Jump to content

Hoe is de stad van GTA ontworpen/ingedeeld


KoningJesper

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik ben zoals jullie misschien al gezien hebben van plan een GTA in Amsterdam te maken met UNity. Maar ik vraag me al een tijdje af hoe de stad van de gemiddelde GTA in elkaar zit. Is al het terrein, dus de bergen enzo, een stuk en zijn dan de wegen en gebouwen enzo erin gezet? Ik heb zelf echt geen idee. Kan iemand die ervaring heeft met werelden maken voor mods het me vertellen?

Groeten Jesper :cya:

en alvast bedankt! :*D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben zoals jullie misschien al gezien hebben van plan een GTA in Amsterdam te maken met UNity.

Wil je niet ontmoedigen, maar lees aub dit topic: https://gtagames.nl/topic/87223-waarom-het-niet-slim-is-om-een-tc-mod-op-te-starten/

Ik zou je willen aanraden om eerst te beginnen met kleine mods voordat je een totaal spel wilt maken... Doe je ervaring op, kan je meer showen en is het eerder klaar. Het ontmoedigt enorm om eerst uren, dagen, weken, maanden of waarschijnlijk zelfs jaren aan iets te moeten werken alvorens mensen het kunnen spelen en je niet tussentijds veel kritiek kunt ontvangen...

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is zeker waar, maar dat leer je toch ook al van kleine mods? Die je kunt releasen? Waarom een hele wereld, als je ook kunt beginnen met bijvoorbeeld een extra huis, een speeltuin of een park in GTA?

Ik zou gewoon klein beginnen en groot eindigen...

DYOM was eerst ook een modje waarin je niet heel veel kon doen. Het eerste idee was zo klein en zo simpel; niet wetende hoe groot het uiteindelijk zou worden en hoeveel downloads het zal opleveren. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Jet, sorry dat ik het vraag: maar weet je hoe makkelijk het is om iets te maken in een modelling programma, en het daarna te importeren naar Unity, en dan met een character te gaan rondlopen? :7 Makkelijk zag ik je: Het gaat niet met allerlei plug-ins voor 3Ds Max en programma's om het in 1 spel te krijgen... ;)

Link to comment
Delen op andere websites

"Een" gebouwtje ontwerpen in een modelling programma is inderdaad makkelijk, maar iets ontwerpen dat er maar een beetje degelijk uitziet is dat niet, laat staan een hele stad. Jet suggereert enkel dat alvorens te willen starten aan een groot project je wat ervaring moet opdoen aan kleinere dingen om dan voor jezelf uit te maken waar je de lijn qua detail en kwaliteit wilt trekken voor het geheel. Halverwege veranderen, als je daar met zo'n groot project al geraakt, is geen optie.

Link to comment
Delen op andere websites

Sketchup is ook makkelijk te leren, maar ziet er niet uit ingame. Geenszins te vergelijken met 3ds Max. Er zijn leden die kunnen iets kunnen maken van Sketchup, maar die zijn dan uitzonderlijk goed. Hetzelfde geldt voor andere programma's.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...