Jump to content

Acteur GTA V-hoofdpersoon mogelijk achterhaald


Jarno91

Recommended Posts

Acteur Ned Luke heeft mogelijk zijn stem en beeltenis verleend aan het hoofdpersonage van Grand Theft Auto V. Dat blijkt uit speurwerk van websites iGTA5.com en GTAV.net.

Op Twitter heeft Rebecca Halls, die beweert de nicht van Luke te zijn, bevestigd dat het zijn stem en gelijkenis is.

Ook een vriend, acteur Jimmy Taenaka, zegt op Twitter dat Ned Luke de stem inspreekt van de hoofdpersoon in de game.

Uit de demovideo van Luke op filmsite IMDB blijkt dat zijn stem veel overeenkomsten vertoont met de voice-over van de eerste trailer van het spel.

Bovendien lijkt Luke qua uiterlijk op iemand in diezelfde trailer, waarvan het vermoeden bestaat dat hij de hoofdpersoon is.

De hoofdpersonen van Grand Theft Auto IV en Grand Theft Auto: San Andreas lijken ook veel op de acteurs die verantwoordelijk waren voor de stemmen. Luke speelde onder andere in Law & Order, JAG, As the World Turns, All My Children en NYPD Blue.

Bron: nu.nl

gta-5-main-character-possibly-ned-luke.jpg

EDIT:

De hoofdpersoon van Grand Theft Auto V heet mogelijk Albert De Silva. Deze naam is te lezen op het IMDB-profiel van stemacteur Ned Luke, van wie gedacht wordt dat hij de hoofdrol vertolkt in de game.

Hoe IMDB aan de naam komt is onduidelijk. Mogelijk is die ingediend door Luke zelf, of zijn manager. Hoewel bezoekers ook zelf informatie over acteurs kunnen aandragen op de betrouwbare filmsite, wordt dit niet klakkeloos door IMDB overgenomen.

Als de site bovendien niet zeker is over zijn informatie, zet het doorgaans 'rumored' (gerucht) achter de betreffende gegevens. Dat is hier niet het geval.

Volgens IMDB zou Young Maylay in GTA V opnieuw de rol van Carl Johnson vertolken, de hoofdrolspeler uit GTA: San Andreas. Hier geeft de site echter wel aan dat het een gerucht betreft. Het is wel waarschijnlijk dat Johnson opduikt in GTA V, aangezien die game zich net als San Andreas afspeelt in Los Santos.

De naam Albert De Silva is in een eerder geruchten over GTA V al eens opgedoken. In maart van dit jaar zocht een castingbureau dat eerder met ontwikkelaar Rockstar Games heeft samengewerkt naar acteurs voor een aantal typetjes die erg bij GTA leken te passen.

Hieronder werd ook de rol van Kevin De Silva omschreven: "Achttien jaar oud, Alberts dikke first-person-shooters-spelende zoon. Rookt veel wiet, heeft angstproblemen en een slechte rug, is erg zacht en heeft een sterke mening.

Maakt veel racistische opmerkingen tijdens het online gamen." In de eerste trailer van GTA V wordt bevestigd dat de hoofdrolspeler kinderen heeft, wat uniek is voor een GTA-game.

Vorige week kwam het gerucht naar buiten dat Ned Luke de voice-over doet van de eerste GTA-trailer. Dit werd op Twitter bevestigd door meerdere bekenden van de Amerikaanse acteur.

Bovendien vertoont Luke's uiterlijk grote overeenkomsten met het uiterlijk van één van de personages in de trailer. Het is gebruikelijk voor Rockstar Games om het uiterlijk van zijn hoofdrolspeler te laten aansluiten bij het uiterlijk van de acteur.

Bron: nu.nl

Bewerkt: door Jarno91
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 39
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jarno91

    5

  • MostWantedKid

    3

  • thebig

    3

  • Jacky-2007

    2

Acteur Ned Luke heeft mogelijk zijn stem en beeltenis verleend aan het hoofdpersonage van Grand Theft Auto V. Dat blijkt uit speurwerk van websites iGTA5.com en GTAV.net.

Op Twitter heeft Rebecca Halls, die beweert de nicht van Luke te zijn, bevestigd dat het zijn stem en gelijkenis is.

Ook een vriend, acteur Jimmy Taenaka, zegt op Twitter dat Ned Luke de stem inspreekt van de hoofdpersoon in de game.

Uit de demovideo van Luke op filmsite IMDB blijkt dat zijn stem veel overeenkomsten vertoont met de voice-over van de eerste trailer van het spel.

Bovendien lijkt Luke qua uiterlijk op iemand in diezelfde trailer, waarvan het vermoeden bestaat dat hij de hoofdpersoon is.

