Jump to content

Routers vergelijken


GTA_MasterNL

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik ben bezig met een aanleggen van een UTP kabel door de muur en ik vond het eigenlijk ook wel tijd voor een nieuwe router. Ik wouw er graag een met gigabit i.v.b. met mijn NAS die toevallig ook gigabit ondersteundt. 0_0

Oké dus ik heb 2 routers gezien van Sitecom, (Linksys vondt ik té duur en Netgear ken ik niet zo goed.)

Het gaat om deze 2:

  • Sitecom WL-306
    1350461_610_1221650609169-sitecom-350.png
  • Sitecom WL-351
    WL-351-Product.jpg

Beide router hebben allebei Wireless N 300 mbps en Gigabit LAN.

Mijn vraag is nu? Welke van deze 2 is beter/ heeft beter bereik?

Alvast Bedankt

Grz

Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien ze van hetzelfde merk zijn, kan er weinig verschil zijn. Dit vond ik op de officiële site:

# Wireless Gigabit Router 300N WL-351

# Wireless Gigabit Router 300N-XR WL-306

Ik zie totaal geen verschil, bij de ene zijn de antennes gewoon ingebouwd.

Weet je, ik heb ook een router (D-link), en die dingen doen gewoon hun werk wat ze moeten doen, je moet er verder niet naar omkijken.

En bereik kan je zelf instellen. Kies uiteraard voor het sterkste signaal, bij mij was dat 13.

Bewerkt: door jvj
Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien ze van hetzelfde merk zijn, kan er weinig verschil zijn. Dit vond ik op de officiële site:

# Wireless Gigabit Router 300N WL-351

# Wireless Gigabit Router 300N-XR WL-306

Ik zie totaal geen verschil, bij de ene zijn de antennes gewoon ingebouwd.

Weet je, ik heb ook een router (D-link), en die dingen doen gewoon hun werk wat ze moeten doen, je moet er verder niet naar omkijken.

En bereik kan je zelf instellen. Kies uiteraard voor het sterkste signaal, bij mij was dat 13.

Oké zal ik dan maar voor de nieuwste gaan? Dat is de WL-351.

Alleen ik dacht dat die WL-306 misschien wel beter bereik had vanwege

de externe antennes? Of maakt het Niks uit dat de antennes in de router zijn ingebouwd?

Of heeft er iemand nog een betere suggestie van een ander merk?

budget +- €60,-

Bewerkt: door GTA_MasterNL
Link to comment
Delen op andere websites

Oké zal ik dan maar voor de nieuwste gaan? Dat is de WL-351.

Alleen ik dacht dat die WL-306 misschien wel beter bereik had vanwege

de externe antennes? Of maakt het Niks uit dat de antennes in de router zijn ingebouwd?

Of heeft er iemand nog een betere suggestie van een ander merk?

budget +- €60,-

Ja, ga dan maar voor die nieuwste. Zelf heb ik DKT-400 (= DIR-615 en DWA-140) van D-link.

Het is een starterskit, dat betekend dat er een router bij zit (dir615), maar ook een usb-ontvanger. Eigenlijk was dat bij mij overbodig, aangezien die al in mijn pc gebouwd zat. :D Ik heb hem nou al meer dan een jaar en ik hij werkt toppie. :tu: Maar alle routers werken normaal gezien toppie.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

De D-link DIR 635 http://tweakers.net/pricewatch/158000/d-link-dir-635-wireless-n-draadloze-breedbandrouter.html#tab:prices kost zo'n 64 euro. Ik heb zelf 2 april de D-Link DIR 855 gekocht en wat bevalt ie toch:) router staat op zolder en gewoon snelle verbinding op mijn iphone als ik beneden ben.

Sitecoms zijn trouwens ook niet slecht (heb hiervoor alleen Sitecom gehad). Maar over D-link ben ik nu erg te spreken.

Bewerkt: door RazorOne
Link to comment
Delen op andere websites

De D-link DIR 635 http://tweakers.net/pricewatch/158000/d-link-dir-635-wireless-n-draadloze-breedbandrouter.html#tab:prices kost zo'n 64 euro. Ik heb zelf 2 april de D-Link DIR 855 gekocht en wat bevalt ie toch:) router staat op zolder en gewoon snelle verbinding op mijn iphone als ik beneden ben.

Sitecoms zijn trouwens ook niet slecht (heb hiervoor alleen Sitecom gehad). Maar over D-link ben ik nu erg te spreken.

Oké bedankt. Alleen ik moet een router hebben met gigabit. Ik denk dat ik toch maar voor de WL-351 ga.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...