Jump to content

Windows 10


Big Boss

Recommended Posts

  • Reacties 121
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dastard

    14

  • MegaPilot

    14

  • Grand Theft Auto TOM

    12

  • Nyltje

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

De reden waarom ze 9 simpelweg hebben overgeslagen is omdat vele programma's het zouden herkennen als Windows 95 of 98. Dit komt door een klein stukje code:

Een simpele zoekactie toont aan dat hier zeker een kern van waarheid in zit. Vele programma's checken hier inderdaad op: https://searchcode.com/?q=if%28version%2Cstartswith%28%22windows+9%22%29

Link to comment
Delen op andere websites

Ik begrijp niet wat er lastig is aan Windows 8. Je mist misschien een startmenu op het bureaublad, maar deze is vervangen door een startmenu in metro-style uitvoering. Verder is de functionaliteit precies het zelfde, alleen ziet het er anders uit.

Ik zal waarschijnlijk zelf het startmenu op het bureaublad uitzetten, omdat ik het simpelweg niet nodig heb. Ik gebruik gewoon de metro-interface. Ik zie persoonlijk het probleem niet, maar goed...

Ik moet hier op terug komen. Ik heb dit weekend Windows 10 Technical Preview op een virtuele machine geïnstalleerd, en dat startscherm is toch best wel makkelijk. Het heeft een beetje het idee van een Windows Phone. Alle belangrijkste programma's kun je rechts neer zetten, en alle andere apps staan wel in de lijst links. Verder vind ik het makkelijk dat apps nu ook in windowed mode kunnen worden gezet. Veel meer heb ik er nog niet mee zitten prutsen, maar dat wat ik vorige week zei, daar ben ik het nu zelf niet mee eens :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

De reden waarom ze 9 simpelweg hebben overgeslagen is omdat vele programma's het zouden herkennen als Windows 95 of 98. Dit komt door een klein stukje code:

Een simpele zoekactie toont aan dat hier zeker een kern van waarheid in zit. Vele programma's checken hier inderdaad op: https://searchcode.c...th("windows 9")

Zou ook kunnen dat ze windows 8.1 tellen als 9 en nu dus verder gaan met 10 :puh:

Vind dat Windows 10 eigenlijk wordt wat Windows 8 had moeten zijn, iedereen werd geforceerd om die livetiles/metro interface te gebruiken, allemaal leuk en aardig op een touchscreen laptop of een tablet, maar voor de desktopgebruikers was dit gewoon onhandig. Heb ook nooit begrepen waarom er nooit een update voor Win8 is gekomen die de mogelijkheid gaf om die metro interface uit te zetten, of in ieder geval de mogelijkheid te geven om de mail, agenda en andere apps te kunnen gebruiken in een 'desktopmodus' in plaats van je hele scherm te vullen en elke mogelijke vorm van multitasking weg te halen..

Heb zelf een aantal maanden Win8 geprobeerd, je merkt wel dat er onder de kap het een en ander verbeterd is, zo is het wat stabieler dan windows 7 en start je OS wat sneller op. Aangezien het enigste is waar ik de startknop in win7 en automatisch ook in win8 voor gebruik puur windows toets > eerste paar letters van programma's zoals chr typen > op enter rammen is, ik verder relatief weinig last had van de metro interface.

Waar ik wel van overtuigd ben is dat een OS tegenwoordig een fatsoenlijke geïntegreerde mail, agenda, notities(word) applicatie moet hebben, wat dus nog mistte in Win8 aangezien het verre van onhandig was om te gebruiken op een desktop.

Meest waardeloze tegenargument wat je dan weer terug krijgt van overdreven Microsoft fanboys is "dan installeer je toch een andere mail, agenda, notities programma" maar dit is geen oplossing, maar een alternatief.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Gebruikers van Windows 8.1, Windows 7 en Windows Phone 8.1, kunnen het eerste jaar na de release van Windows 10 gratis upgraden naar de nieuwste versie. Dat heeft Microsoft woensdagavond bekendgemaakt.

