Jump to content

[GAME] OSM GTA Liga - Hoofdtopic


Silverbyte

Recommended Posts

rAtAFI5.png

Welkom bij de OSM GTA Liga!

Voetballiefhebbers mogen zich opmaken voor de contest van hun dromen. We gaan namelijk Online Soccer Manager spelen met GTAForum!

Het concept in een notendop

Online Soccer Manager (vanaf nu aangeduid met OSM) is een online voetbalmanagementspel waarin spelers in een competitie naar keuze de strijd aangaan met elkaar om de meest succesvolle manager te worden.

Afhankelijk van de club die je gekozen hebt, wordt er van je verwacht dat je bepaalde doelstellingen haalt. Heb je een absolute topper onder je hoede, dan zal het bestuur eisen dat je kampioen wordt. Heb je een laagvlieger uit de lokale competitie, dan zal je doel vaak zijn om degradatie te voorkomen.

Als speler bij OSM volg je met je medespelers steeds één volledig seizoen, met alle bijbehorende randactiviteiten, zoals transfers en trainingen, maar ook het upgraden van je staff en het aannemen van sponsors behoort tot de mogelijkheden. In plaats van het echte seizoensverloop is in OSM elke dag één speeldag. Oftewel: één speelweek in het echt = één dag in OSM. Eén seizoen in OSM duurt dus om en nabij de 40 dagen, plus drie voorbereidingsdagen waarin je al transfers e.d. kunt doorvoeren. Is het seizoen ten einde, dan worden de punten verdeeld en gaat iedereen weer zijn eigen weg - als de spelleider besluit nog een seizoen te hosten, dan kun je erbij blijven, is dat niet het geval, dan kun je een nieuwe uitdaging zoeken.

Hoe gaan we dit aanpakken?

Speciaal voor deze gelegenheid heb ik een Premium Seizoenskaart aangeschaft, wat mij het recht geeft om zelf één seizoen te hosten. We zullen gaan spelen in de Barclays Premier League, de hoogste klasse van Engeland en één van de sterkste competities ter wereld.

Wanneer je dit topic leest, kun je naar het Inschrijvingstopic gaan om je in te schrijven. Er is plek voor 20 deelnemers. Het Inschrijvingstopic sluit op vrijdag 25 april óf wanneer het maximum aantal deelnemers bereikt is. Wanneer het Inschrijvingstopic sluit, zal er ook een officiële startdatum van de competitie bekendgemaakt worden. Dit is belangrijk, omdat het iedereen een gelijke kans geeft om zijn favoriete team te kiezen. Kun je om wat voor reden dan ook niet meteen je ploeg kiezen aan de start van het seizoen, dan zul je het moeten doen met één van de andere nog beschikbare clubs.

Wat is er te winnen?

Naast de eer de beste voetbalmanager van GTAForum te zijn, zal er ook een badge gemaakt worden voor de winnaar, om hem of haar de herinneren aan deze grootse prestatie.

Ik heb nog een vraag!

Vragen mogen gewoon in dit topic gesteld worden. Heb je een vragen die je liever niet met iedereen deelt, dan kun je natuurlijk ook een PB sturen.

Handige links

Online Soccer Manager

Inschrijvingstopic

Chattopic

Veel succes, en vooral heel veel plezier!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb me zojuist voor deze contest ingeschreven, leuk idee. Mogen echter andere deelnemers ook een seizoenskaart (normaal en premium) nemen, aangezien jij als host van meer features gebruik kan maken dan de niet-seizoenskaarthouders (meer trainingskampen, meer besloten trainingen, scouting, financieel directeur, etcetera)? Met een seizoenskaart kan je dus makkelijker hoger eindigen, al is dat niet altijd het geval. hypocrite.gifclown.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Nee. Zoals in de uitleg aangegeven staat, zal er een datum en tijdstip bekend worden gemaakt waarop de competitie officieel opengaat. Dit geeft iedereen een gelijke kans om ervoor te zorgen dat zij op dat moment aanwezig kunnen zijn om hun favoriete team te kiezen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het was mijn idee om inderdaad even te polsen aan welke datum iedereen de voorkeur zou geven. Iedereen zijn zin geven is echter onmogelijk, er zal altijd iemand zijn die dan niet beschikbaar is.

Daarom leven we in een democratisch land, meeste stemmen telt :D

Ik ga er even over denken of ik mee doe, heb nog nooit OSM gedaan dus ik weet niet in hoeverre mij dit benadeelt tegen over de rest XD

Link to comment
Delen op andere websites

Wanneer je een team kiest waar de doelstelling bijvoorbeeld 16de is, is het veel lastiger om 1ste te worden. Wordt er ook rekening gehouden met de doelstelling die een team moet halen?

En hoe wordt de winnaar gekozen: Wordt die gekozen op basis van de ranglijst, het aantal managerpunten, een combi van beide of een andere manier?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb hier een tijdje op zitten brainstormen, en toen het volgende bedacht.

Er zullen niet één, maar twee uiteindelijke winnaars zijn. De ene winnaar is degene die aan het eind van het seizoen eerste staat met zijn ploeg, de andere winnaar is degene die het best gepresteerd heeft ten opzichte van zijn doelstelling.

Dat betekent dat als je met bijv. Hull City 5e wordt, je tóch kans maakt op een prijs, omdat de doelstelling van dit team 16e is, en je dus ver boven verwachting hebt gepresteerd. Zijn er twee ploegen die ten opzichte van hun doelstelling even goed gepresteerd hebben, dan wordt er gekeken naar het doelsaldo en wint degene met de beste voor/tegen verhouding.

Ik hoop dat dit een systeem is waar jullie je allemaal in kunnen vinden, en dat het niet alleen de topteams stimuleert om eerste te worden, maar ook de kleinere ploegen om het beste resultaat ten opzichte van hun doelstelling neer te zetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat vind ik een prima oplossing Silverbyte :)

En wanneer iemand met bijvoorbeeld Hull City het lukt om eerste te worden, krijgt deze dan twee prijzen? Eén voor kampioen en één voor het team met de beste positie t.o.v. zijn/haar doelstelling.

Dit vraag ik puur uit interesse; Mij gaat het niet lukken met een doelstelling-16-team eerste te worden :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Er zullen twee badges uitgereikt worden, één voor de competitiewinnaar en één voor de beste prestatie tov doelsaldo, dus als het je lukt om met een team als Hull City eerste te worden, krijg je dus inderdaad beide prijzen. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...