Jump to content

Wel draadloze verbinding op laptop, geen verbinding via kabel op pc.


Dr.Oppai

Recommended Posts

Nadat we recentelijk zijn overgestapt naar een andere provider, hebben we nu ook een andere router binnen, namelijk de Fritz Box 7360 van XS4all. Deze is helemaal aangesloten en draadloos internet werkt ook prima op de laptop, maar ik gebruik op de pc gewoon een internet kabel maar mijn computer vind geen verbinding als ik mijn internetkabel in de router stop. Hoe los ik dit op?

Link to comment
Delen op andere websites

Naar 127.0.0.1 pingen heeft echt totaal geen zin, omdat dit het loopback address is, en je dus jezelf aan het pingen bent. De loopback is intern in je networkstack, waardoor je je networkinterface dus helemaal niet gebruikt. Als je wilt pingen, ping dan naar je gateway (router), te vinden met ipconfig.

Om verder op het probleem in te gaan, heb je misschien voor je oude router allerlei statische instellingen gemaakt in het eigenschappen dialoog van je network interface? (Het bekende schermpje waarop je een ip adres, je subnetmask, default gateway en DNS servers kunt instellen). Het zou goed kunnen dat je nieuwe router andere ranges gebruikt voor LAN, en je met de statische instellingen een 'foutief' IP-adres forceerd. Ik zou dus allereerst proberen om deze instellingen op automatisch te zetten (en dus een IP adres van de DHCP server van je router te ontvangen).

Link to comment
Delen op andere websites

Naar 127.0.0.1 pingen heeft echt totaal geen zin, omdat dit het loopback address is, en je dus jezelf aan het pingen bent. De loopback is intern in je networkstack, waardoor je je networkinterface dus helemaal niet gebruikt. Als je wilt pingen, ping dan naar je gateway (router), te vinden met ipconfig.

Om verder op het probleem in te gaan, heb je misschien voor je oude router allerlei statische instellingen gemaakt in het eigenschappen dialoog van je network interface? (Het bekende schermpje waarop je een ip adres, je subnetmask, default gateway en DNS servers kunt instellen). Het zou goed kunnen dat je nieuwe router andere ranges gebruikt voor LAN, en je met de statische instellingen een 'foutief' IP-adres forceerd. Ik zou dus allereerst proberen om deze instellingen op automatisch te zetten (en dus een IP adres van de DHCP server van je router te ontvangen).

Op school heb ik geleerd dat bij troubleshooting voor internet problemen je naar 127.0.0.1 kan pingen en als je geen antwoord krijgt is je NIC kapot? :puh:

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...