De optie om gratis te upgraden geldt enkel het eerste jaar; wie daarna nog wil upgraden, zal wel moeten betalen. Hoe hoog dat bedrag zal zijn, is nog niet bekend; Microsoft heeft de prijzen van de nieuwste Windows-versie nog niet bekendgemaakt. Overigens kunnen ook Windows 8-gebruikers gratis upgraden naar Windows 10, al zullen ze daarvoor wel eerst moeten upgraden naar Windows 8.1.

Microsoft deed de gratis opwaardeermogelijkheid uit de doeken tijdens het Windows 10-event woensdagavond. Tijdens dat evenement maakte het softwarebedrijf ook bekend dat 1,7 miljoen mensen de kans hebben aangegrepen om de nieuwste Windows-versie te testen. In totaal zou een previewversie van Windows 10 3 miljoen keer getest zijn.

Windows 10 komt zowel uit voor de pc als voor tablets en smartphones; daarmee verdwijnt voor consumenten het onderscheid tussen Windows en Windows Phone, hoewel er visueel waarschijnlijk nog steeds forse verschillen zullen zijn. In september bleek al dat Windows 10 voor pc's onder meer een nieuw startmenu krijgt, dat voorzien is van live tiles en een Expose-achtige modus.

uit: http://tweakers.net/...windows-10.html

2000574930.jpeg

De nieuwe Windows ziet er toch wel lekker strak uit. Volgens mij hebben ze de perfecte plaats gevonden tussen 7 en 8.1. Niet die lelijke Metro-geforceerde "live tiles" (die ook nog altijd in 10 zullen zitten, gewoon minder geforceerd).

Ik kijk er toch wel naar uit hoor. Plus, het is gratis. Can't go wrong with free things, right?

EDIT: Bedankt, Big Boss! :bier:

>>> Door Big Boss: Samengevoegd met reeds bestaand topic.<<<

Bewerkt: door Dastard
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de livestream gisterenavond ook proberen te volgen, maar die sputterde zo erg dat er echt niet naar te kijken viel. Gratis upgrade vind ik wel mooi, al weet ik niet hoe die precies in zijn werk zal gaan. Ik verkies toch nog altijd een schone installatie boven een hoop rommel.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de livestream gisterenavond ook proberen te volgen, maar die sputterde zo erg dat er echt niet naar te kijken viel. Gratis upgrade vind ik wel mooi, al weet ik niet hoe die precies in zijn werk zal gaan. Ik verkies toch nog altijd een schone installatie boven een hoop rommel.

Daarom ben ik zo blij dat 10 "gratis" gaat zijn, tenminste voor één jaar, zoals't er nu uit ziet. Als je er dan niet voor bent, kun je nog altijd downgraden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal het wel willen proberen, het ziet er namelijk veelbelovend uit. Vooral de terugkeer van het startmenu vind ik helemaal geweldig. Het is dat mijn laptop Windows 7 niet accepteert, anders had ik nu allang Windows 7 weer gehad, in plaats van Windows 8.1. Waardeloze tegels..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik momenteel Windows 10 Technical Preview en moet heel eerlijk toegeven dat de terugkeer van het 'oude' Startmenu toch best prettig is. Eerst vond ik dat de Windows 8-haters maar wat overdrijven, nu durf ik gerust te zeggen dat het zoals met Windows 10 een stuk fijner is. Sowieso lijkt alles net wat beter te werken dan Windows 8(.1). Uiteraard ben ik benieuwd naar de volgende build, want die bevat weer een hoop vernieuwingen. Sterker nog, het lijkt niet eens meer op wat het op dit moment nog is. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik momenteel Windows 10 Technical Preview en moet heel eerlijk toegeven dat de terugkeer van het 'oude' Startmenu toch best prettig is. Eerst vond ik dat de Windows 8-haters maar wat overdrijven, nu durf ik gerust te zeggen dat het zoals met Windows 10 een stuk fijner is. Sowieso lijkt alles net wat beter te werken dan Windows 8(.1). Uiteraard ben ik benieuwd naar de volgende build, want die bevat weer een hoop vernieuwingen. Sterker nog, het lijkt niet eens meer op wat het op dit moment nog is. :puh:

