Jump to content

GTA-IV Windows 8 64 bit werkt niet meer


popoqwerty

Recommended Posts

Hoi forum leden.

Sinds een tijdje heb ik een nieuwe C schijf, daardoor moest ik alles her installeren en ook mijn GTA-IV.

Ik heb alles geïnstalleerd wat hij vroeg om te doen, dus Rockstar Games Social Club en natuurlijk GTA-IV zelf.

Maar hij wil niet meer doorstarten, dit is wat er gebeurd;

Ik open Rockstar en ik druk op de grote play button.

Dan hoor je de CD driver gaan draaien en naar 10 seconden verschijnt er heel kort een CMD venster en dat sluit zichzelf meteen weer.

En dan stopt de CD ook met draaien. Als iemand misschien een oplossing heeft hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Bram.

Bewerkt: door popoqwerty
Link to comment
Delen op andere websites

Het lijkt dat je nog geen patches geïnstalleerd hebt. Download deze hier en installeer hem, dat zou het moeten oplossen.

Dus ik heb het spel geïnstalleerd en nu moet ik hem nog patchen ook ? (Dat had Rockstar wel beter moeten maken zeg.) EDIT: Het is nu geinstalleerd maar hij heeft alleen de social club verwijderd en ik heb nog steeds het zelfde probleem nu. Bewerkt: door popoqwerty
Link to comment
Delen op andere websites

Ik open Rockstar en ik druk op de grote play button.

Dan hoor je de CD driver gaan draaien en naar 10 seconden verschijnt er heel kort een CMD venster en dat sluit zichzelf meteen weer.

En dan stopt de CD ook met draaien.

Je moet op de GTA IV icoon klikken, niet op de Rockstar icoon. :duh:

Bewerkt: door T2own-Gamer
Link to comment
Delen op andere websites

Ik open Rockstar en ik druk op de grote play button.

Dan hoor je de CD driver gaan draaien en naar 10 seconden verschijnt er heel kort een CMD venster en dat sluit zichzelf meteen weer.

En dan stopt de CD ook met draaien.

Je moet op de GTA IV icoon klikken, niet op de Rockstar icoon. :duh:

Hoe kan ik op het Rockstar icoontje drukken als die verwijderd is? Ik heb gewoon precies gedaan wat er in de handleiding van me game staat en wat Hannes tegen mij heft gezegd.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf ook windows 8 64 bit en had eerst precies hetzelfde probleem.

- Ik had eerst GTA IV + de patch geinstalleerd (en die deed het vervolgens dus ook niet :puh: )

- Dan ga je naar configuratischerm -> Onderhoudscentrum. Als je in het configuratiescherm dit niet kunt vinden kun je in het zoekvakje rechtsboven gewoon "onderhoudscentrum" typen. Ook staat er vaak een melding van rechtsonder in het systeemvak (zo'n wit vlaggetje, eventueel met een rood/wit kruisje)

- Bij mij stond daar toen iets tussen als "Een probleem met GTA IV oplossen" en daarmee was het probleem opgeloast.

Ik weet trouwens niet meer precies wat het probleem eigenlijk was, volgens mij was dat iets met Windows Live

Link to comment
Delen op andere websites

Patches downloaden is iets wat je tegenwoordig bij zowat elk spel moet/kan doen. Een spel dat nu gemaakt wordt bevat altijd nog een boel fouten, de patches zijn er om die op te lossen, maar het zou te duur zijn om alle games uit de rekken te halen en de DVD's te vervangen door DVD's met de recentste versie van het spel.

De patch die jij gedownload hebt lost een heleboel fouten op in GTA IV (want GTA IV is zeer slecht geoptimaliseerd voor de computer). Probeer, nadat je Ymosky zijn oplossing geprobeerd hebt, GTA IV op te starten door LaunchGTAIV.exe als administrator uit te voeren (rechtermuisknop -> Als administrator uitvoeren), dit staat in de map C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV. En mocht dit niet lukken, zeg dan duidelijk wat er gebeurt met eventuele screenshots.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Súúúúper bedankt ! Nu kan ik weer ellker GTA-IV spelen. (Hopelijk komt V snel voor de PC)

Ik heb precies hetzelfde probleem zoals hierboven omschreven.

Geprobeerd te installeren, maar krijg de volgende melding:

Installatie mislukt. Voer de instelling uit om de update te installeren.

Ook naar het Onderhoudscentrum gekeken, maar zie daar niets raars.

Vervolgens LaunchGTAIV als administrator uitgevoerd. dan komt heel een flits voorbij, maar zonder resultaat.

Wie helpt?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 8 maanden later...

Patches downloaden is iets wat je tegenwoordig bij zowat elk spel moet/kan doen. Een spel dat nu gemaakt wordt bevat altijd nog een boel fouten, de patches zijn er om die op te lossen, maar het zou te duur zijn om alle games uit de rekken te halen en de DVD's te vervangen door DVD's met de recentste versie van het spel.

De patch die jij gedownload hebt lost een heleboel fouten op in GTA IV (want GTA IV is zeer slecht geoptimaliseerd voor de computer). Probeer, nadat je Ymosky zijn oplossing geprobeerd hebt, GTA IV op te starten door LaunchGTAIV.exe als administrator uit te voeren (rechtermuisknop -> Als administrator uitvoeren), dit staat in de map C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV. En mocht dit niet lukken, zeg dan duidelijk wat er gebeurt met eventuele screenshots.

Hey daar, ik ben Jesse en ik heb dit probleem ook. Ik heb GTA Iv op steam gekocht en op de een of andere manier geeft die social club zegmaar aan, dan log ik in maar verder opent er niks. Er gebeurd helemaal niks ik heb alles hier boven geprobeerd maar ik weet niet hoe ik dit probleem kan oplossen. Hopelijk kunt u me helpen hiermee, alvast bedankt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

hallo wereld, ik heb onlangs gta iv gekocht en kheb alles geinstalleerd . dit is het probleem : ik ga op rockstargamesen druk dan op play , eerst voel ik mijn schijf draaien en dan komt er een zwart kader met daarnaast : gta iv werkt niet meer , kunnen jullie mij helpen?aub

Link to comment
Delen op andere websites

  • 8 maanden later...

Ik krijg ook nog (steeds) zwart beeld als ruitje intikker maar heb alles geprobeerd, ik had daarvoor trouwens ook een probleem met de release data check die nou trouwens wel opgelost is door een offline installatie. ik ben ten einde raad wat moet ik doen??

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...