Wat is het meest onrealistische in GTA:SA? Er zijn een paar dingen die zeker niet in het echt kunnen gebeuren, of juist wél in het echt moet gebeuren.
Ten eerste vind ik, net zoals in de hoofdpost, de politie zeer onrealistisch. De politie weet je overal, maar dan ook écht overal te vinden.
Ook is het nogal onrealistisch dat het leger gewoonweg erop los schiet in het centrum van de stad waar allemaal burgers aanwezig zijn. Ook is het niet zo dat ze als een kamikazepiloot naar jou toe rennen en voor je gaan staan terwijl jij met een AK-47 op hun zit te schieten. Dan zoek je dekking, en dat kennen ze niet in GTA:SA. Dat is erg jammer.
Ten tweede vind ik het doodgaan ook zeer onrealistisch, en ik erger mij er mateloos aan. Je valt altijd op dezelfde dood. Doodgeslagen? Voorover doodvallen. Neergeschoten? Voorvover doodvallen. Granaat in je smoel ontploft? Voorover vallen, ..enz. In het echt kan je gewoon niet twee keer op dezelfde manier vallen. Altijd val je wel anders, omdat je bijvoorbeeld tegen een auto valt o.i.d, en dat heeft GTA:SA niet, en wederom is dat zeer irritant én onrealistisch.
Ten derde vind ik het autorijden en vliegen onrealistich. Als je bijvoorbeeld de snelweg oprent (ook weer onrealistisch, welke idioot rent nou weer de snelweg op?

) en je ziet een auto op je af razen met ruim 200 km/h, stoppen ze in één keer. Dat is gewoonweg nep, want in het echt zou je dood zijn omdat de auto niet in een keer stil kan staan en daardoor jou schept.
Ten vierde vind ik het schademodel zéér onrealistisch. Stel, je heb een bazooka of iets dergelijks (zie puntje 5 waarom ik een bazooka onrealistisch vind...) en je schiet op een huis, dan stort het huis niet in, er komt geen gat, er is geen puin, helemaal niet. In het echt blaas je er gewoon een gat in, zoals in Battlefield: Bad Company.
Ten vijfde, -het laatste puntje. Ik kan er wel meer opnoemen, maar dat laat ik aan de anderen over- vind ik de wapens erg onrealistisch. Niemand merkt het als je met een minigun of bazooka over straat loopt, je kan het wapen gewoon ''vinden'' of kopen (Kopen!?

).
Het is wel duidelijk, GTA:SA is een onrealistisch spel. Maar af en toe is een onrealistisch spel gewoonweg leuk omdat je dan even kan uitleven en ontsnappen van de werkelijkheid, en kan doen wat je wilt doen, of altijd al wilden doen. Daarom ga ik niet verder meer, dat laat ik over aan de andere leden!