Ik heb me aangemeld voor het Insider programma, maar vraag me af: kun jij nu eigenlijk nog games spelen nu je op de Technical Preview draait? Naast dat houdt er mij eigenlijk echt niets tegen :puh:

Bewerkt: door Dastard
Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik momenteel Windows 10 Technical Preview en moet heel eerlijk toegeven dat de terugkeer van het 'oude' Startmenu toch best prettig is. Eerst vond ik dat de Windows 8-haters maar wat overdrijven, nu durf ik gerust te zeggen dat het zoals met Windows 10 een stuk fijner is. Sowieso lijkt alles net wat beter te werken dan Windows 8(.1). Uiteraard ben ik benieuwd naar de volgende build, want die bevat weer een hoop vernieuwingen. Sterker nog, het lijkt niet eens meer op wat het op dit moment nog is. :puh:

Ik heb me aangemeld voor het Insider programma, maar vraag me af: kun jij nu eigenlijk nog games spelen nu je op de Technical Preview draait? Naast dat houdt er mij eigenlijk echt niets tegen :puh:

Daar kan ik helaas geen concrete uitspraken over doen, aangezien ik nooit games op mijn laptop speel. Wel heb ik toevallig eerder deze week World of Tanks uitgeprobeerd, omdat een klasgenoot er maar op bleef aandringen dat ik deze game zou downloaden. En dat werkt gewoon super. Maar ik kan dus niet zeggen of dit ook zo geldt voor zwaardere games. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik momenteel Windows 10 Technical Preview en moet heel eerlijk toegeven dat de terugkeer van het 'oude' Startmenu toch best prettig is. Eerst vond ik dat de Windows 8-haters maar wat overdrijven, nu durf ik gerust te zeggen dat het zoals met Windows 10 een stuk fijner is. Sowieso lijkt alles net wat beter te werken dan Windows 8(.1). Uiteraard ben ik benieuwd naar de volgende build, want die bevat weer een hoop vernieuwingen. Sterker nog, het lijkt niet eens meer op wat het op dit moment nog is. :puh:
Ik heb me aangemeld voor het Insider programma, maar vraag me af: kun jij nu eigenlijk nog games spelen nu je op de Technical Preview draait? Naast dat houdt er mij eigenlijk echt niets tegen :puh:
Daar kan ik helaas geen concrete uitspraken over doen, aangezien ik nooit games op mijn laptop speel. Wel heb ik toevallig eerder deze week World of Tanks uitgeprobeerd, omdat een klasgenoot er maar op bleef aandringen dat ik deze game zou downloaden. En dat werkt gewoon super. Maar ik kan dus niet zeggen of dit ook zo geldt voor zwaardere games. :puh:

Zware games speel ik niet echt meer hoor, nu en dan eens SimCity :puh: . Aangezien ik enkel mijn desktop meer heb zal ik wachten tot Windows 10 zelf uitkomt. Of is de Preview te combineren met dagelijks gebruik? Ik moet namelijk redelijk wat typen in Word voor school.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik momenteel Windows 10 Technical Preview en moet heel eerlijk toegeven dat de terugkeer van het 'oude' Startmenu toch best prettig is. Eerst vond ik dat de Windows 8-haters maar wat overdrijven, nu durf ik gerust te zeggen dat het zoals met Windows 10 een stuk fijner is. Sowieso lijkt alles net wat beter te werken dan Windows 8(.1). Uiteraard ben ik benieuwd naar de volgende build, want die bevat weer een hoop vernieuwingen. Sterker nog, het lijkt niet eens meer op wat het op dit moment nog is. :puh:
Ik heb me aangemeld voor het Insider programma, maar vraag me af: kun jij nu eigenlijk nog games spelen nu je op de Technical Preview draait? Naast dat houdt er mij eigenlijk echt niets tegen :puh:
Daar kan ik helaas geen concrete uitspraken over doen, aangezien ik nooit games op mijn laptop speel. Wel heb ik toevallig eerder deze week World of Tanks uitgeprobeerd, omdat een klasgenoot er maar op bleef aandringen dat ik deze game zou downloaden. En dat werkt gewoon super. Maar ik kan dus niet zeggen of dit ook zo geldt voor zwaardere games. :puh:

Zware games speel ik niet echt meer hoor, nu en dan eens SimCity :puh: . Aangezien ik enkel mijn desktop meer heb zal ik wachten tot Windows 10 zelf uitkomt. Of is de Preview te combineren met dagelijks gebruik? Ik moet namelijk redelijk wat typen in Word voor school.

