Jump to content

[NEW][€ ?][LAP] NandroDavids


NandroDavids

Recommended Posts

Budget: doet er niet zo toe. Als iets goed is, en ik 't echt nodig heb, dan is het 't geld wel waard.

Doel: films/series kijken, muziek luisteren, tekstverwerking, internetten, maar niet gamen. Kortom: vrij basic volgens mij.

Merk laptop: maakt me niet uit.

Benodigde randapparatuur: -

SSD, ja of nee?: denk het niet.

Besturingssysteem: maakt me niet uit.

Tips?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 47
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Rutger.

    8

  • MegaPilot

    7

  • NandroDavids

    6

  • Woody268

    5

Je stelt wel veel eisen zeg! :7

In principe voldoet nu elke laptop die je tegenwoordig in de winkel ziet liggen, zonder prijs kunnen we echt alle kanten op. Het enige wat misschien een leuke eis voor je is, is een lange accuduur zodat je lang films en series kan kijken. Misschien ook een Full HD paneel erin en een niet al te groot scherm? Heb je écht geen wensen verder?

Link to comment
Delen op andere websites

In principe voldoet nu elke laptop die je tegenwoordig in de winkel ziet liggen (...)

Ja, daar was ik al bang voor. Vind je het gek dat ik de hulp van jullie inroep? Ik zie door de bomen het bos niet meer :puh:

Heb je écht geen wensen verder?

Jawel. Op dit moment heb ik een zwaar verouderde desktop en een mini-laptop (netbook heet dat geloof ik) die ook niet echt meer functioneert. Ik zoek een beetje het midden daartussen: ik wil geen mini, want films en series kijken doe ik liever op een wat groter scherm. En ik wil geen bakbeest meer op m'n bureau hebben staan. Dus het mag best een laptop zijn met een groot scherm, maar ik wil 'm ook wel makkelijk mee kunnen nemen. Lekker dun en licht dus. Verder... tja... ik wil 'm makkelijk aan kunnen sluiten op m'n geluidsboxen, printer, en eventueel extra scherm. Maar dat kan ook wel met iedere, vrees ik? :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien je geen echt budget hebt heb ik zowat het gemiddelde genomen (500 - 600 euro). Ik zou je een van deze 2 laptops aanraden: http://www.laptopshop.nl/vergelijken/371453/398910/

Qua specificaties zie je al dat ze quasi identiek zijn met maak enkele grote verschillen. Ik zal voor jou de belangrijkste even opsommen:

  • 750 GB Vs. 500 GB
  • Touchscreen Vs. Normaal scherm
  • Geen dvd-speler Vs. Wel dvd-speler
  • Zivler//zwart uiterlijk Vs. zwart

De uiteindeijke keuze is aan jou. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou iets zoeken waar je twee harde schijven in kwijt kan. Dan kan je een bay gebruiken voor een SSD als bootdrive en de andere bay voor data opslag.

Hij denkt geen SSD nodig te hebben en aangezien hij films wil kijken kan een DVD/Blu-ray speler best handig zijn. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou iets zoeken waar je twee harde schijven in kwijt kan. Dan kan je een bay gebruiken voor een SSD als bootdrive en de andere bay voor data opslag. Een SSHD (Hybride Drive) kan ook nog.

Niet perse, tegenwoordig heeft Western Digital de 'WD Black²' een (volwaardige) SSD en HDD in elkaar, en neen dit is geen SSHD. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

...maar ik wil 'm ook wel makkelijk mee kunnen nemen.

Ik raad 17 inch dan zeker niet aan. Ik heb zelf een 17.3 inch laptop(die qua gewicht licht te noemen valt), en dat is echt geen pretje om mee te nemen.

