Jump to content

Review Windows 7 Beta & RC


Crypteq

Recommended Posts

41734_1cf935c3.png

Inleiding

Op de nacht van afgelopen vrijdag op zaterdag, is Windows 7 Beta 1 door Microsoft vrijgegeven.

Kort daarna heeft Microsoft de beta weer van de website afgehaald. De servers die raakten overbelast en kon de vraag niet meer aan.

Microsoft had de Beta van Windows 7 op zaterdagavond weer online gezet, en verspreid over meer servers om de vraag erna aan te kunnen.

Wat is Windows 7?

Windows 7 is de opvolger van Windows Vista. Eerst was de naam: Windows Vienna.

De naam Windows 7 staat voor:

"7 Seconden opstarten"

"7 Seconden sluiten"

Dat is het streven voor Windows 7.

Windows 7 systeemeisen

  • 1GHz processor (32- of 64-bit)
  • 512 MB Ram geheugen (Minimaal)
  • 16GB Vrije hardeschijf ruimte (Volledige Installatie)(Windows 7 is ongeveer 7 GB groot)
  • 128 MB videokaart (om Aero optimaal te laten werken)
  • DVD-R/W driver

Windows 7 installatie

Eerst download je Windows 7 (link onderaan deze post) Daarna brandt je de de ISO op een DVD.

Je doet de DVD in je PC, je krijgt te zien dat ie aan het laden is. De rest van het setup wijst zichzelf.

De Installatie van Windows 7 die is makkelijk uit te voeren. Het is niet veel anders dan voorgaande versie's.

De Installatie verloopt snel. Wat wel opvalt is dat je de licentie code niet tijdens de installatie kan invullen. De installatie die is sneller dan die van Windows Xp en Vista.

windows-7-install-screen.jpg

Eerste keer opstarten

In het begin krijg je verschillende mededelingen. Na een tijdje krijg je de "setup" te zien waarin je een gebruikersnaam en wachtwoord kies. Je krijgt verder geen tests te zien over je hardware. Wat wel direct opvalt tot in tegenstelling tot vorige versie's, is dat in Windows 7 alle Drivers al geïnstalleerd zijn. Zodat je Windows 7 meteen kan gebruiken.

Activeren

Windows 7 is 30 dagen te gebruiken, zonder een code in te voeren. je moet voor die 30 dagen een code invoeren om het tot augustus te kunnen blijven gebruiken.

Die je online of via telefoon kan krijgen.

Stabiliteit

Windows 7 is veel stabieler dan zijn voorganger Windows Vista.

Je krijgt bijna geen foutmeldingen meer, en is super snel.

Ouder programma's die niet of niet goed werkten werken nu perfect.

De meeste programma's die hoef je zelfs niet onder administrator uit te voeren.

Wat eerder ook erg irritant was bij Windows Vista was, dat je voor elke bewerking toestemming moest geven.

Dit is nu standaard naar beneden gezet. Je kan nu zelf regelen of je eerst toestemming moet geven.

screen7.png

Vernieuwingen:

- Paint

Paint is helemaal vernieuwt en gebruikersvriendelijker geworden.

screen3.png

De Rekenmachine is ook vernieuwt:

screen4.png

Nieuwe functie's:

Aero shake en de stabieliteitsmeter zijn 2 van de nieuwe functies van Windows 7. Met Aero shake kun je door met een venster te "schudden" alle overige venster minimaliseren. Een andere functie is de stabieliteitsmeter. Hiermee kan je op basis van computergegevens opmeten met een cijfer (1-10) hoe stabiel je computer is.

Overige:

De geluiden die in Windows 7 worden gebruikt zijn hetzelfde als in Windows Vista.

Ikzelf gebruik andere bijpassende geluiden. Als er behoefte aan is wil ik de geluiden wel uploaden.

benchmarks:

  • Windows 7 beta 1 Start 39% sneller op dan Windows Vista SP1 en 17% sneller dan Windows XP SP3.
  • Windows 7 Beta 1 is maar 1,5% a 2% sneller dan Windows XP SP3 en 3% a 6% sneller dan Windows Vista SP1

Let op! Dit zijn gemiddelde cijfers...

Screenshots

screen1.png

screen2.png

screen5.png

screen6.png

Spraak herkenning zit ook in Windows 7.

_________________________________________________________________________



WINDOWS 7 NIEUWS/FEITEN

_________________________________________________________________________

  • Microsoft wil Windows Vista eind 2009 of begin 2010 vervangen door Windows 7
  • Windows 7 Beta 1 werkt sneller dan Windows Vista
  • Eerste Windows 7 hacks verschenen
  • Windows 7 Beta 1 Weer beschikbaar
  • Windows 7 Beta 1 van site afgehaald
  • Windows 7 Beta 1 vrijgegeven
  • Windows 7 krijgt touchscreen

-----------------------------------------------------------------------------------

Nieuws/feiten word steeds bijgewerkt!

