De stemming zal alsvolgt gaan:

Ieder Team Noord lid moet mij een PB sturen met daarin de naam van de persoon welke hij wegstemt een motivatie mag maar hoeft niet.

Ik wil de stemmen uiterlijk donderdag 22 mei - 16:00 uur binnen hebben. Zodra ze binnen zijn zal ik de uitslag posten.

Mochten er nog vragen zijn hoor ik ze graag.

Stem verstandig!

Link to comment
Delen op andere websites

bannerzl7.jpg

Deel 2, Ronde 1: Eliminatie

Het is duidelijk geworden van wie we als eerste afscheid moeten nemen in deze Expeditie. Unaniem was de stemming met uitslag dat we afscheid nemen van Blizzard, de reden lijkt me duidelijk en dat was zijn inactiviteit.

Informatie voor de volgende ronde (die gewoon overdag is ;) ) zal binnenkort volgen.

Kamp Zuid Kamp Noord
Thundercover TomHagen
Jay; Hanneswasco
Mania-92 Fiegel5
..::GhostRider::.. GTAGijsso
Tjerk Blizzard
Radio Es.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

bannerzl7.jpg

Deel 2, Ronde 2

In deze tweede ronde gaat het om snelheid, welke sneheid merken jullie vanzelf. Ik wil dat beide teams 2 leden aan wijzen, welke deze opdracht gaan doen. Ik wil de namen uiterlijk voor woensdag 4 juni 0:00 uur!

Succes :) .

Link to comment
Delen op andere websites

bannerzl7.jpg

Deel 2, Ronde 2

Welkom dan eindelijk bij Ronde 2. De vier namen zijn bekend en we kunnen nu dan eindelijk aan de slag. Alle vier de heren krijgen de opdracht om Deze "type-snelheids-test" te doen. Het gaan om het verhaal "Multatuli" en met de lengte van 2 minuten.

Wanneer je klaar bent laat dan de uitslag naar je mail sturen, maak hier een screen van en stuur deze via PB naar mij toe. De beste score zal dan winnen. Ingezonden is ingezonden,het is dus niet toegestaan een betere score in te sturen nadat je al ingestuurd hebt.

Jullie hebben de tijd tot vrijdag 0:00 uur. Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

bannerzl7.jpg

Deel 2, Ronde 2: Uitslag en Eilandraad

Nadat de vier aangewezen als een speer bezig geweest zijn, moeten er natuurlijk winnaars en verliezers aangewezen. Er waren dit maal 2 duidelijke verliezers, maar de beste twee scheelde maar 4 aanslagen per minuut.

Laatste is geworden GTAGijsso met 230 APM, derde werd kampleider Thundercover met 260 APM. De tweede score was 337 APM en de eerste score was 341 APM. De persoon met 341 APM was: Hanneswasco!![/font]. Dit houdt in dat Team Noord de overwinning heeft en Team zuid naar de stembus moet, waar Thundercover nog onschendelijk is.

De stemming zal alsvolgt gaan:

Ieder Team zuid lid moet mij een PB sturen met daarin de naam van de persoon welke hij wegstemt een motivatie mag maar hoeft niet.

Ik wil de stemmen uiterlijk Woensdag 22 mei - 16:00 uur binnen hebben. Zodra ze binnen zijn zal ik de uitslag posten.

Mochten er nog vragen zijn hoor ik ze graag.

Stem verstandig!

Link to comment
Delen op andere websites

bannerzl7.jpg

Deel 2, Ronde 2: Eliminatie

Na het afscheid van Blizzard moet ditmaal iemand uit kamp zuid zijn koffers pakken. Wederom gaat het om een relatief inactief persoon. Het zal dan ook geen verassing zijn dat kamp zuid: Radio Es. naar huis stuurt.

In iedergeval bedankt voor de momenten dat je er wel was.

Informatie voor de volgende ronde zal binnenkort (wat dat ook moge betekenen bij mij :puh: ) volgen.

Kamp Zuid Kamp Noord
Thundercover TomHagen
Jay; Hanneswasco
Mania-92 Fiegel5
..::GhostRider::.. GTAGijsso
Tjerk Blizzard
Radio Es.

Link to comment
Delen op andere websites

bannerzl7.jpg

Deel 2, Ronde 3

Deze (tijdelijk) laatste ronde staat in het teken van Inschattingsvermogen. Ik wil wederom beide kampleiders vragen 2 leden aan te wijzen (het liefst andere nu) om het spel te spelen.

Ze kunnen het wederom via PB doorgeven en dit maal voor vrijdag 20 juni - 20:00 uur.

Link to comment
Delen op andere websites

bannerzl7.jpg

Deel 2, Ronde 3

De deelnemers zijn bekend: Jay en ..::GhostRider::.. strijden voor de eer van Team Zuid en tegeover hen staan Fiegel5 en Tomhagen voor Kamp Noord.

De deelnemers moeten 3 simpele vragen beantwoorden waar ze dingen in moeten schatten. De uitslag word bekend gemaakt wanneer de resultaten er zijn. De antwoorden dienen per PB naar mij (Ikkes) gestuurd te worden.

[b]Hoeveel leden registreren zich tussen zaterdag 21 juni 16:15 uur en 0:00 uur?[/b]

[b]Wat word de eindstand van de Kwart Finale van het EK: Spanje - Italië?[/b]

[b]Hoeveel posts worden er geplaatst tussen zondag 14:00 uur en 15:00 uur?[/b]



De uiterste inleverdatum is Zondag 22 juni 14:00 uur!

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

bannerzl7.jpg

Deel 2, Ronde 3: Uitslag en Eilandraad

De antwoorden zijn bekend en de schatting zijn verwekt. Dit alles brengt het volgende resultaat met zich mee:

Hoeveel leden registreren zich tussen zaterdag 21 juni 16:15 uur en 0:00 uur?

Antwoord: 36 leden

Winnaar (schatting): Fiegel5 (69)

Wat word de eindstand van de Kwart Finale van het EK: Spanje - Italië?

Antwoord: 0(p)-0

Winnaar (schatting): ..::GhostRider::.. (3-1) Note: Hij was de enige die spanje de overwinning toe dichtte

Hoeveel posts worden er geplaatst tussen zondag 14:00 uur en 15:00 uur?

Antwoord: 36

Winnaar (schatting): Tom Hagen (89)

Dit houdt in dat Kamp Zuid naar de Eilandraad moet.

De stemming zal alsvolgt gaan:

Ieder Kamp Zuid lid moet mij een PB sturen met daarin de naam van de persoon welke hij wegstemt een motivatie mag maar hoeft niet.

Ik wil de stemmen uiterlijk Maandag 30 juni - 18:00 uur binnen hebben. Zodra ze binnen zijn zal ik de uitslag posten.

Mochten er nog vragen zijn hoor ik ze graag.

Stem verstandig!

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...