GTAGames.nl gebruikt cookies

cookie wet
Voor een goede werking van GTAGames.nl dien je cookies toe te staan. Hierdoor kunnen we onder andere controleren of je bent ingelogd, statistieken bijhouden zodat we weten welke pagina's dienen worden verbeterd en gerelateerde advertenties plaatsen zodat we de rekeningen kunnen blijven betalen.
Tevens kan je dankzij cookies Grand Theft Auto filmpjes van onder andere Rockstar Games, Vimeo en YouTube bekijken en berichten delen met je vrienden via onder andere Facebook en Twitter.

Meer informatie over alle cookies en je privacy op GTAGames.nl

Springen naar inhoud

GTAGames.nl advertentie Phost.nl cPanel webhosting

Het Koningslied

45 reacties op dit onderwerp

Peiling: Het Koningslied (26 leden hebben gestemd)

Vind je het Koningslied geslaagd?

1. Ja (1 stemmen [3.85%])

Percentage stemmen: 3.85%

2. Nee (25 stemmen [96.15%])

Percentage stemmen: 96.15%

Ga je op 30 april 's avonds om 19.30 uur meezingen?

1. Ja (1 stemmen [3.85%])

Percentage stemmen: 3.85%

2. Nee, maar ik ben wel Nederlander (23 stemmen [88.46%])

Percentage stemmen: 88.46%

3. Nee, ik ben een Belg (2 stemmen [7.69%])

Percentage stemmen: 7.69%

Stemmen Gasten kunnen niet stemmen

#1 NandroDavids

NandroDavids
  • Ereleden
  • PipPipPipPipPipPipPipPip

Legendary Godfather

Geplaatst: 19 april 2013 - 17:43

Jawel, het was vandaag zover hoor: het Koningslied is gepresenteerd. Het lied dat we met z'n allen zouden moeten zingen op de dag van de kroning, 30 april, om 19.30 uur 's avonds. Gecomponeerd door John Ewbank (vooral bekend van hits van Marco Borsato), geschreven door verschillende artiesten en uitgevoerd door nog meer artiesten:

koekje
Sta cookies toe om dit filmpje te zien

Wat vind je ervan? Ga je meezingen? Stem in de poll, en licht je antwoorden in een post verder toe. Ik ben ook zeer benieuwd naar de mening van de Belgen hierover.

Topicstarter komt later vandaag of morgen met z'n mening.

Toegevoegde afbeelding
MAF

#2 SpacyColours

SpacyColours
  • Moderators
  • PipPipPipPipPipPip

One of a kind in a full house

Geplaatst: 19 april 2013 - 17:51

Mooi liedje, en ik ben niet van plan daar zelf verandering in te gaan brengen, zeg maar.

Tot 3:05 ongeveer een prachtig nummer. Die 40 seconden die erna komen zou ik er persoonlijk uit knippen. Vind dat gewoon niet zo bij de rest van het nummer passen en eigenlijk verpest dat stukje het een beetje.

Het is alsof je een prachtig schilderij hebt gemaakt en dan als allerlaatst je handtekening slordig eroverheen krast. En dan nog even verder schildert :3

Bewerkt door SpacyColours, 19 april 2013 - 20:02 .

Toegevoegde afbeelding

#3 Kai-ShockWave

Kai-ShockWave
  • Superleden
  • PipPipPipPipPipPipPip

LibertyKillerZ.com

Geplaatst: 19 april 2013 - 18:18

Die beat slaat nergens op. Kom we gaan weer hip doen en die nep rappers erin gooien, ga toch weg man. :7

Grand Theft Auto V Multiplayer Community. Join ons!
Toegevoegde afbeelding
LibertyKillerZ.com | Twitter | Facebook | Twitch | YouTube | Social Club Crew

#4 SpacyColours

SpacyColours
  • Moderators
  • PipPipPipPipPipPip

One of a kind in a full house

Geplaatst: 19 april 2013 - 18:22

Bericht weergevenKai-ShockWave zei op 19 april 2013 - 18:18 :

Die beat slaat nergens op. Kom we gaan weer hip doen en die nep rappers erin gooien, ga toch weg man. :7
Oh, ik had alleen wat stukjes van het begin en midden geluisterd... maar nu ik dat rapstukje ook heb gehoord ga ik even mijn stem wijzigen..

Toegevoegde afbeelding

#5 Guardian1980

Guardian1980
  • Moderators

Lekker bezig...

Geplaatst: 19 april 2013 - 18:51

Binnen één minuut wilde ik wegklikken, maar ik wilde het een kans geven, dus ben ik blijven luisteren. Met kromme tenen en rillingen heb ik het uitgeluisterd; wat een verschrikking zeg. De tekst vind ik niks, het stukje rap vind ik niks en het hele idee vind ik niks.

#6 xoex23

xoex23
  • Leden
  • PipPipPipPipPip

De forumchef

Geplaatst: 19 april 2013 - 19:43

Laat ik met het positieve beginnen, het muzikale argiment is goed gelukt, behalve de neppe beat op het laatste stuk.
Als ik naar de tekst kijk vind ik dat een verschrikking, volgens mij zijn wij degene die hem in stand houden, en nog veel belangrijker: het mogelijk maken dat hij überhaupt koning kan worden, want ze leven nog altijd van onze belastingcenten.
Willem staat in het midden, dus als je nou christen of moslim bent of wat dan ook, Willem is belangrijker dan jou god?  
Over het moment dat onze heuse vaderlandse rappers op de beat de stoere boy uit gaan hangen zal ik geen eens woorden aan vuil maken, te triest voor woorden.
Zeer zeer jammer dat het de tekst het zo verpest, want instrumentaal is het nog best een goed nummer.
Posted Image

#7 3L1077

3L1077
  • Superleden
  • PipPipPipPipPipPip

De verloren godenzoon!

