GTAForum.nl - Het Nederlandse Grand Theft Auto Forum!: Terrorisme in games? - GTAForum.nl - Het Nederlandse Grand Theft Auto Forum!

Ga naar de inhoud

GTAGames.nl advertentie
  • (4 pagina's)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Je kunt geen onderwerp beginnen
  • Je kunt niet reageren

Terrorisme in games? - CoD6 spoiler alert

Geplaatst op 22 november 2009 - 18:28     #16 Dit lid is offline   PowerPats 

• Pow! Right in the kisser.
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • Groep: Leden
  • Registratie: 11-november 06
  • Corporation:Beat Down
Oke ik vind deze missie ook heel erg, kom we gaan vanavond een stille toch houden voor al die zielige pixels die zijn gestorven in die gruwelijke aanslag in het vliegveld.

Ze hadden nog zoveel kunnen bereiken in hun leven, Ze hadden eindelijk door de detectiepoortjes kunnen gaan lopen als die afschuwelijke terroristen hun niet hadden doodgeschoten. Hell alle vliegtuigen zouden niet een Delayed zijn en Nikolai de bewaker had gewoon zijn ronde in vrede kunnen afronden. En wat denk je van Ivan die samen met zijn pasgetrouwde vrouw een reisje wilde maken naar Parijs, maar toen een kogel door zijn kop kreeg.

Laten we even een minuut stilte inlasten...

Geplaatste afbeelding

Look guys I wrote a song.

Geplaatst op 22 november 2009 - 18:41     #17 Dit lid is offline   BoerDave 

• SOS団
  • Registratie: 21-juni 08
  • Gang:The Underground

Bericht weergevenPowerPats zei op 22 november 2009 - 18:28 :

Oke ik vind deze missie ook heel erg, kom we gaan vanavond een stille toch houden voor al die zielige pixels die zijn gestorven in die gruwelijke aanslag in het vliegveld.

Ze hadden nog zoveel kunnen bereiken in hun leven, Ze hadden eindelijk door de detectiepoortjes kunnen gaan lopen als die afschuwelijke terroristen hun niet hadden doodgeschoten. Hell alle vliegtuigen zouden niet een Delayed zijn en Nikolai de bewaker had gewoon zijn ronde in vrede kunnen afronden. En wat denk je van Ivan die samen met zijn pasgetrouwde vrouw een reisje wilde maken naar Parijs, maar toen een kogel door zijn kop kreeg.

Laten we even een minuut stilte inlasten...

moge god met die pixels zijn :engel:

>>> Door Thundercover: Signature verwijderd. Maximale afmetingen: 500x150px en 100 kB.<<<
http://img685.images...ootoshimono.png

Geplaatst op 22 november 2009 - 18:47     #18 Dit lid is offline   GreyFox-Smurf 

• The darkness 's holding me tightly, untill the sun rises up.
  • PipPipPipPipPip
  • Registratie: 24-maart 08
Amen

Geplaatste afbeelding

Geplaatst op 22 november 2009 - 19:25     #19 Dit lid is offline   Dark_Zemy 

• PipPipPipPipPip
  • Registratie: 17-mei 07
Welk forum zitten we? - GTAforum.
Ohja? en al deze mensen hebben hier GTA? - Ja.
Oke, mooi. En wat moet je dan zoal doen in GTA? - Zonder reden mensen neerschieten, en overrijden.
Oh, goed en dat het hele spel lang? - Ja.
En daar heeft de regering etc probleem mee? - Nee hoor.

En COD MW2? Moet je daar zonder reden mensen neerschieten? - Ja
Het hele spel lang? - Nee, maar in 1!!!! missie.
Ohke, en heeft de regering etc daar problemen mee? - Ja dat hebben ze.

Dit was mijn intervieuw met Dark_Zemy
Intervieuwer: Dark_Zemy

Dit bericht is aangepast door Dark_Zemy: 22 november 2009 - 19:25

Geplaatste afbeelding

GTAGames.nl advertentie

Geplaatst op 22 november 2009 - 20:30     #20 Dit lid is offline   Shorty_D 

• Rudeboyd
  • PipPipPipPipPip
  • Registratie: 09-april 05
Zoals recentelijk nog in de media een prima reactie verscheen op dit onderwerp.
Waarom worden "geweldadige" games altijd in het kwade daglicht gesteld, en "geweldadige" films niet?
De negatieve toon word daarmee ten onrechte altijd bij ons gamers gelegd, en DAAR moet maar eens een verbod op komen.