De hoofdpersonen van Grand Theft Auto IV en Grand Theft Auto: San Andreas lijken ook veel op de acteurs die verantwoordelijk waren voor de stemmen. Luke speelde onder andere in Law & Order, JAG, As the World Turns, All My Children en NYPD Blue.

Bron: nu.nl

Lijkt me wel raar, een oudere protagonist :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop dat hij gewoon een belangrijke opdrachtgever is, een hoofdpersonage dat té oud is is niet zo aantrekkelijk voor een GTA, maar misschien verrast R* ons wel...

Was trouwens al (zogoed als) bekend, staat denk ik in het [Trailer I]Personages-topic =)

Link to comment
Delen op andere websites

Wow, had niet verwacht dat we nu nog iets zinnigs zouden achterhalen!

Een ouder hoofdpersonage lijkt me eigenlijk nog wel vet. Zo'n echte 'don'. Achja, het kan nog altijd gewoon een opdrachtgever zijn, of gewoon niemand. Zolang Rockstar het niet bevestigd heeft wil ik niets geloven, al gaan zulke dingen toch wel de goede richting uit.

Knap werk!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop persoonlijk NIET dat deze oudere kerel ons hoofdpersonage is. Ik hoop eerder, zoals vele anderen ook denk ik, dat hij slechts een grote opdrachtgever is of een antagonist.

Ah, it's good to be back here after 2 years! ;-)

Link to comment
Delen op andere websites

Was trouwens al (zogoed als) bekend, staat denk ik in het [Trailer I]Personages-topic =)

En ik dacht dat ik de 1e was met dit nieuws :puh:

Dat was ik :clown:

Maar waarom zou je het niet leuk vinden om met een ouder personage te spelen? Mij kan het verder niets schelen, zolang het maar een rustig personage is (zoals Niko Bellic), vind ik alles goed ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Kijkend naar die foto's, vergelijkend met de trailer zou ik inderdaad zeggen dat het dezelfde persoon is, vooral omdat ze allebei een pukkel op precies dezelfde plek hebben :clown: . Qua stem echter, tja... Ze komen wel overeen, maar er zijn volgens mij wel meer mensen met zo`n stem :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

De uiterlijke gelijkenis is sprekend. Dat haar, die neus, die pukkel...

Op zich zou ik het niet erg vinden om met hem als character te spelen. Het is weer eens wat anders, zo'n gevestigde man op leeftijd. Vraag is dan wel hoe Rockstar dat in de missies gaat verwerken, want ik zie een vijftiger niet snel aan helikopters hangen en over treinen springen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het zal sowieso een "oudere" protagonist zijn, want in de trailer verteld hij al dat hij kinderen heeft. Dan ben je waarschijnlijk geen 25. Niko was ook niet erg jong meer, en want maakt het uit als ie wat ouder is? Dan heeft hij ook meer levenservaring, lijkt me allemaal wel leuk en vernieuwend.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat we onze protagonist hebben gevonden. Voor wie er nog niet van overtuigd is, luister naar de stem in de trailer van GTA V en bekijk vervolgens dit filmpje. Spoel door naar 02:23 en luister wanneer hij zegt: "He's suspected of killing a police officer". Wie er dan nog niet zeker van is... :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Het zal sowieso een "oudere" protagonist zijn, want in de trailer verteld hij al dat hij kinderen heeft. Dan ben je waarschijnlijk geen 25. Niko was ook niet erg jong meer, en want maakt het uit als ie wat ouder is? Dan heeft hij ook meer levenservaring, lijkt me allemaal wel leuk en vernieuwend.

Mij niet. Wil een rat als personage. Een nieuwkomertje die zichzelf waar maakt in de criminaliteit. Die vrienden wordt met hogere criminelen en zichzelf machtig maakt. Een oudere man lijkt me niks. Zie hem al wegrennen voor de politie. Het is hoop ik die neger in de trailer.

Bewerkt: door android
Link to comment
Delen op andere websites

Een oud iemand kan ook beginnen in het criminele circuit. Hij kan bijv. alles kwijtraken door de crisis en daardoor crimineel worden. Misschien was hij in een andere stad al een crimineel en had hij er genoeg van of werd het te gevaarlijk. Daardoor verhuisde hij naar Los Santos. En een GTA gaat toch niet om wegrennen voor de politie? Het is veel groter en kan vernieuwend zijn, wat me erg leuk lijkt. Ook kan deze man wellicht een goede conditie hebben, en als je naar de gym gaat, wat terug komt, kan je je stamina trainen, dus heb je het zelf in de hand.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...