Jump to content

Pc herkent videokaart niet


Nick_Kerkwijk

Recommended Posts

Hoi :*D

Mijn pc 'herkent' zijn videokaart niet. Ik heb deze computer overgenomen van iemand en nu werkt de videokaart niet. Ik heb al wat huiswerk gedaan over computers maar dit is te moeilijk voor mij. :muur:

De specificaties:

Windows 7 Ultimate 64 bits

Intel core 2 duo e8500 3.16 ghz

HD 4850 videkaart ------------> Nu ziet hij alleen de Intel chipset Family

4 gb ddr3

Ik heb al geprobeerd om in de bios de onboardkaart uit te zetten en via de 4850 op te starten, maar toen kreeg ik helemaal geen beeld meer en moest ik de bios resetten.

Zou het iets met een verkeerde videokaart drivers/instellingen te maken hebben of moet ik op een andere videokaart uit?

Link to comment
Delen op andere websites

Zou het iets met een verkeerde videokaart drivers/instellingen te maken hebben of moet ik op een andere videokaart uit?

Hallo

Heb je al alle drivers van je oude video card verwijderd ? ;

Zou je aanraden om alle drivers van vorige videocard en de nieuwe + intel graphic te verwijderen. Om dan een 'clean' instal te doen van je nieuwe videocard zijn drivers .

MAAR voor je dit allemaal doet > je hebt het scherm toch aangesloten op die nieuwe videokaart he en niet op het moederbord ?

Link to comment
Delen op andere websites

Het zou ik kunnen dat je PCI slot kapot is. Normaal zou het moederbord de onboard videokaart uit moeten zetten zodra er een videokaart in een PCI slot zit. Probeer een andere videokaart, als die het wel doet is je videokaart kapot, anders is je PCI slot kapot.

@Justin$: Hij heeft niks gezegd dat hij een nieuwe videokaart heeft, maar alleen dat hij de PC in het geheel heeft overgenomen? :?

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Het zou ik kunnen dat je PCI slot kapot is. Normaal zou het moederbord de onboard videokaart uit moeten zetten zodra er een videokaart in een PCI slot zit. Probeer een andere videokaart, als die het wel doet is je videokaart kapot, anders is je PCI slot kapot.

@Justin$: Hij heeft niks gezegd dat hij een nieuwe videokaart heeft, maar alleen dat hij de PC in het geheel heeft overgenomen? :?

Ooops foutje :bonk: sorry had verkeerd gelezen, in dat geval hoop ik dat hij niet te veel betaalt heeft want de stukken zijn 4-6 jaar oud :(

Bewerkt: door justin$
Link to comment
Delen op andere websites

Zou het iets met een verkeerde videokaart drivers/instellingen te maken hebben of moet ik op een andere videokaart uit?

allo

.

MAAR voor je dit allemaal doet > je hebt het scherm toch aangesloten op die nieuwe videokaart he en niet op het moederbord ?

Ik heb hem (volgens mij) op het moederbord aangesloten met een VGA kabel. Ik zie nu dat mijn videokaart een andere kabelaansluiting heeft, dus geen vga. Ik heb zo'n kabel ( van videokaart naar scherm) niet liggen. Moet ik die dan eerst aanschaffen?

@Big Boss, Hij staat er niet tussen, alleen die chipset family kaart. :(

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
Link to comment
Delen op andere websites

Zou het iets met een verkeerde videokaart drivers/instellingen te maken hebben of moet ik op een andere videokaart uit?

allo

.

MAAR voor je dit allemaal doet > je hebt het scherm toch aangesloten op die nieuwe videokaart he en niet op het moederbord ?

Ik heb hem (volgens mij) op het moederbord aangesloten met een VGA kabel. Ik zie nu dat mijn videokaart een andere kabelaansluiting heeft, dus geen vga. Ik heb zo'n kabel ( van videokaart naar scherm) niet liggen. Moet ik die dan eerst aanschaffen?

@Big Boss, Hij staat er niet tussen, alleen die chipset family kaart. :(

Op je videokaart zal DVI zitten, deze is met een simpele converter te gebruiken met je VGA kabel.

Zoiets dus:

1251453847.jpeg

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb hem (volgens mij) op het moederbord aangesloten met een VGA kabel. Ik zie nu dat mijn videokaart een andere kabelaansluiting heeft, dus geen vga. Ik heb zo'n kabel ( van videokaart naar scherm) niet liggen. Moet ik die dan eerst aanschaffen?

@Big Boss, Hij staat er niet tussen, alleen die chipset family kaart. :(

Zoals GolfG60 al zei die adapters zijn een zeer goede opplossing heb er zelf ook een. Maar kijk zeker welke je videokaart ondersteunt.

denk wel als het scherm op de videokaart zal aangesloten zijn en niet op het moederbord(chipset family) dat het zou moeten werken :)

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik in 'devmgmt.msc' kijk dan zie ik bij beeldschermadapters alleen die chipset kaart staan. En onder het kopje van systeemapparaten PCI Bridge en 2 keer PCI Root Port staan. Als ik daaarop dubbelklik staat er dat alles naar behoren werkt en er hoeven geen stuurprogramma's worden bijgewerkt.

Is het dan de moeite om zo'n omvormer te gaan kopen of weten jullie nu al dat bijvoorbeeld de kaart kapot is?

Link to comment
Delen op andere websites

Kaart is niet kapot, je hebt gewoon niet het blokje waarmee je beeld krijgt via je videokaart. That's it. Ook al heb je een videokaart en sluit je de kabel via onboard aan gebruikt hij onboard, en niet de videokaart.

Link to comment
Delen op andere websites

Kaart is niet kapot, je hebt gewoon niet het blokje waarmee je beeld krijgt via je videokaart. That's it. Ook al heb je een videokaart en sluit je de kabel via onboard aan gebruikt hij onboard, en niet de videokaart.

Dan bestel ik die adapter en dan laat ik het weten of het dan wel goed werkt. _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Beter eens eerst bij de lokale computer boer vragen of ze er zo nog eentje hebben liggen in hun schuif. Waarschijnlijk krijg je het dan wel gratis mee. Ik heb ooit als PC technieker gewerkt en daar hadden we een hele la vol met van die kleine prullen.

Link to comment
Delen op andere websites

Zou het iets met een verkeerde videokaart drivers/instellingen te maken hebben of moet ik op een andere videokaart uit?

allo

.

MAAR voor je dit allemaal doet > je hebt het scherm toch aangesloten op die nieuwe videokaart he en niet op het moederbord ?

Ik heb hem (volgens mij) op het moederbord aangesloten met een VGA kabel. Ik zie nu dat mijn videokaart een andere kabelaansluiting heeft, dus geen vga. Ik heb zo'n kabel ( van videokaart naar scherm) niet liggen. Moet ik die dan eerst aanschaffen?

@Big Boss, Hij staat er niet tussen, alleen die chipset family kaart. :(

Op je videokaart zal DVI zitten, deze is met een simpele converter te gebruiken met je VGA kabel.

Zoiets dus:

1251453847.jpeg

Uhhm is DVI niet digitaal signaal en VGA analoog? Dan kan je het niet zo goedkoop en simpel omzetten, mits je een converter hebt van 50? Euro.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...