Jump to content

[Gezocht] Multimedia laptop hulp


RMJ

Recommended Posts

Beste leden van GTAforum,

Kwam dit sub-forum ineens tegen en ik dacht misschien willen jullie mij ook helpen.

ik wil op het moment op een vrij oude laptop die ik veelal gebruik voor grafisch design en bouwkundig tekenen.

Dit betekend dus dat bijna elke laptop te sloom is haha.

hier werk ik op het moment dus mee.

klik

Vrij goede laptop die ik al een tijdje heb en voor een goede prijs (5jaar, 850E).

Wat zoek ik ?

(zag dit mooie lijstje op een ander forum.)

Budget: Rond de 8 - 900 euro

Doel: Goede grafische laptop

Besturingssysteem: Windows, maakt niet uit welke

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: geen

Extra koeling (voor overklokken)?: is dit mogelijk, hier niet bekend mee.

het komt er dus op neer, veel geheugen en een goede grafische kaart.

Ook wil ik graag weten wat het voordeel van een Apple zal zijn, en of het moeilijk is om deze op beide systemen te laten draaien (apple & windows) ivm dat de meeste bouwkundige programma's niet optimaal op een apple draaien.

Kan iemand me tips geven? ben namelijk een noobie zoals jullie merken haha.

gr RMJ

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan je verder niet echt ver helpen met een laptop, maar een Apple zal je niet ver mee komen, want voor 900 euro krijg je net een 11" Macbook Air.

En voor grafisch/blueprints/etc. tekenen zal je niet blij worden van een 11" scherm, voor zoiets is 15,6" aardig minimaal lijkt mij.

Mocht je toch meer geld uit willen geven voor een Apple, dan zit je eigenlijk toch echt voor een MacBook Pro te kijken welke bij 1300 euro beginnen voor de 13" versie.

Een MacBook Pro begint bij een whooping 2000 euro, voordeel is wel naast het grotere scherm dat je een quad core erin hebt.

Aangezien je wss toch Windows moet gaan draaien(wat verder gewoon perfect draait op een Mac), zou ik geld besparing erop zetten en voor een Windows laptop gaan en een Apple vergeten.

Link to comment
Delen op andere websites

En voor grafisch/blueprints/etc. tekenen zal je niet blij worden van een 11" scherm, voor zoiets is 15,6" aardig minimaal lijkt mij.

15,6'' is al erg krap, voor een tekenprogramma is 17 inch toch wel minimaal ;)

Ik heb van m'n werk een laptop met 15,6'' voor AutoCAD (Voor thuiswerk), maar dat is toch wel erg klein

Op het kantoor heb ik gelukkig ook gewoon een vaste desktop met 2x24 inch schermen, de hele tijd op die laptop moet ik niet aan denken :puh:

Nou ligt het er natuurlijk een beetje aan met welk programma de TS werkt, maar voor AutoCAD (en soortgelijk) zou ik minimaal 17 inch nemen

Ik draai zelf met Blender 3D en 3DS MAX op een 40 inch, AutoCAD op 24 inch :$

Link to comment
Delen op andere websites

En voor grafisch/blueprints/etc. tekenen zal je niet blij worden van een 11" scherm, voor zoiets is 15,6" aardig minimaal lijkt mij.

15,6'' is al erg krap, voor een tekenprogramma is 17 inch toch wel minimaal ;)

Ik heb van m'n werk een laptop met 15,6'' voor AutoCAD (Voor thuiswerk), maar dat is toch wel erg klein

Op het kantoor heb ik gelukkig ook gewoon een vaste desktop met 2x24 inch schermen, de hele tijd op die laptop moet ik niet aan denken :puh:

Nou ligt het er natuurlijk een beetje aan met welk programma de TS werkt, maar voor AutoCAD (en soortgelijk) zou ik minimaal 17 inch nemen

Ik draai zelf met Blender 3D en 3DS MAX op een 40 inch, AutoCAD op 24 inch :$

Haha luxe! voor mij is 15,6 meer als genoeg voor tekenwerk! Voor thuis zal ik een extra scherm aanschaffen.

@GolfG60 : Het ging meer om de vergelijking, wat je meer krijgt voor het geld wat ik dan zou moeten uitgeven. Anders zou ik zowiezo voor een pro 15'' gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Valt mee hoor, maar als je er hele dagen op werkt wil je wel wat groter ;)

Een extern scherm is wel handig jah

Maar wat is de bedoeling met de laptop, 'bouwkundige programma's' is nogal een breed begrip, welke programma's ga je gebruiken

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...