  • Touchscreen Vs. Normaal scherm

Enige wat ik hieraan wil toevoegen is dat touchscreen gewoon nutteloos is en dat het zijn geld niet waard is(geld niet waard in de betekenis van: een eventuele meerprijs). Verder ga ik akkoord met Woody om er zo'n 500/600 euro aan te besteden. Meer geld in een laptop stoppen is voor jouw eisen geldverspilling. :puh:

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Verder... tja... ik wil 'm makkelijk aan kunnen sluiten op m'n geluidsboxen, printer, en eventueel extra scherm. Maar dat kan ook wel met iedere, vrees ik? :clown:

Ja, de meeste laptops kunnen dit inderdaad. :clown:

Ik zou je een van deze 2 laptops aanraden: http://www.laptopsho.../371453/398910/

Dit zijn zeker nette laptops binnen deze prijsklasse, maar anno 2014 een 15,6 inch HD ready paneel? Yuck. :{

Verder ga ik akkoord met Woody om er zo'n 500/600 euro aan te besteden. Meer geld in een laptop stoppen is voor jouw eisen geldverspilling. :puh:

Ben ik het zeker mee eens, maar ik kan uit persoonlijke ervaring vertellen dat als je voor een laptop rond de 15 inch gaat, een Full HD paneel echt een verademing is om naar te kijken. Mocht je ook Full HD films willen kijken dan is dit zeker aan te raden, maar zie je dat ook in de prijs terug.

Bewerkt: door ZaroX
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een 17 inch laptop die ik dagelijks zo'n 10 uur gebruik en ook regelmatig via de fiets naar de unief meesleur. Voordeel? Groot scherm wat handig is om mee te werken en leuk voor films, een numeriek gedeelte aan mijn toetsenbord en over het algemeen wat meer plek op je toetsenbord (denk ik toch :7). Nadeel? Tjah, hij is wat groter dus past niet in elke rugzak, maar er zijn altijd wel rugzakken die ervoor gemaakt zijn en niet meer kosten dan een rugzak voor een 15 inch laptop.

Ik ben dus erg pro-17 inch, het werkt veel comfortabeler.

Link to comment
Delen op andere websites

...maar ik wil 'm ook wel makkelijk mee kunnen nemen.

Ik raad 17 inch dan zeker niet aan. Ik heb zelf een 17.3 inch laptop(die qua gewicht licht te noemen valt), en dat is echt geen pretje om mee te nemen.

Ik heb ook een 17,3 inch (net een maand) en dat valt wel aan te raden. Maar goed, voor mij is het dan ook een werkhub. Waar kwaliteit boven comfort gaat.

http://www.bol.com/n...00000017455642/

Ik had hem voor 450 euro gekocht.

Edit: En voor de rest alles wat Hanneswasco ook zegt :puh:

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Ok, nu zal ik wel kritiek krijgen, maar... waarom geen Macbook?

Jullie mogen nu alles gaan zeggen wat jullie willen, duur, etc, etc, maar laat me uitspreken. Ik ga nu al vier jaar mee met mijn Macbook Pro. Het is een iets duurdere computer, da's een feit, maar hij voldoet aan alles wat je wil, en persoonlijk vind ik het zoveel aangenamer dan een Windows. Ik heb met Windows altijd het idee dikke, zware, grote kasten te hebben, die ze dan draagbaar noemen. Mijn MB neem ik echter overal mee, al is het gewoon in bed, voor de tv, naar school, op vakantie: gewoon openklappen, en maar verdergaan waar je was gebleven. Ik sluit 'm zelfs nooit af, gewoon, dichtklappen en daarna weer hervatten. Ook heb ik na vier jaar echt niet het idee dat hij zin heeft het binnenkort te begeven en ik ben dan al niet de meest zorgzame persoon ter wereld. (ok, misschien wel een beetje). Ik heb een 13", en dat gaat echt gek klinken, maar groter wil je niet. Ik weet niet of dat iets is dat deze laptop speciaal maakt, maar je hebt echt het gevoel dat je genoeg hebt, alles wat je wilt, maar ook overal waar je wilt, wat dus niet echt het geval is met een veel grotere laptop.

Anyways, het klinkt misschien gek, maar denk er eens over na. Ik gebruik 'm voor precies dezelfde doeleinden als jij (+ Photoshop), en ben er al meer dan vier jaar uiterst tevreden mee. En ik ben niet van plan er na vier jaar al mee te stoppen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ok, nu zal ik wel kritiek krijgen, maar... waarom geen Macbook?