Geplaatst: 19 april 2013 - 19:56

Ik vond het op algemeen niet slecht, de tekst heb ik weinig op gelet, maar zo ff een rapje doen in een koningslied... :7
Dus eigenlijk half ja, half nee. (a)

Toegevoegde afbeelding

#8 _Night-Men_

_Night-Men_
  • Superleden
  • PipPipPipPipPipPip

Postless Person

Geplaatst: 19 april 2013 - 19:59

uhum uhum kuch kuch. Geen gitaarsolo van Akkerman, of een mooie accordeonsolo van Kraayenhof? Vind 'm niet echt geslaagd. Tot het stuk van 'de W van Willem' gaat het nog wel, maar vanaf die W gaat het echt bergafwaarts. Ik vind dat rapstuk nog niet eens zo vreemd. Vind dat juist het meest geslaagde stuk. Haal die 'Willem' maar eens weg, je zou niet weten waar het over gaat. Is wel duidelijk dat er iets van 3000 inzendingen waren, lijkt qua tekst wel een bijelkaargeraapte zooi...

Toegevoegde afbeelding

#9 Phoenyxar

Phoenyxar
  • Moderators

The Third of Gamella

Geplaatst: 19 april 2013 - 20:35

Bericht weergevenNandroDavids zei op 19 april 2013 - 17:43 :

Ik ben ook zeer benieuwd naar de mening van de Belgen hierover.
Eerste Belg (?) meldt zich.

Nou kom, ik ga niet zeggen dat ik het mooi vind, maar het is zeker een draagbaar liedje, heeft wat weg van een van die zo vele oude meezingliedjes... tot dat je aan 3:08 komt. Daar trek je dan ineens een gezicht van "=|" - Het idee van zo'n liedje is natuurlijk dat het wat patriotistisch is, maar dat had ook best gelukt zonder die 40 seconden.

Die rap is trouwens inderdaad nog best geslaagd. Zeker niet het slechtste stuk.

Toegevoegde afbeelding
Peace, Love, Unity & Respect

#10 Die Hard

Die Hard
  • Megaleden
  • PipPipPipPipPip

There's a lot of beauty in ordinary things

Geplaatst: 19 april 2013 - 21:05

Hoeveel bekende muzikanten hebben hier nou aan meegedaan? 51 artiesten lees ik net. Tot 3:07 is het nog wel te doen, maar is er dan geen één artiest die dat nummer vanaf 3:07 luistert, opstaat en zegt dat dit gewoon echt niet kan? Kom op man, 'de W van Willem'. Net alsof het door een kleuterklas is geschreven. Laat staan dat dat het natuurlijk voor geen meter klinkt.

#11 Dr.Oppai

Dr.Oppai
  • Leden

ELLUF!

Geplaatst: 19 april 2013 - 21:38

Het begin vond ik nog niet eens zo slecht, maar dat rap gedeelte... Het past er gewoon totaal niet bij. Niet erg geslaagd als je het mij vraagt.

EDIT@ Ook leuk om even naar de YT pagina te gaan van dit lied en de reacties door te lezen en om de like bar te zien. Het lied valt niet erg in de smaak bij de Nederlandse bevolking. :7

Bewerkt door BoerDave, 19 april 2013 - 21:41 .

Toegevoegde afbeelding

#12 Foreigner97

Foreigner97
  • Moderators
  • PipPipPipPipPipPip

Playing the Angel

Geplaatst: 19 april 2013 - 22:28

Het begin klinkt inderdaad niet slecht, ik had erger verwacht :puh:. Ook leuk dat er meerdere artiesten meedoen.

Maar inderdaad, het rap-gedeelte (rond 3:00, dat van rond de 2:00 valt nog mee) vergalt het hele nummer naar mijn mening. Had het eruit gelaten, dan was het nog best te pruimen geweest. Maar helaas.

Bewerkt door Foreigner97, 19 april 2013 - 22:33 .

Toegevoegde afbeelding

Sans Scrupules | Inactief | MAF

And when your deepest thoughts are broken, keep on dreaming boy... 'cause when you stop dreaming, it's time to die

#13 Djmaddox

Djmaddox
  • Leden

Zemmel eerste klas

Geplaatst: 19 april 2013 - 22:37

Tering wat een troep. Vooral dat rap gedeelte zeg, ik wist niet dat zo iets mogelijk is.

#14 Dutchy3010

Dutchy3010
  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip

Female SCM-coder!

Geplaatst: 19 april 2013 - 22:47

Mwah, niet echt weg van. Maar waarschijnlijk als ik het wat vaker hoor, wel te verdragen. :P

#15 Cabyon

Cabyon
  • Moderators
  • PipPipPipPipPipPipPip

Fysiek meestal eenwezig

Geplaatst: 19 april 2013 - 22:57

Een onsamenhangend geheel en nog talloze andere factoren maken dit lied tot een rotzooi. De tekst is, zoals hierboven aangegeven, tenenkrommend (maar wat voor een kwaliteit verwacht je dan ook als je notabene Daphne Deckers laat meeschrijven aan die tekst?). Zelf prefereer ik voor dit soort nummers een stijl zoals die van het collectief Artiesten voor AziŽ in 2005, maar die smaak is natuurlijk geheel persoonlijk.

Bewerkt door Cabyon, 19 april 2013 - 22:58 .

Toegevoegde afbeelding

0+ gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0+ gasten en 0 anonieme leden