GTAGames.nl gebruikt cookies

cookie wet
Voor een goede werking van GTAGames.nl dien je cookies toe te staan. Hierdoor kunnen we onder andere controleren of je bent ingelogd, statistieken bijhouden zodat we weten welke pagina's dienen worden verbeterd en gerelateerde advertenties plaatsen zodat we de rekeningen kunnen blijven betalen.
Tevens kan je dankzij cookies Grand Theft Auto filmpjes van onder andere Rockstar Games, Vimeo en YouTube bekijken en berichten delen met je vrienden via onder andere Facebook en Twitter.

Meer informatie over alle cookies en je privacy op GTAGames.nl

Springen naar inhoud

GTAGames.nl advertentie Phost.nl cPanel webhosting

Algemeen Linux topic

linux

• Log in om te reageren
159 reacties op dit onderwerp

Peiling: Gebruik jij Linux? (43 leden hebben gestemd)

JA? of NEE?

1. JA, ECHT WEL! (23 stemmen [53.49%] - Weergeven)

Percentage stemmen: 53.49%

2. NEE, HELAAS NIET! (20 stemmen [46.51%] - Weergeven)

Percentage stemmen: 46.51%

Stemmen Gasten kunnen niet stemmen

#151 Golf_MK1

Golf_MK1
  • Leden
  • PipPipPipPip

Triads baas

Geplaatst: 4 januari 2014 - 10:41

Dat is vreemd, hoewel ik ook zo'n (+/- 15 jaar oude) computer heb waar ik geen Linux op geïnstalleerd krijg, dus als de hardware niet goed ondersteund wordt kan het wel natuurlijk...

Heb het nu op draaien op een oudere computer en het werkt echt goed en vlot! 8)

#152 linux-or-unix

linux-or-unix
  • Validerend
  • PipPipPip

Bank Overvaller

Geplaatst: 4 januari 2014 - 23:10

Mooi, blij om dat te horen. :)

#153 Rutger.

Rutger.
  • Leden
  • PipPipPipPip

The Loonies baas

Geplaatst: 4 januari 2014 - 23:14

Heeft iemand ervaringen met het power management van de recente Linux distro's? Ik heb interesse om het misschien naast Windows 8 te draaien op mijn Dell Inspirion 15r SE mits het de accuduur redelijk is.
Is het vergelijkbaar met Windows?

Toegevoegde afbeelding

Toegevoegde afbeelding

#154 linux-or-unix

linux-or-unix
  • Validerend
  • PipPipPip

Bank Overvaller

Geplaatst: 5 januari 2014 - 09:30

Meestal is het helaas ietsje slechter, zie http://lifehacker.co...-power-in-linux voor tips om een langere batterijduur te krijgen in Linux. Succes! :)

#155 Woody268

Woody268
  • Superleden
  • PipPipPipPipPip

Community Legend

Geplaatst: 25 januari 2014 - 17:33

Ik gebruik nog altijd windows maar omdat ik voor school met linux moet leren werken probeer ik wat vaker ipv mijn pc op te starten in windows, hem op te starten in linux. Dan is dan vaak linux mint, openSuse of ubuntu, omdat ik nog altijd niet mijn perfecte distro heb gevonden gebruik ik er meerdere in de hoop dat ik een toch beter zzal vinden na een tijd. :puh:

Maar om nieuwe linux gebruikers aan te trekken heb ik een goede distro gevonden die je zo snel als kan linux vertrouwd zal maken. De os waar over is spreek is zorin os, het is in mijn ogen een perfect systeem die de overstap van het ene naar het andere besturingssysteem zo klein mogelijk maakt. Zo kan je ook instellen op welke OS de UI moet lijken, hierdoor krijgt iedereen een vertrouwde omgeving te zien. :)

Toegevoegde afbeelding

Dit is de windows 7 gebaseerde UI, als je het mij vraagd ziet dit er prachtig uit.

