Jump to content

Nederlandse agent schiet aanstormende hond neer


NicolaB

Recommended Posts

In Amsterdam West is vandaag een aanstormende hond neer geschoten door een politieagent. Hieronder de link met een filmpje ervan. Zojuist is de hond overleden.

http://www.at5.nl/ar...mende-hond-neer

Vinden jullie dat de politieagent goed gehandeld heeft of had hij wellicht anders moeten handelen?

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 99
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • larfje94

    21

  • NicolaB

    15

  • Venzio

    9

  • GolfG60

    9

Sorry maar in Amerika zijn dit soort dingen normaal maar in Nederland is dit landelijk nieuws. Zodra de honden gevaar vormen voor de agent, is het terecht dat de agent schiet.

>>> Door Guardian1980: Niet voor het eerst dat ik deze regel weghaal. Volkomen offtopic.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, op het eerste zicht komen de honden niet zo agressief over en leken die waarschuwingsschoten ze al wat gekalmeerd te hebben. Het is echter zeer moeilijk te zeggen hoe dit uit het standpunt van de agent was. Bovendien toont dit filmpje niet volledig wat er gebeurd is. De agent heeft zijn wapen al getrokken en is zich bewust van de aanwezigheid van de honden. Misschien is er iets vooraf gebeurd wat hem tot dit heeft aangezet.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is gewoon de schuld van een baas. Hoe komt zo'n soort hond los? Een hond mag niet eens loslopen, volkomen begrijpelijk dat als een hond agressief op je afkomt stormen dat je dan schiet. Zielig voor het beestje, maar volkomen de schuld van het baasje.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb even een stukje gepakt wat ik heb geschreven bij een nieuwsbericht op Facebook. Daarnaast werd er ook de hele gepraat over dat de politie een verdovingspistool moest gebruiken, wat ik overigens ook belachelijk vond. Dat gaat dan zeker de regering het geld kosten wat waarschijnlijk weer van ons komt. :7

Laten we allemaal weer zeuren over de agent, en niet over de dieren. Want de mensen doen het altijd verkeerd hoor! Belachelijk, met alle respect tegenover iedereen met hun mening, maar wanneer een dier een mens aanvalt mag van mij wel geweld worden gebruikt. Het is zielig dat zo'n dier dat moet meemaken, maar dan moet ik ook zeggen dat dit ook zeker de schuld is van de oude eigenaren. Maar goed, ze zijn beide niet dood en iedereen leeft nog. Dat kon anders zijn wanneer twee van die mormels je opeens aanvallen en dood bijten! Reacties zoals kanker wout stel ik niet zo op prijs, helemaal als je erover denkt dat er genoeg mensen zijn die overigens deze ziekte nog hebben. Nogmaals, het is jammer dat zulke dingen gebeuren, maar jij zou toch ook niet een hond je in de buurt laten komen wanneer deze hartstikke agressief is? Dan ga je die twee honden toch ook niet lief knuffelen?

heel zielig met een pistool tegen een hondje schieten

Heel zielig om met een pistool tegen een hondje te schieten? Dat mormel had al een persoon aangevallen. Als dat beest iemand gaat aanvallen, en daarna ook nog de politie na een waarschuwingsschot is het voor mij wel genoeg geweest. Heel zielig dat dat beest zo is opgevoed als een agressief dier, maar het is niet anders. Jammer genoeg moest het zo gaan, hopelijk vinden de politie de eigenaren.

Misschien is er iets vooraf gebeurd wat hem tot dit heeft aangezet.

"De twee honden zijn weggelopen uit een woning, en hebben in de buurt een passant gebeten en vernielingen aan een auto aangebracht", aldus een woordvoerder van de politie. "Bij aankomst hebben collega's twee waarschuwingsschoten gelost in de lucht om de honden af te schrikken. Dat lijkt te werken, totdat een van de honden weer op een collega afkomt. Dan schiet de agent gericht."

Bron: RTL Nieuws

Bewerkt: door Asphyxiated
Link to comment
Delen op andere websites

politie had gewoon in de auto moeten blijven zitten en het baasje moeten zoeken oid.

Jij bent ook de slimste thuis zeker? Probeer maar eens tegelijkertijd een baasje te zoeken en in je auto blijven zitten..:7

Hond viel hem duidelijk aan, geen discussie over mogelijk. Afknallen die handel.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom zijn we niet zoals Engeland, gewoon nooit een geladen wapen/überhaupt kogels meenemen? Of soms gewoon geen wapen meenemen. Paperspray werkt vast ook wel, maar ja die agent begint al te schieten als ie dat beest op m af ziet rennen. Als ik nou een vriend achter een politie agent heb staan, ik ren erop af, agent voelt zich bedreigt, schiet mij neer, terwijl ik naar m'n vriend rende = een voorbeeld.

@Michael: De zwarte rent er op af, maar de agent schiet toch echt op de labrador, welke op afstand bleef. En dat 'mormel' zijn er 2, like I said.

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

@Michael: De zwarte rent er op af, maar de agent schiet toch echt op de labrador, welke op afstand bleef. En dat 'mormel' zijn er 2, like I said.

Mormels dan, maar nog steeds. Het dunkt mij dat als je angstig bent dat je niet goed kan richten, maar goed. Hij is dood en de andere wordt vast ingeslapen. Aangezien een plekje in een asiel denk ik niet heel erg toepasselijk is voor dit dier.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik las op Facebook dat de eerste op de straat heeft liggen leiden, en de 2e is gevonden bij een buurvrouw die de hond inbescherming nam, is later in laten slapen.

Komt bloed in voor, ook in het filmpje. Als je er noet tegen kan, heb t gezegd, in de spoiler staat ngo een extra spoiler met de video als je browser automatisch video's afspeelt maar je m niet wilt zien.

iql9oj.jpg

Lel je dacht dat hier een video zou staan, maar er staat een link naar de video :puh:

Link video

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

'Hond bijt politieman dood" Dat kan de titel ook zijn. Het een of het andere... Je zou nooit voor zo'n hond kunnen wegrennen. Wat zou jij doen?

Persoonlijk snap ik niet waarom die agent niet dan gelijk die hond doodschiet, nu heeft dat beest pijn en overlijdt het later.

Is hij dood of alleen gewond?
Link to comment
Delen op andere websites

Persoonlijk snap ik niet waarom die agent niet dan gelijk die hond doodschiet, nu heeft dat beest pijn en overlijdt het later.

De politieagent schiet alleen ter afwenteling van het gevaar. Euthanasie is aan een dokter.

Ik denk dat de agent goed heeft gehandeld. Dat hij op de grond viel, hielp denk ik met de beslissing om een gericht schot te geven. Het beste zou zijn geweest dat er een 2e agent bijstond met pepperspray. Erg complex, vooral met 2 agressieve honden.

Nogmaals een zeer complexe situatie, waar er natuurlijk beter gehandeld kon worden (het kan altijd beter bij de hulpverlening, niks is perfect). Ik kan de politieagent alleen niks verwijten. De eigenaresse die haar honden laat vrij lopen wel.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...