Jump to content

[OV] Lingo! - Hoofdtopic


Nyltje

Recommended Posts

Weer een hartstikke leuk contest. Ik presenteer u met trots, het spel waar iedereen mee is opgegroeid:

msg-112354-0-90115200-1404801341.png

Iedereen kent het spel wel. De bedoeling is om een woord te raden door middel van de eerste letter, goede (rode) en foute (blauwe) letters en letters die op de verkeerde plek staan. (geel) Nu kunnen de kleuren op een forum een beetje verwarrend zijn dus is het:

Goed = Groen

Fout = Rood

Verkeerd plek = Geel

Hoe werkt dit spel op een forum?

Woorden raden

In het hoofdtopic wordt elke ronde de begin letter en de hoeveelheid letters in een woord geplaatst. Aan de hand daarvan moeten de deelnemers het woord raden. Net als in het echt krijg je 5 kansen om het woord te raden. Als je het woord geraden hebt dan kan je tussen de 10 en 50 punten krijgen. Raad je het niet, dan krijg je geen punten.

Raad je het in

1 keer: 50 punten

2 keer: 40 punten

3 keer: 30 punten

4 keer: 20 punten

5 keer: 10 punten

Niet geraden: 0 punten

Ballenbak

Als je een woord goed geraden hebt dan mag je één keer grabbelen in de ballenbak. Als je dan weer een woord goed hebt dan mag je nog een keer grabbelen enzovoort. Grabbelen kan natuurlijk niet op een forum en daarom doe ik het via een dobbelsteen. Als ik 1, 2 of 3 gooi dan heb je een rode bal. En als ik 4, 5 of 6 gooi heb je een groene bal. Heb je een rode bal dan krijg je geen punten. Heb je een groene bal dan gebeurt er niks. Heb je echter 3 groene ballen in totaal gepakt dan krijg je je aantal gegooide punten terug, behalve van de rode ballen. Een voorbeeld: Je gooit 4 groene bal, 2 rode bal, 5 groene bal, 5 groene bal. Dan krijg je dus 4+5+5=14 punten.

10 letterwoord

Om de 4 5-letterwoorden (dus na het 4e, 8e, 12e en 16e 5-letterwoord) zal er een 10 letterwoord in het hoofdtopic geplaatst worden. LET OP! Je mag maar 1 keer raden per 10-letterwoord. Het woord begint met 3 letters op de goede plek en 7 letters op de verkeerde plek. Elke dag komt er een letter op de goede plek bij. De hoeveelheid punten die je krijgt:

Dag 1 (3 letters op de goede plek): 50 punten

Dag 2 (4 letters op de goede plek): 40 punten

Dag 3 (5 letters op de goede plek): 30 punten

Dag 4 (6 letters op de goede plek): 15 punten

Dag 5 (7 letters op de goede plek): 5 punten

Dag 6 (8 letters op de goede plek): 1 punt

Dag 7 (10 letters op de goede plek): 0 punten

Overige regels

Er zullen 16 woorden van 5 letters en 4 10-letterwoorden in het spel komen. De deelnemers hebben een week te tijd om een woord te raden. Hebben alle deelnemers het woord geraden (of niet) dan zal er een nieuw woord worden geüpload. Het zijn woorden die in een Nederlands woordenboek staan. Woorden die dus wel in een Belgisch woordenboek staan, maar niet in een Nederlands woordenboek tellen niet mee, evenals andere woorden die niet in het Nederlandse woordenboek staan. IJ is 1 vakje.

Finale

Nadat er 16 woorden gespeeld zijn zullen de 3 met de meeste punten het tegen elkaar moeten opnemen. Zij moeten met 1 woord zoveel mogelijk andere woorden maken. Hier staan voorbeelden:

http://gtaf.nl/voorbeeld Hier hebben de finalisten een week de tijd voor. Wie dan de meeste woorden heeft geraden wint!

Ik doe mee!

Meld je hier aan:

Inschrijftopic

Ik heb een vraag of ik wil iets over dit contest kwijt!

Plaats het hier:

Reactietopic

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 44
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Nyltje

    45

Woord 1

[table=simple]K|.|.|.|.[/table]

Inzenden doe je door het onderstaande bericht (met antwoord) naar @Nyltje te sturen

Verander de puntjes in de antwoorden. Ik doe dit omdat het voor mij dan overzichtelijker is.