-----------------------------------------------------------------------------------

Filmpje (niet door mij gemaakt):





Voor de mensen die Windows 7 gebruiken en een afbeelding in hun handtekening willen:

win7userhq6.png

Windows 7 is niet meer op de Microsoft website te downloaden: Link

Dit was mijn review over Windows 7, Ik hoop dat mensen ook laten horen wat ze ervan vinden.

Bewerkt: door BC7
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 115
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Crypteq

    21

  • Limbolander

    15

  • joshoon

    12

  • KillerZero86

    10

Mooie review zat wel een beetje te wachten op zoiets, helaas niet zo diep en geen benchmarks tegenover vista en XP maar dat zal de menigheid @ gta forum toch niet zo zeer boeien of zoveel zeggen. Zijn er btw ook opties om gewoon al die onzin van windows uit te zetten zodat je zowat alleen je OS overhoudt? want toen ik al die onzin van vista uitzette @ me laptop crashte die een paar weken later, vond die niet zo leuk.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik Update het nog, ik wilde al een stuk online zetten.

De groote van Windows 7 komt doordat er al allerlei drivers op geïnstalleerd zijn.

Je kan verder niet kiezen wat je er wel en niet op wil.

Dan zou je de ISO moeten bewerken.

Link to comment
Delen op andere websites

ik snap dat je alles erbij moet installeren, maar je kunt dit later gewoon nog uitzetten allemaal zonder problemen? dus dat windows defender en al die andere half werkende troep die windows tegenwoordig meelevert

Link to comment
Delen op andere websites

ik snap dat je alles erbij moet installeren, maar je kunt dit later gewoon nog uitzetten allemaal zonder problemen? dus dat windows defender en al die andere half werkende troep die windows tegenwoordig meelevert

Volgens mij wel, ik zal wel een kijkje nemen.

Ik zal ook wel een filmpje maken....

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik het download, gaan al mijn bestanden dan weg?

Als je het installeert en je hebt bijvoorbeeld Windows xp of Vista, dan worden je bestanden niet gewist. Je kan later als je de PC weer opstart, in een menu kiezen tussen Windows 7 en je andere Windows. Je bestanden kan je ook gemakkelijk openen in Windows 7.

Want er wordt een mapje gemaakt genaamd: Windows.old

Daar staat je andere besturingssysteem in.

Maar let op!!! Het is altijd op je eigen risico.

Wat je ook altijd nog kan doen is:

Het installeren in een virtuele machine, zoals: VMWare.

Bewerkt: door BC7
Link to comment
Delen op andere websites

Als ik het download, gaan al mijn bestanden dan weg?

Als je het installeert en je hebt bijvoorbeeld Windows xp of Vista, dan worden je bestanden niet gewist. Je kan later als je de PC weer opstart, in een menu kiezen tussen Windows 7 en je andere Windows. Je bestanden kan je ook gemakkelijk openen in Windows 7.

Want er wordt een mapje gemaakt genaamd: Windows_old

Daar staat je andere besturingssysteem in.

Maar let op!!! Het is altijd op je eigen risico.

Wat je ook altijd nog kan doen is:

Het installeren in een virtuele machine, zoals: VMWare.

Hoe bedoel je met dat VMWare?

Is dat niet bijv dat je een prog op usb stick zet en daarna direct kan opstarten op pc's?

Bewerkt: door Dieko
Link to comment
Delen op andere websites

Hoe bedoel je met dat VMWare?

Is dat niet bijv dat je een prog op usb stick zet en daarna direct kan opstarten op pc's?

VMware is een programma die je in staat stelt om een besturingssysteem te installeren bovenop je eigen besturingssysteem. Dus je opent Windows 7 gewoon in een programma dan.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe bedoel je met dat VMWare?

Is dat niet bijv dat je een prog op usb stick zet en daarna direct kan opstarten op pc's?

VMware is een programma die je in staat stelt om een besturingssysteem te installeren bovenop je eigen besturingssysteem. Dus je opent Windows 7 gewoon in een programma dan.

Kan je me alsjeblieft uitleggen hoe?

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe bedoel je met dat VMWare?

Is dat niet bijv dat je een prog op usb stick zet en daarna direct kan opstarten op pc's?

VMware is een programma die je in staat stelt om een besturingssysteem te installeren bovenop je eigen besturingssysteem. Dus je opent Windows 7 gewoon in een programma dan.

Kan je me alsjeblieft uitleggen hoe?

als ik jou was zou ik eens www.google.nl proberen, 100% zeker dat er wat tutorials op staan die jouw verder zullen helpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik het download, gaan al mijn bestanden dan weg?

Als je het installeert en je hebt bijvoorbeeld Windows xp of Vista, dan worden je bestanden niet gewist. Je kan later als je de PC weer opstart, in een menu kiezen tussen Windows 7 en je andere Windows. Je bestanden kan je ook gemakkelijk openen in Windows 7.

Want er wordt een mapje gemaakt genaamd: Windows_old

Daar staat je andere besturingssysteem in.

Maar let op!!! Het is altijd op je eigen risico.

Wat je ook altijd nog kan doen is:

Het installeren in een virtuele machine, zoals: VMWare.

Je kunt XP niet upgraden naar Windows 7, dat is geblokkeerd. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...