Daarbij doet het vermoorden van die pixel mensen me to-taal niks. Mij zie je in games als GTA 4, Prototype, MW2 etc etc moeiteloos iemand zijn pixel ledematen verscheuren, doorzeven, neermaaien met een heli of zo hard mogelijk op mensen inrijden.
Waarom? Omdat het in games kan, en omdat voor mij de fun maakt die het in games brengt.
Zo geniet ik van de ragdolls in GTA 4, als er weer een pedestrian over mijn motorkap vliegt, of als ik iemand van een dak in AC 2 afduw en hem gillend naar beneden zie vallen.
Heer-lijk.
Maar om hier nou aanstoot aan te hebben, zoals dat preutse CDA volk. Get real with violant games. Games ain't really violant.

Dit bericht is aangepast door Shorty_D: 22 november 2009 - 20:31

Geplaatste afbeelding

Geplaatst op 23 november 2009 - 01:02     #21 Dit lid is offline   Grove St. 

• Asjemenou :O
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Registratie: 13-november 05
Hmm, het spel nog niet gespeeld, maar ik heb er geen moeite mee.. Het zijn toch maar pixels. It's all in the game. Daarnaast schiet je gewoon naar een massa, er zit geen emotie bij. Kijk, als je nou achteraan die rij een vader, moeder en dochter en zoontje zou plaatsen, dan zou je proberen hun niet te raken. Of een bejaarde in een rolstoel, die niet snel zich kan redden.

Je kunt de missie zo erg maken als je zelf wilt.
Beter in een spel een burger afknallen (voor de missie), dan in het echt. Uiteraard altijd de vrouw als eerste neerschieten. Dan kan de man toekijken.:sigaar:

The Company style.. koel en bloedig. 8)
Maak er geen kabaal over.. neem het met een koreltje zout. Je kan hoor ik, er ook gewoon doorheen lopen.
De keus is aan jezelf. Laat die keus lekker voor iedereen open.
It's just an game. En anders ga je maar lekker Tamagotchi spelen. :cya:

Dit bericht is aangepast door Grove St.: 23 november 2009 - 01:12

Geplaatste afbeelding

Geplaatst op 25 november 2009 - 17:04     #22 Dit lid is offline   Wanted 

• Maffia onderbaas
  • PipPipPip
  • Registratie: 13-februari 07
Ik vind het geen leuke missie om te doen. Het doet iets met je. Het zijn misschien wel pixels, maar zo kan je ook zeggen dat mensen ook maar gewoon een groepje atomen zijn (wat het scheikundig gezien ook zijn)...

Dit bericht is aangepast door Wanted: 25 november 2009 - 17:05

Geplaatst op 26 november 2009 - 08:46     #23 Dit lid is offline   BoerDave 

• SOS団

Bericht weergevenWanted zei op 25 november 2009 - 17:04 :

Ik vind het geen leuke missie om te doen. Het doet iets met je. Het zijn misschien wel pixels, maar zo kan je ook zeggen dat mensen ook maar gewoon een groepje atomen zijn (wat het scheikundig gezien ook zijn)...

veel mensen zeggen dat "het doet iets met je" maar wat dan?heb er totaal geen problemen mee om die (levenloze) dingen kapot te schieten.

Dit bericht is aangepast door thegodfather91: 26 november 2009 - 08:46

>>> Door Thundercover: Signature verwijderd. Maximale afmetingen: 500x150px en 100 kB.<<<

Geplaatst op 26 november 2009 - 17:48     #24 Dit lid is offline   Dark_Zemy 

• PipPipPipPipPip
  • Registratie: 17-mei 07
Als je bijvoorbeeld inplaats van mensen in CoD 6 bomen neer moest schieten, had niemand er problemen mee denk ik.
Maar bomen leven wel, en zijn onschuldig,dus schiet dan ook maar niet meer op een random boom in het spel please?

Geplaatste afbeelding

Geplaatst op 28 november 2009 - 10:59     #25 Dit lid is offline   Wesley_GTA 

• Expect the Unexpected
  • Groep: Superleden
  • Registratie: 09-juni 05
Het gaat niet om de terrorisme in een game, maar het gaat om het gruwelijk ombrengen van mensen. Natuurlijk is het een game, en dus niet echt. Maar zoals je in het verleden wellicht een paar keer gelezen hebt, er zijn al vele incidenten geweest waarbij mensen om het leven komen doordat de 'killer' een beetje te veel GTA(bijvoorbeeld!) heeft gespeeld.

