Jump to content

Mobiele app voor het GtaForum/GtaGames netwerk?


Sublime

Recommended Posts

Voor mijn afstudeeropdracht moet moet ik twee (relatief) kleine mobiele Proof of Concept (gewoon een demo) applicatie opleveren, één hiervan in Native Android en de ander in een cross-platform oplossing.

Nu dacht ik, waarom zou ik niet een idee voor een app uitwerken wat echt handig kan zijn. Nu is mijn vraag aan jullie dan ook, wat zouden jullie een handige Android App vinden voor het GtaForum/GtaGames netwerk? Elk idee is welkom, ook als je hier over twijfelt. Beter mis geschoten dan nooit geschoten ;)

Ik kan helaas alleen de Android versie ook echt vrijgeven, de cross-platform versie zal een licentie vastzitten.

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb wat ideetjes wat je zou kunnen uitwerken in een app:

- Nieuwsberichten met plaatjes bovenaan die je kan sliden (zoals de tweakers.net mobiele versie)

- Statusupdates ook kunnen lezen via een knopje o.i.d

- Optie om thema te wijzigen (dus donker oranje/licht oranje bijvoorbeeld)

- Optie om smileys te gebruiken (werkt op mijn telefoon althans niet)

- Optie om zelf iets naar boven te schuiven wat jij belangrijk vindt, dus bijvoorbeeld bovenaan Nieuws dan Stamkroeg gedeelte en dan pas het GTA gedeelte.

Ik hoop dat jij hieraan wat hebt en als je het af hebt zal ik hem zeker weten testen want die mobiele versie van nu... :sst:

Link to comment
Delen op andere websites

In hoeverre wil je hier een applicatie van realiseren? In mijn ogen is de mobiele versie van GTAGames voldoende.

Als ik aan een native app denk, denk ik aan pushnotificaties (bij PB's, nieuwe reacties op een onderwerp enz.), makkelijker en sneller op bepaalde pagina's komen (nu moet je via de mobiele weergave eerst naar boven scrollen om bijvoorbeeld naar je profiel te gaan i.p.v. dat dit in de navigatiebalk staat) en sowieso meer functies. Niet alles is eenvoudig te bereiken of überhaupt beschikbaar in de mobiele weergave.

Wat ik zojuist heb genoemd is slechts een greep uit de eindeloze mogelijkheden. Natuurlijk is het wel zo dat je zelfs de mobiele weergave zodanig zou kunnen veranderen dat je alsnog meer van die functies hebt. Maar dan nog heb je geen pushmeldingen, en dat is in mijn ogen toch wel een onmisbare feature.

Mij bevalt het idee in ieder geval wel. Maar de crew zal moeten beslissen of het door mag gaan, dit i.v.m. gebruik van onder andere de naam en het logo. En daar gaat Joriz over (wellicht ook de andere administrators).

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Voor mijn afstudeeropdracht moet moet ik twee (relatief) kleine mobiele Proof of Concept (gewoon een demo) applicatie opleveren, één hiervan in Native Android en de ander in een cross-platform oplossing.

Er is al vaker een topic geopend voor een mobiele app, door een of andere manier zijn vele er fel op tegen. Ik had ook al eens een idee gepost om Tapatalk te integreren voor men die de applicatie gebruikt maar dat werd ook al afgewezen :(

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Voor mijn afstudeeropdracht moet moet ik twee (relatief) kleine mobiele Proof of Concept (gewoon een demo) applicatie opleveren, één hiervan in Native Android en de ander in een cross-platform oplossing.

Er is al vaker een topic geopend voor een mobiele app, door een of andere manier zijn vele er fel op tegen. Ik had ook al eens een idee gepost om Tapatalk te integreren voor men die de applicatie gebruikt maar dat werd ook al afgewezen :(

Maar ging het er 'destijds' niet om dat de GTAGames-crew de app zelf moest ontwikkelen? Sublime biedt nu zelf aan om dit te doen, zonder enige kosten. Dat is toch wel een verschil. Of dat voor de crew ook geldt is echter nog maar de vraag. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Maar ging het er 'destijds' niet om dat de GTAGames-crew de app zelf moest ontwikkelen? Sublime biedt nu zelf aan om dit te doen, zonder enige kosten. Dat is toch wel een verschil. Of dat voor de crew ook geldt is echter nog maar de vraag. :puh:

Ja maar hier gaat het enkel om een Android applicatie. We hebben ook nog iOS en WP gebruikers :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Het is ook niet de bedoeling om het complete gtaforum netwerk in een applicatie te rammen :D. Ik kan sowieso geen privacygevoelige informatie uitvoeren (zoals inloggen, PB's, posten etc) omdat ik dan met jullie wachtwoorden moet gaan werken (iets wat GTAForum ook niet goed hoort te vinden).

Ik heb een set aan eisen opgesteld die ik in beide native en cross-platform moet realiseren. Het liefste is het dus een idee waarbij je een achtergrondservice draait (zoals pushnotificaties of iets met locaties). De andere eisen verzin ik er zelf wel omheen. Als er dan veel animo is voor de applicatie kan ik die dan alsnog zelf uitbrengen met wat aanpassingen.

Een idee wat informatie (indirect) van gtaforum vereist maar nog niet bestaat kan natuurlijk ook. Wat je erg mist of iets wat niet makkelijk bereikbaar is via de mobiele website.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...