Jump to content

D66 discrimineert oudere mensen en wil BTW verhoging


GTA-LCS-Maverick

Recommended Posts

Ja mensen als het aan hun ligt gaat het geld liever naar de jongeren generatie dan naar de oudere. Wat ze willen is ontslag versoepeling zodat de jongeren eerder een baan kunnen krijgen.

Natuurlijk willen ze ook nog de BTW van het water en eten verhogen.

Alexander Pechtold, fractievoorzitter van D66, is met het plan gekomen om voor alles het BTW tarief op 15% te zetten. Dat is veel overzichtelijker zegt Pechtold.

Het BTW tarief op leidingwater is 6% en gaat in het plan van Pechtold naar 15%. Met andere woorden, na de 100% belastingverhoging (!) op leidingwater wil D66 nu ook nog eens de BTW met 150% (!) laten stijgen van 6% naar 15%!

Als het aan D66 ligt zal binnenkort de BTW op voedsel worden verhoogd van 6 naar 15%. Het lage 6% was ervoor bedoeld om het voor mensen met een laag inkomen inkomen mogelijk te maken om eten te kunnen kopen.

Even wakker worden en de werkelijkheid zien van D66 ???

25310314602_4266014025828.jpg

Dit topic is special gemaakt voor de mensen, met weinig levens ervaring. De mensen die wel wakker zijn en niet rijk zijn, maar zich ook niet veilig voelen, zullen vooral op de PVV en Artikel 50 gaan stemmen.

6701549369_4264914158332_.jpg

Bewerkt: door GTA-LCS-Maverick
Link to comment
Delen op andere websites

Dit topic is special gemaakt voor de mensen, met weinig levens ervaring. De mensen die wel wakker zijn en niet rijk zijn, maar zich ook niet veilig voelen, zullen vooral op de PVV en Artikel 50 gaan stemmen.

Oh-boy-here-we-go.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Op welke manier discrimineren ze ouderen? Daarnaast is dit niet het verhogen van de btw. Dit is het gelijktrekken middelen van het hoge(21%) en lage(6%) btw-tarief.

Bewerkt: door Teh_Ninja
Link to comment
Delen op andere websites

Je neemt me de woorden uit de mond, Sir...Mijn beste GTA-LCS-Maverick, mag ik u eraan herinneren dat dit géén politiek forum is, en dat ook vele gebruikers van het forum minderjarig zijn, en dus ook helemaal niets hebben aan uw redevoeringen. Ongetwijfeld zullen er mensen zijn op het forum die hier net zo over denken als jou, maar zij die er niet zo over denken, gaan door jou niet overhaalt worden als zelfs uw grote voorbeelden dat niet kunnen. Het zou fijn zijn moest je het hier gewoon gezellig houden, in plaats van ons elke maand 'wakker te schudden'. We hebben het heus begrepen dat je niet tevreden bent over de gang van zaken in Nederland, en dat is je volste recht, maar ik denk dat heel het forum de boodschap wel ontvangen heeft.

Bewerkt: door Krikke1992
Link to comment
Delen op andere websites

Jullie laten je veels te veel makkelijk inpakken, en geloven graag in de leugens van Alexander Pechtold. Zodra je het moeilijk krijgt of te oud bent, zul je zien dat je genaaid bent. Echt dat de mensen hier nog in de tandenfee geloven.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben blijkbaar 1 van de weinigen wie het hier wel eens is.

Die Alexander Pechtold, Diederik Samson, en Mark Rutte mogen van mij part oprotten.

Niet met me eens, I don't care.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat ik ook maar is weer D66 ga stemmen. Nadenken hoe je het belastingstelsel kan hervormen en makkelijk maken lijkt me juist goed.

Op heel veel dingen betaal je hoog BTW. Door het ook afschaffen van Hoog BTW worden dus dingen als brandstof, alcoholische drank maar ook diensten (Nederland is een dienstenland) dus bijna 30% minder belasting! Hierdoor wordt dus Nederland voor consumenten ook in vele dingen veel goedkoper.

Misschien is 15% niet helemaal het gemiddelde tussen 6% en 21%. Maar het maakt het wel makkelijker ipv konijnenvoer met 6% BTW verkopen en caviavoer met 21% BTW (ja zo uitgebreid en krom zitten de regels nu in elkaar terwijl er exact hetzelfde in het doosje zit).

Heb ook geen idee wat die ouderen er mee hebben te maken.

PS. Ik hoop dat jullie een serieuze discussie kunnen houden. Ik zie nu al helaas dat ik berichten weg moet halen omdat ze geen enkel iets aan de discussie toevoegen. Gebruik a.u.b. argumenten i.p.v. flauwe plaatjes.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat ik ook maar is weer D66 ga stemmen. Nadenken hoe je het belastingstelsel kan hervormen en makkelijk maken lijkt me juist goed.

Op heel veel dingen betaal je hoog BTW. Door het ook afschaffen van Hoog BTW worden dus dingen als brandstof, drank maar ook diensten (Nederland is een dienstenland) dus bijna 30% goedkoper!

