Jump to content

[UPG]Nieuwe videokaart


RustyRustler89

Recommended Posts

Nieuwe videokaart, of naja, of het nog de moeite is op mijn PC

Huidige specs:

Acer Predator G3120

AMD FX-8120 2,8 GHz (Eight Core)

NVidia GTX 550 TI (1024MB DDR5)

8 GB DDR3 intern geheugen

2 TB Harde schijven

64 GB SSD

Nou begint hij toch een beetje moeite te krijgen met de nieuwere games zoals Watch Dogs, alles op medium draait nog prima maar hoger trekt de videokaart niet meer

Ik ben een absolute leek met PC's (vandaar deze kant en klaar pc) dus ik heb geen idee naar welke videokaart ik zou moeten kijken

Is het en mogelijk en de moeite om voor zo'n 250 euro een nieuwe videokaart er in te drukken, of begint daarvoor de rest van de pc al te traag te worden? :$

En zojah, welke videokaart kan ik het beste nemen?

Mocht er meer info moeten komen over de PC, zal ik wel ff flitskikker screen posten

Link to comment
Delen op andere websites

Als je geen van deze koopt: Kijk dan trouwens naar het geheugen dat de kaart heeft. Daar draait het het meeste om.

Btw, hoeveel watt heeft je voeding? Die zal je tenslotte ook moeten upgraden.

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Als je geen van deze koopt: Kijk dan trouwens naar het geheugen dat de kaart heeft. Daar draait het het meeste om.

Btw, hoeveel watt heeft je voeding? Die zal je tenslotte ook moeten upgraden.

Wat. Een 2GB GTX760 is beter dan een 4GB GTX660. Dus dat is niet het belangrijkste.

En trouwens, waarom zo'n dure als je een vergelijkbare kan nemen voor 60 euro minder?

en deze heb ik zelf, bevalt me goed: http://afuture.nl/pr...oductID=1009562

Mocht je iets over je budget willen, is dit een optie: http://afuture.nl/pr...oductID=1000513

Bewerkt: door Dipsie8
Link to comment
Delen op andere websites

Vind je het niet erg om 20 euro extra te betalen, neem dan de GTX770. Het is in feite een opgevoerde GTX680.

Vanwege wat nVidia heel smerig uitgehaald heeft wat betreft GameWorks, is een nVidia kaart het best voor Watch_Dogs.

http://www.extremetech.com/gaming/183095-watch-dogs-analyzing-the-impact-of-nvidias-gameworks-integration-and-amd-performance

http://www.forbes.com/sites/jasonevangelho/2014/05/28/nvidia-fires-back-the-truth-about-gameworks-amd-optimization-and-watch-dogs/

Bewerkt: door Blue_V
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor de reacties alvast

Ik snap echt niets van die kaarten :schater: heb er in ieder geval wat waar ik uit kan kiezen

Is een videokaart nog wel de moeite voor de rest, niet dat de videokaart weer overpowered is voor de rest van m'n systeem? :7

Link to comment
Delen op andere websites

Nee hoor, je hebt een redelijke gaming pc van deze tijd. Kan beter, maar dit is kant en klaar :puh:

Maar zoals ik al zei, moet je, als je een kaart hebt gekocht, je voeding upgraden. Dit kan je het beste door iemand laten doen die er veel verstand van heeft en weet waar alles moet, voordat hij niet meer werkt. ;)

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Je moet een nieuw moederbord erbij kopen, en mogelijk een nieuwe kast als je niet wilt sleutelen.

Acer heeft een eigen gebouwde moederbord en eigen bios, en deze kunnen niet overweg met snellere kaarten, en de maten zijn afwijkend van wat 'normaal' is.

Ook lees ik verschillende verhalen maar tot nu toe is er geen nieuw bios verkrijgbaar waardoor snellere kaarten met deze combo kunnen werken, al zeggen sommige dat Acer ermee bezig is, maar dit is al een jaar oud.

Zie hier voor een van de velen bronnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet een nieuw moederbord erbij kopen, en mogelijk een nieuwe kast als je niet wilt sleutelen.

Acer heeft een eigen gebouwde moederbord en eigen bios, en deze kunnen niet overweg met snellere kaarten, en de maten zijn afwijkend van wat 'normaal' is.

Ook lees ik verschillende verhalen maar tot nu toe is er geen nieuw bios verkrijgbaar waardoor snellere kaarten met deze combo kunnen werken, al zeggen sommige dat Acer ermee bezig is, maar dit is al een jaar oud.

Zie hier voor een van de velen bronnen.

