Cabyon zei op 21 December 2009 - 11:30 :
Laatst, zat ik met een groepje vrienden rond te hangen op het plein, toen een jongen begon. ''Ik vind de PVV wel een goede (even voor de Belgen onder ons: de PVV is een partij tegen islamisering/moslims, red.) partij.'' We keken hem raar aan. De PVV? Die van Wilders? Daar gruwelen toch mensen van als ze hem zien? Hij ging verder. ''Wilders is de enige die zijn mond open durft te trekken.'' ''Mond open te trekken?'' reageerde een van mijn vrienden accuraat ''Hij beledigt mensen en kwetst hun.'' Mijn vriend kijkt hem aan en zegt: ''Weet je wat, ik zal het je eens uitleggen. Turken komen naar ons land; OK. Ze weigeren Nederlands te praten, en de overheid doet er niets tegen. Ze zetten een moskee in een protestant/christelijk land; niemand heeft hier in Nederland blijkbaar iets tegen. En wat als wij dat zouden doen? We gaan lekker naar Turkije, Nederlands spreken, dumpen daar een paar kerken, en dan krijg je oorlog met de Turkse overheid. Omdat ze dat niet willen. En dat is lekker, lekker arrogant. Ons landje verzieken en hun regels daar lekker vasthouden. Die gasten moeten allemaal weg.'' En dan gaat de bel, en we lopen naar binnnen.
Om een of andere manier ben ik het wel eens met wat hij zegt; aan de andere kant: we kunnen ze toch niet ons land uitgooien?
Inderdaad, ze zijn arrogant, hebben geen manieren en denken dat alles wat zij doen mag omdat het hun geloof is en dit een tolerant land is. Ik ben ertegen. Niet eruit gooien, maar ze mogen zich wel een beetje aanpassen. Aziaten in Nederland zijn de minste relschoppers, doen gewoon lekker mee, en dat ouderen geen Nederlands kunnen spreken boeit mij geen hol. Je gaat niet op de 60ste nog even een taal leren. De jongere generaties Aziaten zijn allemaal redelijk hoog opgeleid en doen het prima. Van mij mogen de noord-afrikanen/west aziaten (turkije) dat ook maar doen. De hele tijd idioot doen, en als ze erop worden aangesproken gaan reageren met 'Discriminatie.' Discriminatie is handelen op basis van vooroordelen, maar het zijn in het geval van de meeste/sommige moslims geen vooroordelen meer, maar harde feiten.
Als jij (de lezer van deze tekst) een moslim bent, en mij wilt vertellen dat maar een kleine groep idioot doet, moet je eens de straat op gaan en kijken wat er allemaal gebeurt. Vorige donderdag moest ik worden opgehaald, dus ik stond te wachten na het 8e ste uur, komen er een stel turken/marokkanen aanlopen, jatten een fiets en maken er grappen over. ZE JATTEN GEWOON EEN FIETS OP KLAARLICHTE DAG MET MEERDERE TOESCHOUWERS. Ik ben geen racist, ik oordeel alleen op gedrag, en het blijkt dat een groot deel (uit mijn waarnemingen tenminste) fout doet, en niet een klein deel zoals de groep zelf beweert.
Dit bericht is aangepast door ikt: 21 december 2009 - 14:33