Nou, ik vind Windows 10 Technical Preview juist stabieler werken dan Windows 8.1. Om de één of andere manier deed mijn laptop er altijd een uur over voor je iets kon zoeken vanaf het Startscherm. Bij Windows 10 is alles merkbaar sneller en vloeiender. Zeker voor een Preview werkt het lekker soepeltjes. :)

Je kunt het natuurlijk ook 'safe' spelen en Windows 10 dual-booten naast je huidige besturingssysteem. Zelf heb ik dat zo niet gedaan, maar eigenlijk is dat wel slimmer om te doen. Mocht het namelijk toch niet goed werken, dan kun je je normale besturingssysteem blijven gebruiken tot er eventueel een nieuwe build is die bepaalde problemen verhelpt. Maar goed, nogmaals... Hier werkt alles goed. Office 2013 draait retesnel, browsers als Google Chrome eveneens en over het algemeen werkt alles gewoon prima. Ik kan het je ten zeerste aanraden om Windows 10 eens uit te proberen. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik momenteel Windows 10 Technical Preview en moet heel eerlijk toegeven dat de terugkeer van het 'oude' Startmenu toch best prettig is. Eerst vond ik dat de Windows 8-haters maar wat overdrijven, nu durf ik gerust te zeggen dat het zoals met Windows 10 een stuk fijner is. Sowieso lijkt alles net wat beter te werken dan Windows 8(.1). Uiteraard ben ik benieuwd naar de volgende build, want die bevat weer een hoop vernieuwingen. Sterker nog, het lijkt niet eens meer op wat het op dit moment nog is. :puh:
Ik heb me aangemeld voor het Insider programma, maar vraag me af: kun jij nu eigenlijk nog games spelen nu je op de Technical Preview draait? Naast dat houdt er mij eigenlijk echt niets tegen :puh:
Daar kan ik helaas geen concrete uitspraken over doen, aangezien ik nooit games op mijn laptop speel. Wel heb ik toevallig eerder deze week World of Tanks uitgeprobeerd, omdat een klasgenoot er maar op bleef aandringen dat ik deze game zou downloaden. En dat werkt gewoon super. Maar ik kan dus niet zeggen of dit ook zo geldt voor zwaardere games. :puh:
Zware games speel ik niet echt meer hoor, nu en dan eens SimCity :puh: . Aangezien ik enkel mijn desktop meer heb zal ik wachten tot Windows 10 zelf uitkomt. Of is de Preview te combineren met dagelijks gebruik? Ik moet namelijk redelijk wat typen in Word voor school.
Nou, ik vind Windows 10 Technical Preview juist stabieler werken dan Windows 8.1. Om de één of andere manier deed mijn laptop er altijd een uur over voor je iets kon zoeken vanaf het Startscherm. Bij Windows 10 is alles merkbaar sneller en vloeiender. Zeker voor een Preview werkt het lekker soepeltjes. :) Je kunt het natuurlijk ook 'safe' spelen en Windows 10 dual-booten naast je huidige besturingssysteem. Zelf heb ik dat zo niet gedaan, maar eigenlijk is dat wel slimmer om te doen. Mocht het namelijk toch niet goed werken, dan kun je je normale besturingssysteem blijven gebruiken tot er eventueel een nieuwe build is die bepaalde problemen verhelpt. Maar goed, nogmaals... Hier werkt alles goed. Office 2013 draait retesnel, browsers als Google Chrome eveneens en over het algemeen werkt alles gewoon prima. Ik kan het je ten zeerste aanraden om Windows 10 eens uit te proberen. ;)
Ik ga me er in het weekend mee bezig houden. Bedankt voor de raad, Tom :bier: !
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...