Jump to content

[Scripting] Pawno error 017. "dcmd"


DaroGalloway

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een vraagje.

Ben net nieuw met scripten en ik kom op 4 errors uit, allemaal 017.

Ik heb al op allemaal site's gezocht maar ik kon de oplossing maar niet vinden.

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])

{

dcmd(register, 8, cmdtext);

dcmd(login, 5, cmdtext);

dcmd(logout, 6, cmdtext);

dcmd(password, 8, cmdtext);

return 0;

}

C:\Users\Huib\Desktop\GTA Server\filterscripts\new.pwn(90) : error 017: undefined symbol "dcmd_register"

C:\Users\Huib\Desktop\GTA Server\filterscripts\new.pwn(91) : error 017: undefined symbol "dcmd_login"

C:\Users\Huib\Desktop\GTA Server\filterscripts\new.pwn(92) : error 017: undefined symbol "dcmd_logout"

C:\Users\Huib\Desktop\GTA Server\filterscripts\new.pwn(93) : error 017: undefined symbol "dcmd_password"

Heeft iemand misschien enig idee?

Link to comment
Delen op andere websites

Dat betekent waarschijnlijk dat je de macro (#define dcmd etc, etc) vergeten bent. Desondanks is dcmd op het moment redelijk gedateerd. ZCMD is momenteel de gangbare methode voor het maken van commands.

Kan je misschien precies neerzetten wat ik erbij moet zetten?

Alvast bedankt knipoog.gif

PS: Ik heb nu dit staan.

#define dcmd(%1,%2,%3) if (!strcmp((%3)[1], #%1, true, (%2)) && ((((%3)[(%2) + 1] == '\0') && (dcmd_%1(playerid, ""))) || (((%3)[(%2) + 1] == ' ') && (dcmd_%1(playerid, (%3)[(%2) + 2]))))) return 1

Of iemand anders misschien?

Link to comment
Delen op andere websites

Dat betekent waarschijnlijk dat je de macro (#define dcmd etc, etc) vergeten bent.

(...)

Aan de error kun je zien dat hij de define wel degelijk staan heeft, maar hij heeft de functies voor de commands vergeten (anders zou de compiler zagen dat dcmd een undefined symbol of iets dergelijks is)

@darogalloway

De code die jij plaatste toont aan dat je de commands 'geregistreerd' hebt, dcmd zal dan de functies dcmd_register, dcmd_login, dcmd_logout en dcmd_password aanroepen en deze functies heb je niet staan in je script, en daar geeft de compiler nu errors.

Klik hier voor een voorbeeld van hoe een dcmd command er uitziet (2de codeblock). Onder OnPlayerCommandText 'registreer' je de commands en dan heb je nog een functie nodig voor je command (en deze heb jij hier niet).

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...