Jump to content
Joriz

Grand Theft Auto Online is één jaar oud!


gallery_1_5_285607.png

Twee weken na de verjaardag van Grand Theft Auto V is ook GTA Online één jaar oud. Groot feest dus aangezien het Rockstar Games zeker is gelukt een nieuwe online wereld neer te zetten die gevarieerder was dan de multiplayer optie uit Grand Theft Auto IV. Rockstar Games had namelijk goed gekeken naar zijn eigen multiplayer ervaring die ze op hadden gedaan met Max Payne 3 en Red Dead Redemption.

Ik moet zeggen dat er in een jaar veel is gebeurd. Rockstar Games heeft altijd duidelijk gemaakt dat er nog maanden lang (en misschien wel jaren lang) gratis updates zouden komen en die zijn er ook geweest. Hieronder vind je een samenvatting over de fantastische dingen die er dit jaar allemaal zijn gebeurd en wat GTA Online ons allemaal in de toekomst gaat brengen!

Aanloopproblemen en groot succes!

Het was zo'n groot succes dat het nieuwe Grand Theft Auto Online toch niet helemaal bleek te zijn gemaakt op zoveel miljoenen spelers. Al gaf Rockstar Games dit van te voren aan mij aan zorgde dit toch voor flinke opstartproblemen bij deze nieuwe online ervaring. Gelukkig kwam Rockstar Games spel met diverse patches en maar liefst GTA$ 500,000 als goedmakertje.

gallery_1_5_11345.jpg

In het begin waren er helaas wat verbindingsissues en andere bugs

Beach Bum Update

gallery_1_5_298877.png

Na diverse patches die de online wereld vooral stabieler maakte kwam Rockstar Games op 19 november 2013 met de eerste echte uitbreiding voor GTA Online. De Beach Bum Update was geheel in strandthema en voegde diverse jobs, strandwagens en strandkleding toe.

Capture mode

Rockstar Games heeft ook goed naar andere multiplayer games en ideeën gekeken. Op 18 december 2013 kwam Rockstar games met hun eigen twist op de capture the flag. In plaats van een vlag pakken bevat de capture mode vele mogelijke manieren van objecten overnemen of het nou een koffer, bus of vliegtuig is. Dit is echt een mode waarbij teamwerk en samenwerken wordt beloond om te winnen.



Mijn eerste poging vorig jaar was bijna onsuccesvol!

Content Creator Editor

Misschien een beetje ondergewaardeerd aangezien vooral creatieve mensen hiermee werken is de Content Creator. sinds 18 december 2013 regelmatig geüpdatet en uitgebreid zodat je je eigen race, deathmatch of capture job kunt maken. Dit is dan ook een pareltje in GTA Online wat er voor heeft gezorgd dat er zo veel mooie Rockstar Verified Jobs zijn gekomen. Waardoor er op dit moment echt honderden diverse jobs kunnen worden gespeeld en GTA Online eigenlijk nooit gaat vervelen.

Kerst update

HolidayGiftsUpdate.png

Terwijl de meeste mensen met familie kerst zaten te vieren bleek het opeens te gaan sneeuwen in Los Santos. Rond 25 december was heel Los Santos wit vol sneeuw en was het opeens mogelijk om kerstmutsen en andere kerst gerelateerde kleding aan te doen. Een enorm coole verrassing dus van Rockstar Games al heb ik en denk ook diverse andere het gemist aangezien we met familiebezoekjes bezig waren. Tip aan Rockstar Games voor de toekomst om de sneeuw voor meer dagen te laten liggen.

Officiële GTAForum.nl Crew

gallery_1_5_9836.jpg

Al speelde we al met vele leden samen werd begin januari onze eigen GTAForum.nl crew opgericht om zo gemakkelijker met gezellige mensen van ons forum samen te spelen. Onze crew is zeker een succes geworden want hij bevat al 60 mensen.

Mocht je nog niet onderdeel zijn van onze GTA Online crew dan kan je je aanmelden!

Valentine's Day Massacre Special

gallery_1_5_66325.jpg

Op 13 februari toonde Rockstar Games aan dat Valentijnsdag niet alleen liefde is maar de dag waarop maffiabaas Al Capone in 1920 diverse andere mensen liet doorzeven met kogels. De hele update was dan ook in dit 'liefdevolle' criminelenthema en bracht ons dankzij de Albany Roosevelt en de Gusenberg Sweeper terug naar het begin van de vorige eeuw. Qua thema is dit misschien wel de beste update geweest tot nu toe.