Jullie mogen nu alles gaan zeggen wat jullie willen, duur, etc, etc, maar laat me uitspreken. Ik ga nu al vier jaar mee met mijn Macbook Pro. Het is een iets duurdere computer, da's een feit, maar hij voldoet aan alles wat je wil, en persoonlijk vind ik het zoveel aangenamer dan een Windows. Ik heb met Windows altijd het idee dikke, zware, grote kasten te hebben, die ze dan draagbaar noemen. Mijn MB neem ik echter overal mee, al is het gewoon in bed, voor de tv, naar school, op vakantie: gewoon openklappen, en maar verdergaan waar je was gebleven. Ik sluit 'm zelfs nooit af, gewoon, dichtklappen en daarna weer hervatten. Ook heb ik na vier jaar echt niet het idee dat hij zin heeft het binnenkort te begeven en ik ben dan al niet de meest zorgzame persoon ter wereld. (ok, misschien wel een beetje). Ik heb een 13", en dat gaat echt gek klinken, maar groter wil je niet. Ik weet niet of dat iets is dat deze laptop speciaal maakt, maar je hebt echt het gevoel dat je genoeg hebt, alles wat je wilt, maar ook overal waar je wilt, wat dus niet echt het geval is met een veel grotere laptop.

Anyways, het klinkt misschien gek, maar denk er eens over na. Ik gebruik 'm voor precies dezelfde doeleinden als jij (+ Photoshop), en ben er al meer dan vier jaar uiterst tevreden mee. En ik ben niet van plan er na vier jaar al mee te stoppen.

MacBooks presteren alleen beter qua accuduur maar om die accuduur te behalen leveren ze extreem veel in op prestaties. Verder voldoet een Windows (of zelfs Linux?) laptop voor Nandro's eisen en hoeft hij niet minimaal 1.894,86 euro uit te geven voor een 15,6 inch laptop.

Link to comment
Delen op andere websites

@ZaroX, in mijn argument vermeld ik ook dat ik over een 13" praat, en niet over een 15". Je mag zeggen wat je wil, maar een 13" biedt je qua scherm meer dan genoeg, en ik moet zeggen dat ik dat in het begin ook niet geloofde.

Achja, ik ga ook niet proberen opboksen in deze eindeloze Mac/Windows vergelijking, ik zeg gewoon wat ik zou doen in zijn plaats.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom geen MacBook? Omdat elke persoon met een greintje IT-kennis weet dat ze verschrikkelijk overpriced zijn? Een MacBook moet je alleen maar kopen als je er één nodig hebt naar mijn mening.

Voor de prijs van een Macbook koop je een even dunne -laat staan dunnere- ultrabook, dat terzijde. Een Windows laptop kan je overigens ook gewoon dichtklappen en dan hervatten. Om aan Nandro's eisen te voldoen moet je minstens met een 14/15 inch model komen, want series kijken is op 13 inch echt geen pretje. Persoonlijk vind ik 13 inch ook echt niet makkelijk om op te werken, véél te klein.

Zoals ZaroX al zegt, kost een 15 inch model van een MB 1800 euro( :schater: ), dus laat ik even deze hypothese opstellen:

Een laptop van 600 euro gaat maar 2 jaar mee(2 jaar garantie)

dit vermenigvuldigen we maal 3

Tada, om een MB rendabel te maken volgens Nandro's eisen moet de MacBook minstens 6 jaar meegaan(en dat is zeer lang, zeker voor een laptop), op voorwaarde dat elke Windows laptop ermee ophoudt na 2 jaar(en die kans is belachelijk klein). Apple komt overigens niet voor in de top 3 meest betrouwbare laptopmerken, dus voor de kwaliteit moet je het al zeker niet doen.

Dit zijn zeker nette laptops binnen deze prijsklasse, maar anno 2014 een 15,6 inch HD ready paneel? Yuck. :{

Als jij het onder de 600 euro kan houden mét een Full HD panel, be my guest. :puh: Het kan dan wel o zo mooi zijn, voor de eisen van Nandro ga je toch echt niet meer dan 600 euro uitgeven?

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...