Jump to content

Blender 3D


JFun-Productions

Recommended Posts

Blender 3D ( Wordt aan gewerkt!! )

Wat is Blender 3D?

Blender 3D is een GRATIS open source programma waarmee je een grote keuze heb met wat je kan doen,

1. Animatie films maken.

2. Artwork en Logo's maken.

3. Models maken voor games.

4. Het heeft een eigen ingebouwde Game Engine je kan dus Simpele 3D Games maken,

5. Het heeft een eigen ingebouwde Video editor.

Ben je geintresseert om de Nederlandse geschiedenis te willen weten van Blender 3D Klik dan hier!

"Mijn woord"

Ik ken meer dan de basis van het programma en ik kan je vertellen dat je gedult met het programma moet hebben.

Om te begrijpen met waar je aan gaat beginnen laat ik even de Features van het programma zien : Link

Hierbeneden kan je een overzicht vinden met alles wat ik kan delen.. Er zullen zowel Engelse als nederlandstalige lessen zijn,

heb je even ook belangrijke informatie wat ik kan toevoegen of zie je een foutje of heb je een vraag die er niet bij zit stuur mij een PB.

Overzicht.

1. De Website en Downloaden.

2. Blender 3D Lessen voor Beginners.

3. De Video Editor.

4. Blender 3D Lessen voor Gevorderden.

5. Overige informatie.

1.De Website en Downloaden.

Download Blender 3D Let op!! Bij windows heb je 32 bits en 64 bits versie en het is voor Windows XP/Vista/Windows 7/Linux/Mac OS X

Website Blender 3D De Website van Blender 3D is heel groot want je kan er allerlei informatie vinden, Dit is wel in het engels!!

BlenderWiki Dit is de Wiki van Blender 3D

2. Blender 3D Lessen voor Beginners.

Blender 3D tutorials in PDF formaat Nederlands

Get Started with Blender - Videos Engels "Aanrader er staan nog veel meer lessen"

3. De Video Editor.

Sorry Ik moet hier nog even zelf lessen voor gaan maken omdat het niet veel is wat je moet weten voor de basis!

4. Blender 3D Lessen voor Gevorderden.

Andrew Price Engels "Top Aanrader hij heeft van alles om van te leren!! "

Youtube Tutorial videos

Video Lessen.

1. Het Maken van een eigen 20th Century Fox intro. (Dankzij Davedavy)

5. Overige informatie.

Voorbeeld van een Artwork/Logo van wat ik gemaakt heb.

bureaubladachtergrond2.png

Bewerkt: door JFun-Productions
Link to comment
Delen op andere websites

Als eindproject voor één van m'n vakken zal ik ook iets moeten maken met Blender3D, maar volgens mij op een heel andere manier dan jij dat doet: het moet namelijk in Python. Ik weet tot nog toe niet eens hoe je "Hello World" in Pyhton uitschrijft en volgens mij moet het programma binnen een dikke maand af zijn. Ik heb dus nog veel werk te doen. :7

Als het af is zal ik hier uiteraard eens tonen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Als eindproject voor één van m'n vakken zal ik ook iets moeten maken met Blender3D, maar volgens mij op een heel andere manier dan jij dat doet: het moet namelijk in Python. Ik weet tot nog toe niet eens hoe je "Hello World" in Pyhton uitschrijft en volgens mij moet het programma binnen een dikke maand af zijn. Ik heb dus nog veel werk te doen. :7

Als het af is zal ik hier uiteraard eens tonen. :)

Ik zeg je dat ik geen flauw idee heb over Pyhton.. dat is zeker het script gedeelte he ? :puh:

Wat ik gedaan heb om dat 3D plaatje te krijgen is:

1. Een ondergrond maken.

2. Een naam maken.

3. En een bal maken.

4. Licht toevoegen en kleur geven.

5. Dan pas bewerken ( Add van Kleur, Spiegel effect en blur, de ballen copyen en de grote veranderen en samen joinen )

6. Add een zon+atmosfeer

7. Add een mist optie

8. Alle punten van 1 tot 7 nog een keer of 20 bewerken tot dat je het goed vind :tu:

Bij mekaar heb ik zoon 5 volle maanden ervaring met blender 3D en ik weet nog lang niet alles

(en nu is er zelfs een beta mod add versie met een nog mooiere licht optie en dat heet Cycles..)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zeg je dat ik geen flauw idee heb over Pyhton.. dat is zeker het script gedeelte he ? :puh:

Dat is inderdaad een scriptingtaal, ik dacht wel dat jij het op een heel andere manier doet. Maar volgens mij is het via python niet veel moeilijker: je moet immers dezelfde structuur volgen om zo'n objecten te maken. Daarnaast heb ik nu wel al wat andere scriptingtalen gezien en ben ik nu in Java met 2D-animaties bezig. Laat ons hopen dat ik het niet onderschat. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Met dit programma kun je ook leuk de 20th Century Fox intro mee editten:

Hoe kun je dat maken dan?

Zou me wel vet lijken op een keer zoiets te maken.

Bekijk die tutorial hier beneden maar ik had me vergist in het filmpje :puh:

Bewerkt: door J-Fun_P
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

(Topic Update)

Ik heb de hele topic opnieuw geschreven nadat ik de topic Funwood Studio had gemaakt.. ik vond het er wel goed uitzien en daarom heb ik dat overgenomen in deze topic blender 3D

Ook heb ik extra links toegevoegt en meer informatie..,

@Davedavy ik heb de les video over het maken van een eigen 20th Century Fox intro. in de lessen van Gevorderden gezet bedankt ervoor :tu:

Bewerkt: door JFun-Productions
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...