Jump to content

De Toekomst van het Verkeer in LC


Phoenyxar

Recommended Posts

  • Reacties 35
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    13

  • Guardian1980

    3

  • Jacky-2007

    2

  • Nissan

    2

Dit sooort dingen vind ik dus leuk aan de Stories (LCS,VCS),de veranderingen in een stad ook al hadden de stories eigenlijk voor de originele games uit mogen komen dan.

Ik vind het nog altijd vreemd dat er in VCS een doorsteekje is emaakt naar het vliegveld en dat die in VC weg is. :S

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat doorsteekje ook wel leuk, dat is iets waar R* zelf aan heeft gemerkt dat het in VC zelf nogal afwezig was, toch wel een lichte fout van hen om het dan alsnog te plaatsen.

Eigelijk is LCS iets interessanter in verband met de omgeving... omwille van de Ferry Port en zo... maar dit gaat wel over het huidige Liberty City en hier kennen we ook dergelijke voorbeelden! :D

Link to comment
Delen op andere websites

Of aan allebei de kanten van de Booth tunnel,een dubbelbaans weg heeft geen nut als de aansluitende wegvakken enkelstrooks zijn.

Misschien waren er plannen voor een doorgaande snelweg van FIA naar Alderney.

Ik heb een kaartje gemaakt waar ik ook andere dingen in heb geplaatst heb: Klik

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, interessant kaartje, ik zal het eens in de hoofdpost plaatsen.

Vooral de Plumber Highway en de Booth Tunnel hadden wel aan mekaar kunnen gelinkt zijn... net zoals de Booth-tunnel en de Algonquin Bridge, misschien vonden ze het moeilijk om de Booth Tunnel omhoog te laten komen op het midden van een drukke baan?

Link to comment
Delen op andere websites

Over de ring van Bohan heeft MythBuster al een snapmap gemaakt die mogelijk dat klein probleempje kan oplossen.

Dat stukje in Algonquin lijkt me wel wat onwaarschijnlijk =3

Klopt,ik had er oook boven gezet dat het onzin was. ;)

Verschil is dat ik de bocht naar de brug naar Charge island op een veiligere manier ingetekend had.

(Ja,snelwegen zijn een hobby van me. :engel:)

Link to comment
Delen op andere websites

Ach, ik vind de manier van MythBuster net iets aannemelijker omdat er al een stuk snelweg onder het einde van de East-Borough Bridge onderdoor loopt en het vreemd zou zijn mocht dit ongebruikt blijven :puh:

Ik vind snelwegen ook leuk hoor xD

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 years later...

Ik dacht: Laat ik nog eens een oud topic van me bumpen nu ik wat ervaringen en bedenkingen heb bij de Subway in IV.

Eerst, laten we ons eens even stilstaan bij de pracht die dit systeem wel niet is:

LTA_GTA_IV_Subway_Map.jpg

Het is het grootste systeem in het GTA-universum, maar laten we eerlijk zijn... valt het uiteindelijk niet wat tegen?

Uiteindelijk zijn het slechts twee lussen (met vreemde vormen, dat wel) die mekaar op slechts twee (en drie als je Huntington meetelt) stations kruisen. Dat is best weinig en ook nog eens vreemd, want zoals ik al zei zijn het lussen. De meeste systemen werken met lijnen en kopstations en zo doet de NY Subway dat ook (uiteraard bestaan er lussen, maar die zijn in de minderheid)

En dat brengt wat problemen. Want zo ziet Bohan er nu zeer onnozel uit. Twee stations op 300m van mekaar en een lus die heel het eiland rondgaat. Dat had opgelost kunnen zijn door Windmill een kopstation te maken. Maar zo had de lus aan Dukes er ook niet moeten zijn. Die had kunnen omdraaien aan Francis International.

Maar nu denk je: Tja, het is nu eenmaal makkelijk voor de game om de treinen in cirkels te laten rijden en ja, dat klopt wel. Maar in het begin van het spel werkt het daadwerkelijk tijdelijk met kopstations. Naja, ik besloot uiteindelijk om de kaart wat aan te passen (klikbaar).

med_gallery_113271_234_843175.jpg

De bestaande lijnen laat ik zoals ze zijn, maar ik voeg wel een lijn toe: L/T. Een lijn die 4 boroughs verbindt en wiens traject ik zo zal geven na een opsomming van de stations.

Dukes:

-Dukes Boulevard Station

Het zit al in het spel en het wordt voor een missie gebruikt, maar daar houdt het ook op. Mits wat aanpassing van de sporen kunnen we dit station wel gebruiken op lijn L/T, vooral aangezien de enige stations in Dukes aan de grens met Broker liggen.

-Charge Station

Een station voor lijn L/T, simpelweg om het eiland (en diens park/industrie) van een station te voorzien.

Broker:

-Munsee Station

Het centrum van Broker ligt rond Munsee Avenue, maar er is geen station in de omgeving. De sporen passeren boven de straat, dus wat aanpassingen en hop, je hebt een extra superhandig station op lijn 3/8!

Algonquin:

-Star Junction Station

Het vereist een nieuwe tunnel vanaf Algonquin Bridge richting Frankfort Avenue, maar het zou wel de perfecte opvulling zijn voor het centrum ban Algonquin. Een station voor lijn L/T en eigenlijk ook iets wat de omgeving wat miste.

-Silicon Station

De afstand tussen Frankfort Low en West Park is best groot, dus waarom geen station ter hoogte van Silicon Street? Lekker handig voor de universiteit ook. Een station voor lijnen C/K en L/T!

Bohan:

-Boulevard Station

Bohan telt echt een station te weinig en waar anders eentje inplanten dan aan het ziekenhuis? (Aan Planche Street zou ook een optie zijn) Een station voor lijnen B/E en L/T!

Dus, wat is het traject van lijn L/T dan? Wel, laten we beginnen aan Francis International. We volgen de 8 en in plaats van naar Huntington te gaan volgen we de zijarm naar Dukes Boulevard. Van hieruit gaat het over een nog niet bestaand stuk langs Charge naar Windmill Street waar het de B/E vervoegt en deze dan ook volgt tot aan Frankfort Avenue. Van daaruit gaat het via een onbestaande tunnel naar Star Junction en de Algonquin Bridge. Vanaf hier volgen we de 8 weer. Of om het in stations te zeggen:

[Francis International Airport] - [Dukes Boulevard] - [Charge Island] - [Windmill Street] - [boulevard] - [Frankfort Low]

[silicon] - [West Park] - [Frankfort Avenue] - [star Junction] - [Huntington Street] - [Lynch Street] - [Francis International Airport]

En Alderney? Dat is niet Liberty State, dus daar kijken we niet naar!

Link to comment
Delen op andere websites

Laat ik nog eens een oud topic van me bumpen

Kan ik waarderen :tu:

Het bestuderen van kaarten en OV-lijnen is iets wat ik ook altijd graag doe. Zo ook met de map van GTA IV. De subway in LC is prachtig, maar zoals je al aangeeft wat karig uitgevoerd en (naar mijn mening) helaas wat beperkt wat uitbreiding betreft.

Persoonlijk ben ik meer van de bus. Met buslijnen heb je veel meer vrijheid. Zelf ben ik zeker fan van deze kaart.

TLQmXPt.jpg

Ik heb wel eens voor de gein een bus genomen en ben al die routes gaan rijden. En ik moet zeggen, je komt vrijwel overal en ziet LC weer eens op een andere manier.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...