Jump to content

Het Koningslied


NandroDavids

Het Koningslied  

27 leden hebben gestemd

  1. 1. Vind je het Koningslied geslaagd?

    • Ja
      1
    • Nee
      26
  2. 2. Ga je op 30 april 's avonds om 19.30 uur meezingen?

    • Ja
      1
    • Nee, maar ik ben wel Nederlander
      24
    • Nee, ik ben een Belg
      2


Recommended Posts

  • Reacties 45
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • SpacyColours

    7

  • NandroDavids

    4

  • Dutchy3010

    4

  • Die Hard

    4

De tekst is niet eens in correct Nederlands geschreven, zoals in Pauw & Witteman wordt verteld rond 37:20. :{ Nu ben ik ook niet altijd grammaticaal correct, maar dit is niet iets wat gepresenteerd moet worden aan een koning.

Edit: Misschien ook waardig om te noemen, het Bedanklied voor koningin Beatrix:

Van mij mogen ze dit bedanklied wel zingen in plaats van dat geval wat "koningslied" genoemd wordt, ondanks dat het gerecycled is uit een ander nummer.

Edit 2: Nog een heel goed alternatief, welke ik zonet tegenkwam. :)

Bewerkt: door Basssss
Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij zat NandroDavids bij Pauw en Witteman :puh:

Ik ontken.

Nieuws over het Koningslied: *KLIK*.

Ewbank wil het nummer dus terugtrekken. Ik vraag me af of dat überhaupt kan, gezien het feit dat er allerlei activiteiten om het Koningslied heen zijn gebouwd. Is een mooie soap geworden zo.

Overigens vind ik het wel een redelijk nummer. Ja, veel taalfouten en zo, maar het lied blijft wel hangen en dat is op zich een goed teken. Alleen bij het rapgedeelte schiet ik steeds weer in de lach, want dat is dus een schoolvoorbeeld van lachwekkend slecht.

Link to comment
Delen op andere websites

"Ga je begraven in schaamte, de hoogste boom is nog te goed voor je, je moet mild worden gestenigd en je verdient de brandstapel voor het schrijven van het slechtste nummer ooit en het land internationaal voor schut te hebben gezet"

Op dit soort momenten heb ik gewoon zin om een klooster in te duiken en er nooit meer uit te komen.

Link to comment
Delen op andere websites

"Ga je begraven in schaamte, de hoogste boom is nog te goed voor je, je moet mild worden gestenigd en je verdient de brandstapel voor het schrijven van het slechtste nummer ooit en het land internationaal voor schut te hebben gezet"

Op dit soort momenten heb ik gewoon zin om een klooster in te duiken en er nooit meer uit te komen.

Dat is een compilatie van meerdere verwensingen hoor. Alhoewel ik er ook niet van opkijk als er mensen zijn geweest die met meerdere verwensingen kwamen. Maar goed, dat gaat natuurlijk veel te ver, bedreigingen en dergelijke opmerkingen, maar terugtrekken is volgens mij ook niet de oplossing dan.

Link to comment
Delen op andere websites

Tsja, ik kan er ook niet bij dat sommige mensen in staat zijn dergelijke opmerkingen maken. Toegegeven, ik vind het nummer ook niet van de beste kwaliteit en vind de taalfouten erg slordig, maar die man heeft er wél veel werk aan besteed en verdient alles behalve beledigingen. Hij heeft geprobeerd iets leuks te doen voor de mensen in Nederland en dat vind ik knap, want je wéet dat je in dit land met veel kritiek te verduren krijgt. Ik respecteer zijn keuze absoluut, jammer dat het zo moet.

Bewerkt: door Foreigner97
Link to comment
Delen op andere websites

"Ga je begraven in schaamte, de hoogste boom is nog te goed voor je, je moet mild worden gestenigd en je verdient de brandstapel voor het schrijven van het slechtste nummer ooit en het land internationaal voor schut te hebben gezet"

Op dit soort momenten heb ik gewoon zin om een klooster in te duiken en er nooit meer uit te komen.

Dat is een compilatie van meerdere verwensingen hoor. Alhoewel ik er ook niet van opkijk als er mensen zijn geweest die met meerdere verwensingen kwamen. Maar goed, dat gaat natuurlijk veel te ver, bedreigingen en dergelijke opmerkingen, maar terugtrekken is volgens mij ook niet de oplossing dan.

Het is meer dat sommige reacties zó beschamend zijn dat het lied daarbij in vergelijking nog wel meevalt. Overigens ook het gemak waarmee dat tegenwoordig gaat, lekker 'anoniem' op Facebook die artiest uitschelden. Maar goed, dat soort arrogante opmerkingen doen mij soms wel eens pijn ergens van binnen. Niets aan te doen inderdaad. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Tsja, ik kan er ook niet bij dat sommige mensen in staat zijn dergelijke opmerkingen maken. Toegegeven, ik vind het nummer ook niet van de beste kwaliteit en vind de taalfouten erg slordig, maar die man heeft er wél veel werk aan besteed en verdient alles behalve beledigingen. Hij heeft geprobeerd iets leuks te doen voor de mensen in Nederland en dat vind ik knap, want je wéet dat je in dit land met veel kritiek te verduren krijgt. Ik respecteer zijn keuze absoluut, jammer dat het zo moet.

Kijk, ik kan ook wel een lading gier ergens neerflikkeren met de beste bedoelingen, maar uiteindelijk zit alles wel onder de schijt. Dit is gewoon een bar slecht nummer met een tenenkrommende tekst, een slechte instrumentatie en een volledig onnodig 'hip' gedeelte. Als je een nummer schrijft moet je ook beseffen dat mensen daar op gaan reageren, dus eerst een lading bagger opnemen en het 'het koningslied' noemen en dan gaan zeuren dat men het niet leuk vindt is nogal zwak, vind ik.
Link to comment
Delen op andere websites

[filmpje]

Dit is toch wel het mooiste lied over de troonswisseling. :D

Niet alleen over de troonswisseling, maar over al dit soort liedjes. Om de zoveel tijd is er wel weer een slap aftreksel van We are the world. Daar kwam in de laatste versie trouwens ook een rapgedeelte bij, want ook in de VS moeten ze hip blijven.

Ik vind het koningslied ook niets en zing ik liever mee met het Jij bent een koning, al kan je dat natuurlijk nooit serieus als koningslied voordragen. Het terugtrekken van het koningslied vind ik geen oplossing; dan sta je er zelf blijkbaar ook niet helemaal achter. Eigenlijk valt het mij stiekem tegen dat John de Mol geen programma er omheen heeft bedacht. Iets als Holland's Next King, Op zoek naar het koningslied of Sterren dansen voor de koning. Dan hadden ze de kosten voor de troonswisseling door middel van reclame-inkomsten wellicht ook nog eens kunnen dekken. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...