GTAForum.nl - Het Nederlandse Grand Theft Auto Forum!: Terrorisme in games? - GTAForum.nl - Het Nederlandse Grand Theft Auto Forum!

Ga naar de inhoud

GTAGames.nl advertentie
  • (4 pagina's)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • laatste »
  • Je kunt geen onderwerp beginnen
  • Je kunt niet reageren

Terrorisme in games? - CoD6 spoiler alert

Geplaatst op 21 november 2009 - 20:06     #1 Dit lid is online   ikt 

• Legendary Godfather
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • Groep: Leden
  • Registratie: 01-september 05
Hoi :)
HUGE SPOILER ALERT
Spoiler

Discuss

Dit bericht is aangepast door ikt: 21 november 2009 - 20:15

Posted Image

GTAGames.nl advertentie

Geplaatst op 21 november 2009 - 20:09     #2 Dit lid is offline   Kryziek 

• Hare Krishna baas
  • PipPipPipPip
  • Registratie: 03-september 08
Ik vind het maar dom dat ze het gaan verbieden....
Ik vind het niet erg want die missie is nix aan, maar toch..
Er zijn zoveel van die spellen en daar word niet eens naar gekeken.
Wrm dan deze missie dan wel?

Ik snap het niet hoor.....
Stom gedoe, hebben ze aandacht tekort ofzow?

Dit bericht is aangepast door Kryziek: 21 november 2009 - 20:09

Geplaatste afbeelding
OS: Windows 7 64 Bit | Mobo: FOXCONN RS960M2MA | CPU: AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.76Ghz | GPU: Club3D NVidia GeForce 9800GTX+ 512MB | RAM: 4x1 GB | HDD: SAMSUNG HD250HJ

Geplaatst op 21 november 2009 - 20:34     #3 Dit lid is offline   Zakura 

• DAAAAAAH!
  • Groep: Geblokkeerde leden
  • Registratie: 09-oktober 09
Ik vind het aanstellerij om het te verbieden, want met of zonder deze missie in deze game, blijft er evenveel terrorisme bestaan, het lijkt mij niet dat iemand deze missie speelt, en denkt, oh, ik wil terrorist worden, anders is die persoon al niet stabiel.

En ik vond het wel wat anders, gewoon even neermaaien, was wel leuk om te doen, misschien doe ik die zo even opnieuw :D

Geplaatst op 21 november 2009 - 20:51     #4 Dit lid is offline   thegodfather91 

• communisme,what else?
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Registratie: 21-juni 08
ik vind dit echt te gek voor woorden,op youtube staat het vol met reacties dat ze het niet kunnen doen omdat het ONSCHULDIGE mensjes zijn maar ik bedoel:COME ON HET ZIJN NPC's :cab: het zijn geen echte mensen met gevoelens en dat mensen het na gaan doen is ook al bullshit daar is de leeftijds ratings al voor.

Ben jij ook zo tegen het kapitalisme en vooral de vrijheid?
Zoek dan ook een communistische leider op die graag de tiran uithing en verheerlijk zijn daden, er zijn er toch genoeg!

Omdat vrijheid voor niemand leuk is!

Geplaatst op 21 november 2009 - 21:25     #5 Dit lid is offline   Big Boss 

• a.k.a. Vince
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Groep: Superleden
  • Registratie: 28-februari 05
Het doet toch wel iets met je.
Spoiler

MW2 en GTA zijn beiden 18+ verklaard door PEGI en dat heeft zo z'n redenen.
Bovendien is en blijft het een spel. En als iemand terroristische neigingen mocht krijgen, raad ik die persoon aan om eens een psychiater te bezoeken.

Geplaatste afbeelding
|| Windows 7 64 bit || Intel Core i7-860 || GTX260 1792MB || 8 GB RAM || 3 TB HDD ||

Geplaatst op 21 november 2009 - 21:43     #6 Dit lid is online   wesley123 

• Lalalalala.
  • Registratie: 12-februari 08
leuk verzonnen van ze, maar bij special ops kun je een andere missie kiezen, en in de story mode kun je kiezen om de missie te skippen, dit is gewoon een simpele uitweg van de meeste regeringen om hun stijgende criminaliteit de schuld aan te geven.

Geplaatste afbeelding

Geplaatst op 21 november 2009 - 22:04     #7 Dit lid is offline   thegodfather91 

• communisme,what else?
  • PipPipPipPipPipPipPip

Bericht weergevenBig Boss zei op 21 november 2009 - 21:25 :

Spoiler

Bovendien is en blijft het een spel. En als iemand terroristische neigingen mocht krijgen, raad ik die persoon aan om eens een psychiater te bezoeken.

mij doet het toch echt niets hoor en doe het met plezier zo'n missie.... en dan nog:ze hebben je de keus gegeven het over te slaan.als je op restart drukt staan ze allemaal weer lachend in een rijtje todat je ze weer neermaait dus wats the problem?

Zoek dan ook een communistische leider op die graag de tiran uithing en verheerlijk zijn daden, er zijn er toch genoeg!

Geplaatst op 21 november 2009 - 22:24     #8 Dit lid is online   ikt 

• Legendary Godfather

Bericht weergeventhegodfather91 zei op 21 November 2009 - 22:04 :

Spoiler

mij doet het toch echt niets hoor en doe het met plezier zo'n missie.... en dan nog:ze hebben je de keus gegeven het over te slaan.als je op restart drukt staan ze allemaal weer lachend in een rijtje todat je ze weer neermaait dus wats the problem?

Je knalt mensen neer.

