Jump to content

dualboot windows 8 en Ubuntu lukt niet


Ymosky

Recommended Posts

Ik heb een Asus laptop waar ik windows 8 en ubuntu naast elkaar wil hebben, maar dat wil niet lukken.

Ik heb eerst Windows 8 (opnieuw) geinstalleerd en daarna Ubuntu 14.04. Tijdens de installatie van Ubuntu word Windows 8 niet herkend.

Vervolgens heb ik zelf de harde schijf in partities gedeeld en Windows en Ubuntu allebei op een aparte partitie gezet, maar dan start de laptop helemaal niet meer op. Alleen via de cd van Windows of via de USB waar Ubuntu op staat.

Weet iemand een oplossing hiervoor of heeft iemand een idee?!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Heb je dit en/of dit al geprobeerd?

Meestal bij Linux installaties wordt vaak de MBR overschreven voor Grub, tenzij je anders hebt aangegeven, mogelijk is hier iets fout gegaan, dus ik zou eerst Grub repareren.

Mocht het niet lukken kan je proberen de Windows MBR te repareren, maar ik verwacht dat een Grub reparatie wel moet werken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ik zou eerst VMWARE downloaden, hiermee kun je virtuele machines maken zo kun je het dus eerst op je pc als virtuele machine met dualboot maken totdat het werkt en het op je echte pc kan ;)

>>> Door Megadreams: Dit topic dateert van augustus waar we kunnen van afleiden dat de topic starter hier geen hulp meer voor nodig heeft. Gelieve niet onnodig topics te bumpen ook al wil je graag helpen. Om dit te voorkomen heb ik het topic ook maar meteen op slot gedaan.<<<

Bewerkt: door Megadreams
Modtagje toegevoegd
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...