[size=6][b][table=simple][color=#008000]K[/color]|.|.|.|.[/table][/b][/size]

Kopieer de code.

Plak het in het persoonlijke bericht.

Selecteer alles en klik op het gummetje. (2e icon in de taakbalk)

Inzenden kan tot volgende week maandag 15 september 22:00. Hebben alle deelnemers het woord geraden of hun 5 kansen gebruikt dan zal er een nieuw woord komen. Hou het hoofdtopic dus in de gaten!

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Het vorige woord was:

[table=simple]K|O|K|E|N[/table]

Woord 2

[table=simple]V|.|.|.|.[/table]

Inzenden doe je door het onderstaande bericht (met antwoord) naar @Nyltje.

Stuur de antwoorden zo snel mogelijk zodat het er zo snel mogelijk een nieuw woord geplaatst kan worden.

LET OP!

Maak geen nieuw bericht, maar stuur het in het zelfde bericht als woord 1.

Verander de puntjes in de antwoorden. (HOOFDLETTERS) Ik doe dit omdat het voor mij dan overzichtelijker is.

[size=6][b][table=simple][color=#008000]V[/color]|.|.|.|.[/table][/b][/size]

Kopieer de code.

Plak het in het persoonlijke bericht.

Selecteer alles en klik op het gummetje. (2e icon in de taakbalk)

Inzenden kan tot volgende week zondag 21 september 22:00. Hebben alle deelnemers het woord geraden of hun 5 kansen gebruikt dan zal er een nieuw woord komen. Houdt het hoofdtopic dus in de gaten!

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Het vorige woord was:

[table=simple]V|I|D|E|O[/table]

Woord 3

[table=simple]R|.|.|.|.[/table]

Inzenden doe je door het onderstaande bericht (met antwoord) naar @Nyltje.

Stuur de antwoorden zo snel mogelijk zodat het er zo snel mogelijk een nieuw woord geplaatst kan worden.

LET OP!

Maak geen nieuw bericht, maar stuur het in het zelfde bericht als de voorgaande woorden.

Verander de puntjes in de antwoorden. (HOOFDLETTERS) Ik doe dit omdat het voor mij dan overzichtelijker is.

[size=6][b][table=simple][color=#008000]R[/color]|.|.|.|.[/table][/b][/size]

Kopieer de code.

Plak het in het persoonlijke bericht.

Selecteer alles en klik op het gummetje. (2e icon in de taakbalk)

Inzenden kan tot volgende week zaterdag 27 september 22:00. Hebben alle deelnemers het woord geraden of hun 5 kansen gebruikt dan zal er een nieuw woord komen. Houdt het hoofdtopic dus in de gaten!

Link to comment
Delen op andere websites

Het vorige woord was:

[table=simple]R|E|N|T|E[/table]

Woord 4

[table=simple]B|.|.|.|.[/table]

Inzenden doe je door het onderstaande bericht (met antwoord) naar @Nyltje.

Stuur de antwoorden zo snel mogelijk zodat het er zo snel mogelijk een nieuw woord geplaatst kan worden.

LET OP!

Maak geen nieuw bericht, maar stuur het in het zelfde bericht als de voorgaande woorden.

Verander de puntjes in de antwoorden. (HOOFDLETTERS) Ik doe dit omdat het voor mij dan overzichtelijker is.

[size=6][b][table=simple][color=#008000]B[/color]|.|.|.|.[/table][/b][/size]

Kopieer de code.

Plak het in het persoonlijke bericht.

Selecteer alles en klik op het gummetje. (2e icon in de taakbalk)

Inzenden kan tot volgende week woensdag 2 oktober 22:00. Hebben alle deelnemers het woord geraden of hun 5 kansen gebruikt dan zal er een nieuw woord komen. Houdt het hoofdtopic dus in de gaten!

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Het vorige woord was:

[table=simple]B|A|C|O|N[/table]

Het eerste 10 letterwoord! Elke dag om 22:00 komt er een letter op de goede plaats.

[table=simple]R|E|M|U|D|O|E|L|F|N[/table]

Je mag 1 keer inzenden, is het fout, dan mag je niet meer raden en heb je geen punten verdient.

Inzenden doe je door het onderstaande bericht (met antwoord) naar @Nyltje.

LET OP!

Maak geen nieuw bericht, maar stuur het in het zelfde bericht als de voorgaande woorden.