87987d1359115562-memes-caras-solas-fuuu-meme.jpg

Dat is haast geen doen dan inderdaad, en als je al een nieuwe moederbord en nieuwe kast moet kopen kan je bijna nog beter weer een nieuwe samenstellen :ch:

Of een PC samenstellen zónder harde schijven, SSD, brander en blu ray speler, dus een nieuwe set-up kopen en dan dit er weer op aansluiten (dan nieuwe kast, moederbord, processor, intern geheugen en videokaart kopen)

Maar dan kan ik beter wachten tot de specs van GTA V bekend zijn :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is het probleem met kant en klare PC's. Zulke bedrijven proppen teveel limieten in hun producten en kan je er bijna helemaal niks veranderen.

Het beste is om een eigen PC samen te stellen en deze in elkaar (laten) bouwen. Kom je ook veel goedkoper uit en heb je ook de juiste onderdelen.

Bewerkt: door Blue_V
Link to comment
Delen op andere websites

Hierbij nog de gegevens van m'n PC

Uitgevoerd op 13-6-2014, 20:19:58

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Acer

- Computermodel: Predator G3120

- Computernaam: FABIAN-PC (in werkgroep WORKGROUP)

- Systeemtype: x64 (64-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Acer

- Model: Predator G3120

- BIOS Fabrikant: AMI

- BIOS Model: BIOS Date: 11/01/11 17:33:16 Ver: 04.06.05, versie P01-A3

- Aansluitingen: PCIE16X (Gebruikt), PCIE1X-1 (Vrij), PCIE1X-2 (Gebruikt), PCI (Vrij)

- Poorten: J1A1 (Muis), J1A1 (Toetsenbord), J2A1 (Geen), J2A2A (Serieel), J2A2B (Video), J3A1 (USB), J3A1 (USB), J3A1 (USB), J9A1 - TPM HDR (Geen), J9C1 - PCIE DOCKING CONN (Geen), J2B3 - CPU FAN (Geen), J6C2 - EXT HDMI (Geen), J3C1 - GMCH FAN (Geen), J1D1 - ITP (Geen), J9E2 - MDC INTPSR (Geen), J9E4 - MDC INTPSR (Geen), J9E3 - LPC HOT DOCKING (Geen), J9E1 - SCAN MATRIX (Geen), J9G1 - LPC SIDE BAND (Geen), J8F1 - UNIFIED (Geen), J6F1 - LVDS (Geen), J2F1 - LAI FAN (Geen), J2G1 - GFX VID (Geen), J1G6 - AC JACK (Geen)

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: AMD FX™-8120 Eight-Core Processor (Octa Core)

- Kloksnelheid: 3100 MHz

- Socket & Cache(s): CPU 1, 8192 KB L2 Cache, 8192 KB L3 Cache

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 8100 MB RAM

- Type(s): 4096 MB RAM (DDR3-1333 PC3-10700 666 MHz, DIMM), 4096 MB RAM (DDR3-1333 PC3-10700 666 MHz, DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:)

- Grootte: 1842,92 GB (921,45 GB (C:) + 921,47 GB (D:) + GB (Q:) )

- Vrije ruimte: 1081,11 GB (405,60 GB (C:) + 675,51 GB (D:) + GB (Q:) )

Stations

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Type(s): C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Onbekend, F: Verwisselbare schijf, G: Verwisselbare schijf, H: Verwisselbare schijf, I: Verwisselbare schijf, J: Verwisselbare schijf, Q: Lokale harde schijf

- Model(len): C: Hitachi HDS723020BLA642 SCSI Disk Device SCSI, D: Generic- Compact Flash USB Device USB, E: HL-DT-ST BDDVDRW CH29N SCSI CdRom Device, F: Onbekend, G: Onbekend, H: Onbekend, I: Onbekend, J: Onbekend, Q: Generic- SM/xD-Picture USB Device USB

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Microsoft

- Model: High Definition Audio-apparaat

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: NVIDIA GeForce GTX 550 Ti

- Beeldprocessor: GeForce GTX 550 Ti (0x1244)

- Geheugengrootte: 1024 MB VRAM

- Stuurprogramma: nvd3dumx.dll,nvwgf2umx.dll,nvwgf2umx.dll,nvd3dum,nvwgf2um,nvwgf2um, versie 9.18.13.2702

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)

- Model: Algemeen PnP-beeldscherm

- Schermresolutie: 1920x1080 (Breedbeeld 16:9 WXGA Full HD 1080p/i)

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 60 Hz

Muis

¯¯¯¯

- Fabrikant: Microsoft

- Model: HID-muis

- Aantal knoppen: 2

- Aansluiting: USB

Toetsenbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: USB Input Device (Logitech Download Assistant)

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model(len): Realtek PCIe GBE Family-controller (Ethernet 802.3), 802.11n draadloze LAN-kaart (Ethernet 802.3), TAP-Win32 Adapter V9 (Ethernet 802.3)

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 9.0c

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft Windows 8.1 Pro

- Versie: 6.3.9600

- Service Pack: Geen

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

http://flitskikker.f...ftware/infotool

Bewerkt: door RustyRustler89
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...