Hierdoor wordt dus Nederland voor consumenten ook in vele dingen goedkoper.

Misschien is 15% niet helemaal het gemiddelde tussen 6% en 21%. Maar het maakt het wel makkelijker ipv konijnenvoer met 6% BTW verkopen en caviavoer met 21% BTW (ja zo uitgebreid en krom zitten de regels nu in elkaar terwijl er exact hetzelfde in het doosje zit)

Heb ook geen idee wat die ouderen er mee hebben te maken

Het liefst willen ze bezuinigen op de zorg voor ouderen en meer geld voor onderwijs, en als je me topic leest dan zie je ook dat ze ontslag versoepeling willen.

Dat van die BTW is gewoon oneerlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Het liefst willen ze bezuinigen op de zorg voor ouderen en meer geld voor onderwijs, en als je me topic leest dan zie je ook dat ze ontslag versoepeling willen.

Dat van die BTW is gewoon oneerlijk.

Wat is er mis met bezuinigen dan? Zo lang je het goed doet kan het alleen maar er op vooruit gaan. Bijvoorbeeld bezuinigen op al die managers in de zorg waardoor het normale personeel minder dan een 10tje per uur krijgt voor hard werken.

Als je al die miljoenen op managers bezuinigd en het personeel wat extra geeft ga je er denk alleen op vooruit.

Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat je het niet al te zwart/wit moet zien. Maar juist positief moet denken in oplossingen (ipv enkel naar de 'problemen'/'zwarte piet' wijzen). Ik ben het zeker ook niet met alle standpunten van D66 of welke partij dan ook eens. Maar D66 is van oorsprong een partij die altijd eerst zijn verstand probeert te gebruiken voordat men allemaal dingen gaat doen. Dat gedeelte spreekt mij vooral aan. Want het beste kan je namelijk ministers en politici hebben die verstand hebben van hun zaak en alle feiten kennen. Van welke politieke partij ze dan ook mogen zijn.

Dat van die BTW is gewoon oneerlijk.

Waarom is het oneerlijk als je de BTW recht trekt? Minder administratief werk voor bedrijven, belastingdienst krijgt het makkelijker en als winkel weet je dan ook eindelijk waar je aan toe bent i.p.v. de hele tijd tussen hoog en laag BTW schuiven (zoals bij de kappers bijna het geval was en nu zo is in de bouw).

Link to comment
Delen op andere websites

Wat is er mis met bezuinigen dan? Zo lang je het goed doet kan het alleen maar er op vooruit gaan. Bijvoorbeeld bezuinigen op al die managers in de zorg waardoor het normale personeel minder dan een 10tje per uur krijgt voor hard werken.

Als je al die miljoenen op managers bezuinigd en het personeel wat extra geeft ga je er denk alleen op vooruit.

Er is niks mis met bezuinigen, zolang je het goed doet, en ik denk dat dit het probleem is.

Investeren in scholing is belangrijk, maar ik vind dat er niet extreem bezuinigd moet worden op de gepensioneerden omdat die na hun pensioen enkel alleen maar geld kosten.

Mijn zus werkt in de thuiszorg en ziet wat de bezuinigingen op de zorg en ouderen doet vanuit eerste ogen, en dit is triest.

Zou het je verbazen dat er zoveel bezuinigd wordt, dat er ouderen zijn die niet zelfstandig naar de wc gaan en een luier krijgen en dat de eerst volgende zorg pas uren later is, waardoor diegene in de ondergeplaste luier zit voor een paar uur lang.

Dan is het te hopen dat je familie in de buurt hebt, die je eventueel kunnen verzorgen/meehelpen en een nieuwe luier om kunnen doen, maar dan klaagt wel de verzekering omdat ze teveel luiers verbruiken.

Dit is een van de velen voorbeelden die ik kan noemen, welke absoluut niet gelogen of iets zijn, maar de bezuinigingen in de zorg gaan behoorlijk ver.

Ook vind ik het niet echt bezuinigen als ik de kraan links dicht draai, om dan de kraan rechts open te draaien.

Waarom is het oneerlijk als je de BTW recht trekt? Minder administratief werk voor bedrijven, belastingdienst krijgt het makkelijker en als winkel weet je dan ook eindelijk waar je aan toe bent i.p.v. de hele tijd tussen hoog en laag BTW schuiven (zoals bij de kappers bijna het geval was en nu zo is in de bouw).

Omdat de uiteindelijk persoon eventueel meer betaald voor hetzelfde, het is gemakkelijker voor mensen die de financiële taak op zich hebben, maar als diegene niet met cijfertjes om kan gaan of dit niks vinden, dan hebben ze imo de verkeerde baan.

Enigste die er echt op vooruit gaan, zijn de eenmansbedrijven, waarbij de baas zelf de financiële taak op zich hebben.

Wat ook kan, is de voedingswaren op 6% houden en de diensten omhoog halen, om het wat makkelijker te maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...