Jump to content

SAMP commands


mekane

Recommended Posts

Hallo heb een vraag ik heb een hamachi samp server

en alles is gelukt vrienden kunnen erop spelen ,

maar nu is me vraag ik ben admin maar hoe kan ik commands uitvoeren zoals wapens spawnen etc.

wie kan me helpen thnks

mvg mekane

Link to comment
Delen op andere websites

Dat hangt allemaal af van de gamemode die je draait. Alle commands zijn specifiek tot eén gamemode, behalve diegene die door SA-MP zelf gereserveerd zijn (zoals bijvoorbeeld /quit (lijst)). Bij het server pakket zit wel een debug mode die je toelaat om wapens en voertuigen te spawnen, om het weer te veranderen en om te teleporteren. Typ daarvoor het volgende in de serverconsole:

loadfs fsdebug

Standaard werkt dit script voor iedereen. Als je dit alleen voor admins wil dan dien je dat filterscript (fsdebug.pwn) te openen in Pawno (dat programma bevindt zich in de gelijknamige map). Ergens bovenaan zou je het volgende moeten vinden:

#define ADMINS_ONLY	 false

Zet de waarde op true. Druk dan op F5 om het script opnieuw te compileren en op te slaan.

Ik moet er wel aan toevoegen dat Hamachi nogal omslachtig is, juist omdat het hier een internet server betreft. In de meeste gevallen is het veel gemakkelijker om gewoon de juiste poort (7777) open te zetten.

Link to comment
Delen op andere websites

ja .. maar ik heb niet echt verstand van poorten open zetten enzo en via hamachi werkt het prima alleen nu de vraag het gedeeldte van loadsfs fsdebug is gelukt.

Maar wat moet ik intikken voor wapens bijvoorbeeld wat is de command voor wapens spawn en hoe kan ik bijv me eigen huis kopen ?

ik draai deze game mode :

grandlarc

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...