Jump to content
Joriz

Feest: Zes jaar Grand Theft Auto IV!


Groot feest vandaag! Het is precies zes jaar geleden dat Grand Theft Auto IV uitkwam! Op 29 april 2008 konden we namelijk kennis maken met Niko Bellic, die op aandringen van zijn neef Roman naar Liberty City in de Verenigde Staten emigreert. Roman, die al eerder naar de VS vertrok, stuurde zijn neef e-mails waarin hij vertelde dat hij het helemaal had gemaakt in Liberty City. Niko besluit het voorbeeld van zijn neef te volgen om ook de American Dream te beleven. Aangekomen in Liberty City komt Niko er snel achter dat Roman's verhalen niet de waarheid zijn. Roman blijkt in een smerig appartement te wonen en een taxibedrijf te bezitten die allemaal (financiële) problemen heeft met criminele organisaties. Ondertussen blijkt Niko zijn oorlogsverleden uit de Balkanoorlog, wat hij probeert te ontvluchten niet helemaal kwijt te zijn en verzeilt hij dankzij Roman al snel tussen de ergste criminelen.

Officiële TV commercial

Grand Theft Auto IV is een van Rockstar Games donkerdere spellen, dit mede door de crisis waarin het moederbedrijf van Rockstar Games zich bevond en omdat een deel van het personeel van Rockstar Games blijkbaar een beetje depri was geworden van PatrickW zijn hete koffie.

Dat het spel iets donkerder is voegt echter zo veel sfeer toe aan de stad. Een stad van mooi en lelijk bij elkaar waar zoveel is te doen, zoveel rare mensen wonen en ook nog is een van de beste heist ooit wordt gepleegd.

Mocht je dus zin hebben om te ontsnappen uit het oppervlakkige Los Santos dan raad ik je zeker aan Grand Theft Auto IV (weer) te spelen!

Dagelijks staan er trouwens nog steeds vele GTA4 fans op ons forum klaar om te discussiëren over dit fantastische spel.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Voor GTA IV moet je 18+ zijn. Het zou dus een wetsovertreding zijn als ze hem aan een 17 jarige mee zouden geven.

Los van het Europese PEGI-systeem kennen wij in Nederland artikel 240a van het Wetboek van Strafrecht, waarin inderdaad staat dat winkeliers of andere verstrekkers van media strafbaar zijn als zij een game of film met schadelijk materiaal verkopen aan iemand onder de 16. Dit wetsartikel is dus ook van toepassing op games. Winkels en bijvoorbeeld bibliotheken hebben met deze wet te maken: zij mogen geen games met een 16 of 18 rating verhuren of verkopen aan personen jonger dan 16 jaar. Zij kunnen dan een boete krijgen. Een verkoper mag dus iemand om legitimatie vragen en als iemand geen legitimatie toont, op basis van een vermoeden dat iemand jonger is dan 16, de verkoop dan wel verhuur van een game weigeren. Hierbij geldt alleen de 16 jaar als strikte grens; een winkelier mag dus wel een 18-game verkopen aan een 16- of 17-jarige.

Bron: http://www.gtaforum....6-of-17-jarige/

Bewerkt: door Joriz
quote piramide weggehaald

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gefeliciteerd R* :dans: :dans:

Ik kan me nog herinneren dat ik GTA IV voor het eerst kreeg. Had er eigenlijk speciaal een ps3 voor gekocht. Was hartstikke blij dat ik het spel in mijn, destijds kleine handjes kon vastpakken. Daarna kwamen meer games en dankzij GTA IV is mijn ps3-gamen eigenlijk begonnen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

6 jaar alweer :o

En dat donkere en grauwe, dat is gewoon New York. Al hadden soms iets andere tinten kleuren gebruikt kunnen worden en er zijn een hoop Title Updates nodig geweest om het spel echt leuk te maken (vooral op het gebied van besturing van voertuigen).

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

6 jaar geleden, wow. Daar stond ik even bij stil! Jammer dat V de (over)hype niet kon waarmaken, wat IV wel deed. Zelfs met 6 jaar verschil vind ik IV de betere game. Als je de discussie met me wil aangaan, ik wacht in 't IV General!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

We worden allemaal oud en versleten. :-(

...wat IV wel deed.

wat

IV is voor mij echt een teleurstelling geweest. De handling is niet realistisch, maar gewoon overdreven onrealistisch(voorbeeld: sportwagens met 4WD plakken aan de grond in RL, in IV hebben ze amper grip). Verder is de storyline nogal slecht en zuigt de MP hard(lagg is echt irritant, dat hebben ze toch al gefixet in MTA SA en SA:MP, en hoe oud is die game ook alweer? - en dat terwijl MTA en SA:MP niet officieel zijn -). Ik heb rond de 30/40 % gespeeld vooraleer ik het opgaf en weer terugging naar SA-MP(met hangende pootjes).

Oh, en de PC port zuigt ook hard!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Verder is de storyline nogal slecht

tumblr_n4sr2cJNL61tvmym9o4_250.gif

U, mijn beste, bent er in geslaagd om al je geloofwaardigheid als game-fanaat, GTA-fan en mens kwijt te spelen in een halve zin. Ik zou u feliciteren, maar ik ben te druk met huilen om deze uitspraak. Waar gaat dat toch heen met de mensheid?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

De handling in IV was perfect. Niet realistisch, nee, dat klopt. Maar ik wil dan ook geen Gran Turismo 6 spelen terwijl ik door Liberty City scheur, allerlei mensen overrijdend. De handling van GTA V is gewoon irritant. Niet zo irritant als Saints Row, maar het gaat wel aardig die kant op. Langzaam, snel, who cares, je gaat de bocht nog steeds met gemak door. Ik ga niet zeggen dat je bij IV echt uitgebreid veel moeite moest doen, maar het voelde gewoon fijner. Meer gevoel.

Ik vond GTA IV geweldig. Zes jaar geleden al, wow...

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...