Jump to content

Banished


Dexist

Recommended Posts

Ontwikkelaar: ShiningRockSoftware

Uitgever: ShiningRockSoftware

Genre: Simulator/city-building game

Platforms: PC (o.a. Steam)

Aantal spelers: 1

Release: februari 2014

Banished

Shining Rock Software.

Wat is Banished?

Banished is een nieuw spel ontwikkelt door Shining Rock Software.

In Banished overzien spelers een groep verbannen reizigers, die in de wildernis een nieuw bestaan voor zichzelf opbouwt. Volgens Hodorowicz, de maker van het spel, zijn mensen in Banished de belangrijkste grondstof: "De mensen gezond, gelukkig en gevoed houden is essentieel om je dorp te laten groeien". De nieuwe samenleving kan zich onderhouden door bijvoorbeeld te jagen en te vissen, maar om de winters te overleven zullen spelers op zoek moeten gaan naar vernieuwbare voedselbronnen.

Gameplay

In het begin van het spel start je met een klein groepje mensen, je hebt hierin drie verschillend moeilijkheidsgraden: easy, medium en hard. Het verschil hier in zit hem in de start condities. Bij easy heb je al een klein dorpje om mee te beginnen en een aardige voorraad aan materialen en voedsel. Bij Medium start je zonder huizen en met minder mensen en voorraden, bij hard heb je nog minder van dit

Het is dus de bedoeling om te overleven. Je krijg van alles voor de kiezen, van strenge winters tot mislukte oogsten. Van ziektes tot tornado's.

In het spel heb je een aantal beroepen zoals bijvoorbeeld: Boeren, Houthakkers, Verzamelaars, Verkopers, Blacksmiths, Mijnwerkers en nog veel meer.

In het spel moet je een goede balans vinden tussen alle beroepen om een succes te worden.

Ervaringen

Ik heb het spel zelf sinds een aantal dagen en ik vind het een geweldig spel. Het spel is makkelijk te leren en vind ik zeer verslavend.

Je kunt het spel zien als een combinatie tussen Simcity en Age of empires(maar dan zonder de oorlogen).

Ik heb nu een klein dorpje weten te maken met 200 mensen die er in wonen.

Mijn grootste probleem is brandhout, mijn mensen hebben het soms te koud in de winters en vriezen dood!

Bronnen:

nog een paar filmpjes:

De game is beschikbaar als digitale download op Steam en GOG.com, voor respectievelijk 18,99 euro of 19,99 dollar. De game is ook verkrijgbaar in de Humble Store, voor 14,99 euro.

Een aantal screenshots van het spel van mij:

post-6602-0-82303400-1393163613.jpg

post-6602-0-12390100-1393163623_thumb.jpg

post-6602-0-20602300-1393163633_thumb.jpg

post-6602-0-12190800-1393163642_thumb.jpg

Bewerkt: door Visser23
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 42
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dexist

    15

  • Bierbuikje

    6

  • FireFighter

    4

  • KoningJesper

    3

Sipsburgh! <3 Ik moet die videos nog steeds kijken. :puh:

Ik kwam dit spel een paar weken geleden ook tegen. Ik heb het nog niet gekocht omdat ik vind dat multiplayer en dingen als oorlog voeren nogal missen, ik heb het idee dat ze erg goed geïmplementeerd kunnen worden in deze setting. Niet simpelweg "train new unit", maar het feit dat wapens gemaakt moeten worden en kinderen getraind moeten worden. Misschien dat ik 't ooit nog koop bij een sale, maar het bovenstaande zijn wel missende 'key features' die ik graag had willen zien.

Bewerkt: door Basssss
Link to comment
Delen op andere websites

Sipsburgh! <3 Ik moet die videos nog steeds kijken. :puh:

Ik kwam dit spel een paar weken geleden ook tegen. Ik heb het nog niet gekocht omdat ik vind dat multiplayer en dingen als oorlog voeren nogal missen, ik heb het idee dat ze erg goed geïmplementeerd kunnen worden in deze setting. Niet simpelweg "train new unit", maar het feit dat wapens gemaakt moeten worden en kinderen getraind moeten worden. Misschien dat ik 't ooit nog koop bij een sale, maar het bovenstaande zijn wel missende 'key features' die ik graag had willen zien.