Business Update · High Life Update · I'm Not a Hipster Update

GTA Online heeft bijna te veel updates om op te noemen. Elke update voegde wel nieuwe voertuigen, kleding, bijzondere jobs en honderden verbeteringen toe. De High Life Update was vooral bijzonder aangezien het eindelijk mogelijk was om meerdere huizen te bezitten.



Dankzij de Dubsta 6x6 kan je in GTA Online flink overcompenseren!

Independence Day Special

Al zegt Independence Day ons Nederlanders niet zo veel was deze update er speciaal vanwege de Amerikaanse Onafhankelijkheidsdag die ieder jaar op 4 juli wordt gevierd. Mooiste bij deze update was natuurlijk de mogelijkheid om veel vuurwerk af te steken.



Lekker vuurwerkafsteken met de meest fantastische mensen van het forum!

San Andreas Flight School Update

De San Andreas Flight School Update voegde meer vliegtuigen toe aan GTA Online waarvan ik persoonlijk de Western Besra het beste vindt. Daarnaast is er nog de fantastische Flight School aanvulling waarmee je zelf in GTA Online je vliegskills kan verbeteren. Tevens waren er parachuten van diverse landen toegevoegd.

Waarmee meteen ons grootste gemis duidelijk werd, namelijk het gebrek aan een Nederlandse parachuterugzak. Voor ons was dit de reden om een petitie te starten die meer dan 350 keer was getekend.

De toekomst van GTA Online

med_gallery_1_158_391318.jpg

Al is er weinig bekend, gaan de online heists er ongeveer zo uit zien!

Natuurlijk zijn er ook nog vele beloofde GTA Online uitbreiding op komst. Zo zal uitbreiding 1.17 het spel nog uitgebreider maken (heists?) en zullen daarnaast nog vele updates komen om de wereld van GTA Online nog uitgebreider te maken. Al zijn er speculaties over een mogelijke Halloween DLC of nogmaals een kerst DLC is er verder nog niet veel bevestigd.

Wel zijn er natuurlijk fantastische plannen voor de next-gen versie van GTA Online. Op 18 november 2014 komt GTA5 natuurlijk naar de PlayStation 4 en Xbox One. De PC versie komt helaas later op 27 januari 2015. De next-gen versie zal namelijk vele technische en grafische verbeteringen en de mogelijkheid krijgen om met 30 spelers tegelijk GTA Online te doen!

Welke update vond jij de beste en wat voor uitbreidingen zie jij het liefst in het tweede jaar van GTA Online?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Wauw, een jaar alweer. :puh:

Ik weet nog dat ik GTA: Online sowieso niet kon spelen, omdat m'n PlayStation defect was. Gelukkig maar, want al die problemen veroorzaakten duidelijk een hoop stress bij velen. xD

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

zeur niet zo man

Waarom niet, iedereen had gehoopt en zelfs verwacht dat het geen jaar ging duren.

Vooral omdat ze zeiden dat je een bepaald soort huis moest hebben leek het erop dat je eerst moest groeien en dan pas heist kan doen, maar zo goed als iedereen heeft inmiddels zulke huizen dus die groei is weg.

Beter gezegd, ik had trouwens een dlc twee weken terug verwacht ivm. verjaardag van GTA 5, of een DLC vandaag om de verjaardag van GTA Online, maar dat lijkt dus ook niet te gebeuren.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Waarom niet, iedereen had gehoopt en zelfs verwacht dat het geen jaar ging duren.

Vooral omdat ze zeiden dat je een bepaald soort huis moest hebben leek het erop dat je eerst moest groeien en dan pas heist kan doen, maar zo goed als iedereen heeft inmiddels zulke huizen dus die groei is weg.

Dit dus. In mijn ogen verdien je veel te gemakkelijk geld in GTAO en de aankopen die je maakt zijn niet echt rewarding. (nu refereer ik even naar WoW waar je voor een legendary (nu noem ik ook wat op :v) item een paar weken moet grinden. Maarja, het is GTA en het is casual..

Verder gefelicteerd Rockstar met deze mijlpaal!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...