Voor een goede werking van GTAGames.nl dien je cookies toe te staan. Hierdoor kunnen we onder andere controleren of je bent ingelogd, statistieken bijhouden zodat we weten welke pagina's dienen worden verbeterd en gerelateerde advertenties plaatsen zodat we de rekeningen kunnen blijven betalen.
Tevens kan je dankzij cookies Grand Theft Auto filmpjes van onder andere Rockstar Games, Vimeo en YouTube bekijken en berichten delen met je vrienden via onder andere Facebook en Twitter.
Meer informatie over alle cookies en je privacy op GTAGames.nl
Buma/Stemra wil linken naar radiostreams belasten
Gestart door
Wesley_GTA
, 27 jun 2012 - 12:20
4 reacties op dit onderwerp
Geplaatst: 27 juni 2012 - 12:20
We kennen natuurlijk allemaal Buma/Stemra wel, Buma/Stemra is de auteursrechtenorganisatie van muziekauteurs in Nederland en vertegenwoordigt de belangen van haar leden wereldwijd. Uiteraard is dat niet verkeerd, sterker nog het is zelfs aardig goed dat er zo'n organisatie als deze bestaat. Echter kwam ik vandaag een nogal vreemd stukje tegen in het nieuws, het zette mij wel even aan het denken.
Buma/Stemra wilt websites die hyperlinks naar radiostations aanbieden gaan belasten, denk hierbij aan de website: Nederland.fm! Bij Nederland.FM is er volgens Buma/Stemra sprake van nieuwe openbaarmaking omdat de website radiostreams embedded aanbiedt op de eigen website. De website www.op.fm, die ook in handen is van Nederland.fm, biedt echter alleen links naar radiostations zelf. Toch wil de organisatie ook dat deze site een licentie afsluit bij Buma om de muziek te mogen aanbieden.
Een woordvoerder laat weten aan NU.nl: "Het gaat niet om de techniek die gebruikt wordt, maar om het doel hiervan. Op.fm verdient geld met de website en rechthebbenden zouden daar een deel van moeten ontvangen."
Wat ik mij afvraag is, wat vindt de rest van Nederland?
(Bron: NU.nl en Bumastemra.nl)
Buma/Stemra wilt websites die hyperlinks naar radiostations aanbieden gaan belasten, denk hierbij aan de website: Nederland.fm! Bij Nederland.FM is er volgens Buma/Stemra sprake van nieuwe openbaarmaking omdat de website radiostreams embedded aanbiedt op de eigen website. De website www.op.fm, die ook in handen is van Nederland.fm, biedt echter alleen links naar radiostations zelf. Toch wil de organisatie ook dat deze site een licentie afsluit bij Buma om de muziek te mogen aanbieden.
Een woordvoerder laat weten aan NU.nl: "Het gaat niet om de techniek die gebruikt wordt, maar om het doel hiervan. Op.fm verdient geld met de website en rechthebbenden zouden daar een deel van moeten ontvangen."
Wat ik mij afvraag is, wat vindt de rest van Nederland?
(Bron: NU.nl en Bumastemra.nl)
Komende weken minder aanwezig door privé omstandigheden!

Geplaatst: 27 juni 2012 - 13:35
Achterlijk. En daar blijf ik dan ook bij. Heb eens gekeken op die website. Een radiostation met zo'n 50 luisteraars en die GEEN verdiensten maakt met de uitzendingen mag toch ff goed 800 euro per jaar dokken aan rechten. Hallo zeg, onzin als je het mij vraagt.
Vind het een goeie organisatie maar om nou 800 euro per jaar te gaan vragen voor een klein radiostation dat nog niet eens enige vorm van inkomsten heeft (dus ook de muziek en de apparatuur enzovoorts nog moeten betalen). Dat gaat mij te ver.
Vind het een goeie organisatie maar om nou 800 euro per jaar te gaan vragen voor een klein radiostation dat nog niet eens enige vorm van inkomsten heeft (dus ook de muziek en de apparatuur enzovoorts nog moeten betalen). Dat gaat mij te ver.
Binnenkort weer meer actief in de Graphics-sectie van het forum!!

nhendriks.nl - Mijn personlijke blog-Minder actief ivm school en werk
Geplaatst: 27 juni 2012 - 17:07
Op nederland.fm krijg je bij elke radio zender verschillende reclame en bij sommige zenders geen, zijn die advertenties niet per radio verschillend en gaan die opbrengsten niet naar de radiozenders zelf? Of word hier niet op gedoeld?
![]()
Geplaatst: 29 juni 2012 - 12:31
Raar, dat Buma/Stemra zoiets wilt doen. Me vader heeft ook nog voor Buma/Stemra betaalt omdat hij een radiozender hadt, een piratenzender lijkt me toch makkelijker.
Maar het nadeel ervan is dat je gepakt kan worden en heel erg veel moet betalen als dat je overkomt.
Maar het nadeel ervan is dat je gepakt kan worden en heel erg veel moet betalen als dat je overkomt.
Geplaatst: 1 juli 2012 - 23:54
beetje gek natuurlijk, als de radio aanzet op een feest en ze draaien goeie nummers komen er ook meer mensen. Dan is het geen probleem.
zet je de radio aan op je site, dan is het een eens niet goed?
zet je de radio aan op je site, dan is het een eens niet goed?
0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 leden, 0 gasten en 0 anonieme leden

2 awards