Klopt heb je helemaal gelijk in, dit speel heeft veel potentie. Maar de maker zei over multiplayer: " unlikely it will happen in the future"

Maar er komt wel mod-ondersteuning, dus wie weet komt er via mods wel multiplayer :)

Link to comment
Delen op andere websites

Dit spel ga ik zeker nog eens in de toekomst aanschaffen. Wat lijkt me dit een leuke game zeg. Heb altijd wel wat met building games, en aangezien Simcity een grote faal was, en er geen echt goede alternatieven waren tot nu is de keuze simpel.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ik heb het spel dan toch maar gekocht, maar uiteindelijk is het toch relatief veel geld voor weinig speelwaarde. Ofwel doe ik gewoon iets verkeerd. Ik vind dat het bouwen van gebouwen extreem lang duurt. Zelfs op 10x speed duurt het soms ettelijke minuten voor dat een gebouw eindelijk klaar is. Het spel is redelijk verslavend, ironisch genoeg, om voorgaande reden. Je blijft zitten met de gedachte: "Nog heel eventjes, tot dit gebouw klaar is".

Ook wel opletten met resource management. Ik heb zonder dat ik het doorhad eens de hele voorraad stone op mijn eilandje opgewerkt zonder bruggen te bouwen en had niet genoeg andere resources voor een quarry. Ik denk dat 't technisch ook wel mogelijk is om je compleet vast te werken door alle bomen om te hakken. Om nieuwe bomen te planten heb je zo'n Lodge nodig, maar om die te bouwen heb je eveneens hout nodig (dat je dus niet hebt).

Link to comment
Delen op andere websites

Het is ook handig om al snel een trading post te bouwen, en dan heel veel firewood(brandhout) gaan produceren.

Dit kan je erg goed verkopen aan traders die bij de tradingpost komen.

en ja sommige gebouwen duren lang :puh:, maar je kan ook meerdere builders toewijzen.

mijn record staat atm op een stad van 600man, alleen kwam er toen een tornado om het hoekje kijken.

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er uit als een interessant spel. Is het geschikt voor een normale pc, of zal het spel pas normaal draaien bij een wat meer high-end gaming rig?
Ik draai het op een laptop en bijna alles op hoog.En mijn laptop is niet een specifieke gaming laptop.Volgens steam zijn dit de specs:

  • Minimum:

    • OS: Win XP SP3 / Vista / Windows 7 / Windows 8
    • Processor: 2 GHz Intel Dual Core processor
    • Memory: 512 MB RAM
    • Graphics: 512 MB DirectX 9.0c compatible card (shader model 2)
    • DirectX: Version 9.0c
    • Hard Drive: 250 MB available space
    • Sound Card: Any

Recommended:


    • OS: Windows 7 / Windows 8
    • Processor: Intel Core i5 processor (or greater)
    • Memory: 512 MB RAM
    • Graphics: 512 MB DirectX 10 compatible card
    • DirectX: Version 11
    • Hard Drive: 250 MB available space
    • Sound Card: Any

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het even gespeeld, het draait goed op mijn pc. :) Ik vind het best een leuk spel, alleen mijn villagers blijven op 'idle' staan. Zelfs als ik de prioriteit van een constructieplaats verhoog, blijven de bouwvakkers op 'idle'. Iemand een oplossing hiervoor?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het even gespeeld, het draait goed op mijn pc. :) Ik vind het best een leuk spel, alleen mijn villagers blijven op 'idle' staan. Zelfs als ik de prioriteit van een constructieplaats verhoog, blijven de bouwvakkers op 'idle'. Iemand een oplossing hiervoor?

Hmm dat heb ik nog niet gehad,

Builders gaan niet aan de slag voordat de constructie plaats schoon is van stenen etc en alle materialen naar de plek van de constructie zijn gebracht.

-Dus kijk of je A genoeg materialen hebt, B de materialen al op plek van bestemming zijn, en C of je wel Builders hebt aangewezen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...