Posted Image

Geplaatst op 21 november 2009 - 23:30     #9 Dit lid is offline   PowerPats 

• BeatleManiac
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Registratie: 11-november 06
Je knalt geen mensen neer, je knalt gewoon pixels AI neer, die er uit zien als mensen.

Geplaatste afbeelding

And in the end, The love you take, Is equal to the love you make.

Geplaatst op 21 november 2009 - 23:51     #10 Dit lid is offline   thegodfather91 

• communisme,what else?
  • PipPipPipPipPipPipPip

Bericht weergevenikt zei op 21 november 2009 - 22:24 :

Bericht weergeventhegodfather91 zei op 21 November 2009 - 22:04 :

Spoiler

Je knalt mensen neer.
dus?je knalt game mensen neer,boehoe.

Geplaatst op 22 november 2009 - 00:06     #11 Dit lid is online   ikt 

• Legendary Godfather
Het gaat om het idee stelletje droogkloten :P
Note: "Droogkloten" is hier niet als belediging gebruikt. Jullie zijn alleen zo letterlijk :/

Posted Image

Geplaatst op 22 november 2009 - 10:00     #12 Dit lid is offline   thegodfather91 

• communisme,what else?
  • PipPipPipPipPipPipPip

Bericht weergevenikt zei op 22 november 2009 - 00:06 :

Het gaat om het idee stelletje droogkloten :P
Note: "Droogkloten" is hier niet als belediging gebruikt. Jullie zijn alleen zo letterlijk :/

ja het gaat hier om het idee dat je onschuldige mensen neerknald.... gaan we nu huilen dan? :7

Geplaatst op 22 november 2009 - 14:03     #13 Dit lid is offline   Empire 

• PipPipPipPipPip
  • Blog weergeven
  • Galerij weergeven
  • Groep: Megaleden
  • Registratie: 17-september 06
Ik begrijp wel dat veel mensen dit als schokkend ervaren. Het gebeurt natuurlijk al jaren dat bad-guys worden
neergeschoten in games, maar schieten op onschuldige burgers is nog vrij nieuw. Ik heb de missie zelf niet gespeeld (Wel bekeken, overigens) en ik moet zeggen dat ik toch wel even moest slikken. Je ziet ze hysterisch wegstormen, over de grond kruipen en zich verstoppen. Dat doet toch wel iets met je.

Uiteindelijk zijn het natuurlijk maar computermodellen, maar het is wel een riskante zet van de ontwikkelaars zo'n scène in het spel te stoppen. Pedagogisch verantwoord is natuurlijk weer wel dat je de optie krijgt om deze missie over te slaan, maar toch kun je verwachten dat je met zo'n missie de volle laag over je heen krijgt.

Ik blijf er een beetje neutraal onder, denk ik.

Silverbyte gaat voortaan door het leven als Empire

Geplaatst op 22 november 2009 - 15:39     #14 Dit lid is offline   thegodfather91 

• communisme,what else?
  • PipPipPipPipPipPipPip

Bericht weergevenSilverbyte zei op 22 november 2009 - 14:03 :

Ik begrijp wel dat veel mensen dit als schokkend ervaren. Het gebeurt natuurlijk al jaren dat bad-guys worden
neergeschoten in games, maar schieten op onschuldige burgers is nog vrij nieuw. Ik heb de missie zelf niet gespeeld (Wel bekeken, overigens) en ik moet zeggen dat ik toch wel even moest slikken. Je ziet ze hysterisch wegstormen, over de grond kruipen en zich verstoppen. Dat doet toch wel iets met je.

Uiteindelijk zijn het natuurlijk maar computermodellen, maar het is wel een riskante zet van de ontwikkelaars zo'n scène in het spel te stoppen. Pedagogisch verantwoord is natuurlijk weer wel dat je de optie krijgt om deze missie over te slaan, maar toch kun je verwachten dat je met zo'n missie de volle laag over je heen krijgt.

Ik blijf er een beetje neutraal onder, denk ik.

daarom,dat bedrijf heeft tenminste ballen om dit er in te zetten.

Geplaatst op 22 november 2009 - 16:20     #15 Dit lid is offline   flippie13 

• o.0
  • PipPipPipPipPip
  • Registratie: 22-september 08
Zelf vond ik deze missie ook gruwelijk, maar ik ga hier niet als slachtoffer spelen, ik maak gewoon al die mensen neer.
Iedereen die ook meer een enkele GTA in de kast heeft liggen moet gewoon toegeven dat ze weleens met hun auto honderden mensen hebben neergemaaid omdat ze anders tegen een andere auto botste, of dat ze met een rocketlauncher onder mensen schoot om te kijken hoe hoog ze vlogen, hoorde we jullie daar over klagen? Nee, maar wel laggen: 'Hij ging wel 50 meter hoog, hehe'. Dus waarom zoveel kritiek op deze missie? Je kan er ook voor kiezen om er als een kip zonder kop erachter aan gaan lopen, of gewoon die hele missie overslaan.
Overigens is dit ook de enige missie in Mw2 waar je onschuldige slachtoffers moet/kan killen, in andere missie's (zoals die in de favela), als je daar ook maar 1 kogel in de kleine teen van iemand laat vallen, is gelijk de missie over: 'you've killed a civilian' , dusja.

Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

GTAGames.nl advertentie
  • (4 pagina's)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • laatste »
  • Je kunt geen onderwerp beginnen
  • Je kunt niet reageren

1 gebruikers lezen dit onderwerp
0 leden, 1 gasten en 0 anonieme leden