Maargoed, wat mij betreft mogen ze gerust alles verkopen hoor, ik ga zelf heus geen mensen verrot knallen omdat ik een paar uur Battlefield 2 heb gespeeld :7

Dit bericht is aangepast door Wesley_GTA: 28 november 2009 - 10:59

Geplaatst op 28 november 2009 - 11:09     #26 Dit lid is offline   EXIT 

• Welcome to the jungle
  • PipPipPipPipPipPip
  • Registratie: 10-mei 05
als ik een game speel schiet ik meestal mensen af om mijn woede te uiten. als we straks alleen nog maar konijntjes mogen knuffelen kan ik me woede niet meer kwijt en zal ik het toch ergens anders kwijt moeten.

zeer kort omschreven wat ik er van denk :engel:

verder bestaat er niet iets als onschuldigen mensen in een game. ze vreten stuk voor stuk mijn grafische geheugen op

laatste puntje:
het is misschien wel de game die mensen aanzet tot daden. maar een onschuldige gamer tot seriemoordenaar is geen kwestie van uren spelen.

Dit bericht is aangepast door EXIT: 28 november 2009 - 11:11

Geplaatste afbeelding

Geplaatst op 28 november 2009 - 13:18     #27 Dit lid is offline   j0uk3 

• Kloon!
  • Groep: Banned
  • Registratie: 29-juli 08
Aanstellerij , je kan ook je eigen teamgenoten doodschieten, waarom dan geen burgers?
GTA ook, daar kan je ook iedereen killen.

Geplaatst op 28 november 2009 - 20:15     #28 Dit lid is offline   Haruhi_Suzumiya 

• P.L.U.R.
  • PipPipPipPipPip
  • Registratie: 13-april 08

Bericht weergevenj0uk3 zei op 28 november 2009 - 13:18 :

In het echt ook, daar kan je ook iedereen killen.

Geplaatste afbeelding

Peace
Love
Unity
Respect

Geplaatst op 28 november 2009 - 20:55     #29 Dit lid is offline   BoerDave 

• SOS団

Bericht weergevenCuban Gangster zei op 28 november 2009 - 20:15 :

Bericht weergevenj0uk3 zei op 28 november 2009 - 13:18 :

In het echt ook, daar kan je ook iedereen killen.

ja maar dit gaat over games.

Geplaatst op 28 november 2009 - 21:02     #30 Dit lid is offline   Dakendak 

• Opgepakt!
  • Groep: Banned
  • Registratie: 13-november 08

Bericht weergevenflippie13 zei op 22 november 2009 - 16:20 :

Zelf vond ik deze missie ook gruwelijk, maar ik ga hier niet als slachtoffer spelen, ik maak gewoon al die mensen neer.
Iedereen die ook meer een enkele GTA in de kast heeft liggen moet gewoon toegeven dat ze weleens met hun auto honderden mensen hebben neergemaaid omdat ze anders tegen een andere auto botste, of dat ze met een rocketlauncher onder mensen schoot om te kijken hoe hoog ze vlogen, hoorde we jullie daar over klagen? Nee, maar wel laggen: 'Hij ging wel 50 meter hoog, hehe'. Dus waarom zoveel kritiek op deze missie? Je kan er ook voor kiezen om er als een kip zonder kop erachter aan gaan lopen, of gewoon die hele missie overslaan.
Overigens is dit ook de enige missie in Mw2 waar je onschuldige slachtoffers moet/kan killen, in andere missie's (zoals die in de favela), als je daar ook maar 1 kogel in de kleine teen van iemand laat vallen, is gelijk de missie over: 'you've killed a civilian' , dusja.

Nou ik vond CoD:WaW erger dan GTA (IV) . Bij GTA zie je de personen niet echt lijden , ze vliegen in de lucht enzo . Bij CoD zie je de sigaar in z'n oog gestoken worden , je steekt een bajonet in iemand z'n keel . Dat vond ik erg , dat is bij IV niet . En ik weet dat julllie over MW2 bezig zijn , maar dat heb ik niet dus ja ... En ja , ik weet wel dat het NPC's zijn , maar toch ... Ik voel er toch niets voor om met een bajonet iemand z'n keel open te rijten .

Dit bericht is aangepast door Dakendak: 13 december 2009 - 15:56

GTAGames.nl advertentie
  • (4 pagina's)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Je kunt geen onderwerp beginnen
  • Je kunt niet reageren

1 gebruikers lezen dit onderwerp
0 leden, 1 gasten en 0 anonieme leden