Inzenden kan tot het volledige woord er staat. Hebben alle deelnemers het woord wel of niet geraden dan zal er een nieuw woord komen. Houdt het hoofdtopic dus in de gaten! (ook voor nieuwe letters)

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

1e 10 letterwoord.

Dag 2

40 punten.

[table=simple]R|O|M|U|D|E|E|L|F|N[/table]

Je mag 1 keer inzenden, is het fout, dan mag je niet meer raden en heb je geen punten verdient.

Inzenden doe je door het onderstaande bericht (met antwoord) naar Nyltje.

LET OP!

Maak geen nieuw bericht, maar stuur het in het zelfde bericht als de voorgaande woorden.

Inzenden kan tot het volledige woord er staat. Hebben alle deelnemers het woord wel of niet geraden dan zal er een nieuw woord komen. Houdt het hoofdtopic dus in de gaten! (ook voor nieuwe letters)

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

1e 10 letterwoord.

Dag 3

30 punten.

[table=simple]M|O|E|U|R|L|E|F|D|N[/table]

Je mag 1 keer inzenden, is het fout, dan mag je niet meer raden en heb je geen punten verdient.

Inzenden doe je door het onderstaande bericht (met antwoord) naar Nyltje.

LET OP!

Maak geen nieuw bericht, maar stuur het in het zelfde bericht als de voorgaande woorden.

Inzenden kan tot het volledige woord er staat. Hebben alle deelnemers het woord wel of niet geraden dan zal er een nieuw woord komen. Houdt het hoofdtopic dus in de gaten! (ook voor nieuwe letters)

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

1e 10 letterwoord.

Dag 4

20 punten.

[table=simple]R|O|E|U|M|L|E|F|D|N[/table]

Je mag 1 keer inzenden, is het fout, dan mag je niet meer raden en heb je geen punten verdient.

Inzenden doe je door het onderstaande bericht (met antwoord) naar Nyltje.

LET OP!

Maak geen nieuw bericht, maar stuur het in het zelfde bericht als de voorgaande woorden.

Inzenden kan tot het volledige woord er staat. Hebben alle deelnemers het woord wel of niet geraden dan zal er een nieuw woord komen. Houdt het hoofdtopic dus in de gaten! (ook voor nieuwe letters)

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry dat ik niet gister om 22:00 posten, maar ik kon niet online komen. De volgende letter woord gewoon vandaag om 22:00 gepost.

Puntentelling voor het 10 letterwoord is gewijzigd. (alleen de laatste dagen)

1e 10 letterwoord.

Dag 5

10 punten.

[table=simple]R|O|D|U|M|L|E|F|E|N[/table]

Je mag 1 keer inzenden, is het fout, dan mag je niet meer raden en heb je geen punten verdient.

Inzenden doe je door het onderstaande bericht (met antwoord) naar Nyltje.

LET OP!

Maak geen nieuw bericht, maar stuur het in het zelfde bericht als de voorgaande woorden.

Inzenden kan tot het volledige woord er staat. Hebben alle deelnemers het woord wel of niet geraden dan zal er een nieuw woord komen. Houdt het hoofdtopic dus in de gaten! (ook voor nieuwe letters)

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Iedereen heeft het eerste 10 letterwoord geraden, tijd voor een paar statistieken!

l6aCFdg.png

In totaal zijn er tot nu toe 1290 punten verdient.

money.png

Daarvan is de hoogste 176 en de laagste 70. Petition.pngdiamond_01-16.png

Het woord is 7 keer niet geraden, waarvan 0 keer het 10 letterwoord. cross.gif

Slechts 1 iemand heeft het 5 letterwoord in 1 keer goed gegokt. shamrock-16.png

Er zijn 14 groene ballen en 19 rode ballen gepakt. bullet_green_ball.gifred_ball.gif

Er zijn slechts 2 mensen die 3 groene ballen hebben gepakt. dice_six-16.png

Gemiddeld raden jullie het woord binnen 3 dagen. basic2-007_brain_head_thinking-16.png

En gemiddeld raden jullie het woord na 3 keer. 14.gif

Suggesties voor statistieken? Laat het weten en wie weet staat jou suggestie volgende keer bij statistieken!

