Jump to content

2 kanalen in koptelefoon


NickyHendriks

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben in het bezit van een Sennheiser HD205 en vroeg mij af of het mogelijk is om bijvoorbeeld het geluid van mijn PC en mijn bass-versterker (via koptelefoon uitgang) te combineren, op deze manier kan ik toch spelen maar hebben mensen er minder last van.

Is het dus mogelijk om het geluid van twee bronnen op die ene koptelefoon te combineren?

Zamg0d1

Link to comment
Delen op andere websites

En ik kan daar op welke manieren allemaal betalen? Heb namelijk geen creditcard ofzo.... :O

Maar dan kom ik uit op twee dingen :)

http://www.dealextreme.com/p/gold-plated-6-3mm-male-to-3-5mm-female-audio-connectors-2-pack-18364 (een 6,3mm verloopstukje omdat 3,5mm niet in me versterker kan) en dan die link die jij net stuurde :)

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Dat is dus het probleem... Ik heb een account op Paypal gekoppeld met mijn rekeningnummer (tijdje terug), maar toch vraagt ie nog steeds om creditcard gegevens bij Paypal... Kan ik zo'n verloop dus ook ergens anders kopen?

Link to comment
Delen op andere websites

Uhmm, weet jij überhaupt wel wat dat ding doet?

Die zet een 4pins 3,5 jack om in 2x 3pins 3,5 jack, en een van die jacks geeft geluid(groene jack) en de ander de microfoon(roze jack).

Bv. als je iPhone oordopjes met mic hebt, dan kun je met dat ding die oordopjes en mic gebruiken op bv. een pc.

De omschrijving klopt niet van die site, kijk maar naar de reviews en filmpjes.

Link to comment
Delen op andere websites

Je kunt inderdaad (normaal) niet zomaar 2 audiosignalen veilig bij elkaar 'optellen'. Wat je nodig hebt is een soort switchbox of een mengpaneeltje. Wat ook mogelijk zou kunnen zijn is het doorlinken van je signalen: uitgang van bass-amp naar de line-in van je pc zodat je het geluid via je pc hoort. Nadeel is wel dat je pc aan moet staan om je bass-amp te horen.

Link to comment
Delen op andere websites

Je kunt inderdaad (normaal) niet zomaar 2 audiosignalen veilig bij elkaar 'optellen'. Wat je nodig hebt is een soort switchbox of een mengpaneeltje. Wat ook mogelijk zou kunnen zijn is het doorlinken van je signalen: uitgang van bass-amp naar de line-in van je pc zodat je het geluid via je pc hoort. Nadeel is wel dat je pc aan moet staan om je bass-amp te horen.

Die heb ik toch wel altijd aan staan als ik aan het bassen ben want daar heb ik tabs enzo opstaan :Y

Maar welke kleur van de vijf aansluitingen moet ik dan hebben? Groen en Roze heb ik al uitgesloten aangezien die voor audio-uit en voor microfoon zijn :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Line-in is standaard blauw, en zit op de meest simpele (onboard) geluidskaarten. Kijk voor de zekerheid de handleiding van je moederbord/pc na. Tip: Zet bij het aansluiten het volume van je bass-amp trouwens eerst zo laag mogelijk, en laat hem langzaam 'opkomen', voorkomt opblazen door te hard insturen ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Line-in is standaard blauw, en zit op de meest simpele (onboard) geluidskaarten. Kijk voor de zekerheid de handleiding van je moederbord/pc na. Tip: Zet bij het aansluiten het volume van je bass-amp trouwens eerst zo laag mogelijk, en laat hem langzaam 'opkomen', voorkomt opblazen door te hard insturen ;)

En dan heb ik geen speciale software nodig om het geluid er direct uit te krijgen? D:
Link to comment
Delen op andere websites

Zoals het de bedoeling is komt al het geluid samen bij je pc. Je hebt de output van alle geluiden die uit je pc komen, dan wil je ook nog dat je je bass hoort, zonder extra apparaten. Zoals RoL0 al zei kun je de bass-versterker doorlinken. Neem de juiste kabel, ik denk gewoon 3.5 mm jack naar 3.5 mm jack. Doe die van de bass output naar de pc input (achter in je pc). Hier zie je hoe de input af kan spelen:

http://www.ehow.com/how_6326366_play-sound-input-computer-speakers.html

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals het de bedoeling is komt al het geluid samen bij je pc. Je hebt de output van alle geluiden die uit je pc komen, dan wil je ook nog dat je je bass hoort, zonder extra apparaten. Zoals RoL0 al zei kun je de bass-versterker doorlinken. Neem de juiste kabel, ik denk gewoon 3.5 mm jack naar 3.5 mm jack. Doe die van de bass output naar de pc input (achter in je pc). Hier zie je hoe de input af kan spelen:

http://www.ehow.com/how_6326366_play-sound-input-computer-speakers.html

Aha, dan ga daar eens kijken :) Heb zojuist mijn koptelefoon-verloop gevonden van 3,5 naar 6,3mm maar die kan ik alleen op die koptelefoon gebruiken omdat ik hem daar erop moet draaien... Weet iemand dus waar ik goedkoop zo'n soort stekkertje kan krijgen? http://www.dealextreme.com/p/gold-plated-6-3mm-male-to-3-5mm-female-audio-connectors-2-pack-18364
Link to comment
Delen op andere websites

Hebben jullie geen onderdelenhuis in de buurt? (als plentyparts). Bij ons krijg je ze voor +/- 50 cent!

Nope... :N Alleen de Handyman, en dat spul daar is prut... Dus vandaag ff een kabel halen bij BCC, 4m, dan heb ik gelijk een kabel lopen en hoef ik niet steeds die stekker erin te douwen en kan ik kabel laten liggen langs me bed :)

EDIT: Toch maar bij Handyman geweest, kabel is op zich goeie kwaliteit.. Echt is het geluid wat uit me boxjes komt (en dan nog niet eens heel hard) heel erg vervormd, en ook als ik mijn koptelefoon inplug...

Edit2: Word nu geholpen op Gitaarnet.nl dus hier ben ik klaar, mocht het eenmaal opgelost zijn zal ik nog wel vermelden hoe :)

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...