Of als je nog van windows XP komt:

Toegevoegde afbeelding

Zo kan je ook nog een Windows 2000 of Mac OS X gebaseerde UI kiezen. Wat vinden jullie ervan? :)

Bewerkt door Woody268, 25 januari 2014 - 17:34 .

Toegevoegde afbeelding

The Covesight Community: Informatie | Recruitment | Subforum

#156 Sublime

Sublime
  • Leden
  • PipPipPipPipPip

Nooit GTA gespeeld

Geplaatst: 31 januari 2014 - 21:56

Ik draai atm Crunchbang (debian 7), kostte me wel tijd om het fatsoenlijk draaiend te krijgen met alle drivers. Ik heb nu de laatste nvidia driver en kan met 60+fps TF2/LF2 spelen. Daarnaast heb ik zelf een andere desktop ingesteld (pacmanfm) zodat ik ook shortcuts kan gebruiken.

http://www.zimagez.c...6a236578bdd.php

Ik heb trouwens nog gewoon een VirtualBox draaien voor Word 2010, Libreoffice werkt toch niet altijd even lekker.

(mag niet embedden door stomme forum regels :( )

@Woody,

Dat ziet er zeker uit als een goede Windows kloon. Is het een beetje lightweight?

Bewerkt door Sublime, 31 januari 2014 - 21:59 .

Toegevoegde afbeelding

#157 Golf_MK1

Golf_MK1
  • Leden
  • PipPipPipPip

Triads baas

Geplaatst: 6 februari 2014 - 12:35

@Woody: Dat is een leuke distro zo te zien! Die ga ik toch eens proberen, vind het véél mooier dan Windows persoonlijk. 8)

@Sublime: Crunchbang gebruik ik momenteel ook, met de drivers heb ik ook even gesukkeld. Daar werk ik ook heel graag mee, vind het fijn dat het zo "lightweight" is!

Momenteel heb ik Fedora gedownload, die wil ik nog wel eens een poging geven, virtueel dan. :puh:

#158 GTA153

GTA153
  • Leden

Ruitje intikker

Geplaatst: 27 februari 2014 - 20:13

Bericht weergevenlinux-or-unix zei op 19 januari 2011 - 15:25 :

Welkom in het algemeen Linux topic!  
Toegevoegde afbeelding

Work in progress

Misschien wel een handige Engelse lijst op Wikipedia van bijna alle Linux distro's.
Ook is het bezoeken van DistroWatch.com erg handig, hier is onder andere een lijst te vinden van de 100 meest bezochte homepages van dus de meest gebruikte Linux distro's.

Verder zijn er een aantal sites waar je meer informatie over Linux kunt vinden en dan vooral over een populaire distro genaamd Ubuntu. Of de wat gebruikersvriendelijke Linux Mint.

upubuntu.com
unixmen.com
webupd8.org
mylinuxexplore.blogspot.nl
omgubuntu.co.uk

En voor reviews van Linux distro's: desktoplinuxreviews.com

De 10 meest gebruikte Linux distro's: (volgens http://geektrio.net/?p=1404)

1 Ubuntu forum
2 Fedora forum
3 openSUSE forum
4 Debian forum
5 Mandriva forum
6 Linux Mint forum
7 PCLinuxOS forum
8 Slackware forum
9 Gentoo forum
10 CentOS forum

Ziet er wel mooi uit. :)

Keep it up!

Bewerkt door GTA153, 27 februari 2014 - 20:14 .

#159 Sublime

Sublime
  • Leden
  • PipPipPipPipPip

Nooit GTA gespeeld

Geplaatst: 5 maart 2014 - 19:40

Ik heb trouwens een accuduur van 1:30 - 2:00, net als op windows. Het komt vooral omdat ik de nieuwste nvidia driver heb die de videokaart down throtteled wat wel handig is.
Toegevoegde afbeelding

#160 keesdejager

keesdejager
  • Leden

Ruitje intikker

Geplaatst: 31 maart 2014 - 18:39

Wel een interessant topic om te volgen. :)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten en 0 anonieme leden