Link to comment
Delen op andere websites

Het vorige woord was:

[table=simple]F|O|R|U|M|L|E|D|E|N[/table]

Woord 5

[table=simple]J|.|.|.|.[/table]

Inzenden doe je door het onderstaande bericht (met antwoord) naar @Nyltje.

Stuur de antwoorden zo snel mogelijk zodat het er zo snel mogelijk een nieuw woord geplaatst kan worden.

LET OP!

Maak geen nieuw bericht, maar stuur het in het zelfde bericht als de voorgaande woorden.

Verander de puntjes in de antwoorden. (HOOFDLETTERS) Ik doe dit omdat het voor mij dan overzichtelijker is.

[size=6][b][table=simple][color=#008000]J[/color]|.|.|.|.[/table][/b][/size]

Kopieer de code.

Plak het in het persoonlijke bericht.

Selecteer alles en klik op het gummetje. (2e icon in de taakbalk)

Inzenden kan tot volgende week dinsdag 14 oktober 22:00. Hebben alle deelnemers het woord geraden of hun 5 kansen gebruikt dan zal er een nieuw woord komen. Houdt het hoofdtopic dus in de gaten!

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Het vorige woord was:

[table=simple]J|A|G|E|R[/table]

Woord 6

[table=simple]H|.|.|.|.[/table]

Inzenden doe je door het onderstaande bericht (met antwoord) naar @Nyltje.

Stuur de antwoorden zo snel mogelijk zodat het er zo snel mogelijk een nieuw woord geplaatst kan worden.

LET OP!

Maak geen nieuw bericht, maar stuur het in het zelfde bericht als de voorgaande woorden.

Verander de puntjes in de antwoorden. (HOOFDLETTERS) Ik doe dit omdat het voor mij dan overzichtelijker is.

[size=6][b][table=simple][color=#008000]H[/color]|.|.|.|.[/table][/b][/size]

Kopieer de code.

Plak het in het persoonlijke bericht.

Selecteer alles en klik op het gummetje. (2e icon in de taakbalk)

Inzenden kan tot volgende week dinsdag 21 oktober 22:00. Hebben alle deelnemers het woord geraden of hun 5 kansen gebruikt dan zal er een nieuw woord komen. Houdt het hoofdtopic dus in de gaten!

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Het vorige woord was:

[table=simple]H|Y|E|N|A[/table]

Woord 7

[table=simple]V|.|.|.|.[/table]

Inzenden doe je door het onderstaande bericht (met antwoord) naar @Nyltje.

Stuur de antwoorden zo snel mogelijk zodat het er zo snel mogelijk een nieuw woord geplaatst kan worden.

LET OP!

Maak geen nieuw bericht, maar stuur het in het zelfde bericht als de voorgaande woorden.

Verander de puntjes in de antwoorden. (HOOFDLETTERS) Ik doe dit omdat het voor mij dan overzichtelijker is.

[size=6][b][table=simple][color=#008000]V[/color]|.|.|.|.[/table][/b][/size]

Kopieer de code.

Plak het in het persoonlijke bericht.

Selecteer alles en klik op het gummetje. (2e icon in de taakbalk)

Inzenden kan tot volgende week dinsdag 28 oktober 22:00. Hebben alle deelnemers het woord geraden of hun 5 kansen gebruikt dan zal er een nieuw woord komen. Houdt het hoofdtopic dus in de gaten!

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Het vorige woord was:

[table=simple]V|I|R|U|S[/table]

Woord 8

[table=simple]M|.|.|.|.[/table]

Inzenden doe je door het onderstaande bericht (met antwoord) naar @Nyltje.

Stuur de antwoorden zo snel mogelijk zodat het er zo snel mogelijk een nieuw woord geplaatst kan worden.

LET OP!

Maak geen nieuw bericht, maar stuur het in het zelfde bericht als de voorgaande woorden.

Verander de puntjes in de antwoorden. (HOOFDLETTERS) Ik doe dit omdat het voor mij dan overzichtelijker is.

[size=6][b][table=simple][color=#008000]M[/color]|.|.|.|.[/table][/b][/size]

Kopieer de code.

Plak het in het persoonlijke bericht.

Selecteer alles en klik op het gummetje. (2e icon in de taakbalk)

Inzenden kan tot volgende week dinsdag 4 november 22:00. Hebben alle deelnemers het woord geraden of hun 5 kansen gebruikt dan zal er een nieuw woord komen. Houdt het hoofdtopic dus in de gaten!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...