Jump to content

AMD of Intel?


TheDutchWesley

Recommended Posts

Hallo,

Al een hele lange tijd zit ik met de vraag "welke is nou beter, een AMD 6410 of een Intel i5 4210U?" dit omdat ik een HP laptop wil en ik kan kiezen tussen AMD of Intel. Aan mij de vraag welke nou beter is voor dagelijks/ gaming gebruik.

Link to comment
Delen op andere websites

Eigenlijk is het grotendeels een persoonlijke voorkeur. AMD processoren zijn doorgaans meer budgetvriendelijker, maar ze verbruiken meer energie en stoten meer warmte uit. Ik weet niet of dat wenselijk is in een laptop. Intel processoren zijn een doorgaans een beetje duurder, maar ze halen meer kracht uit elke core.

Voor de twee processors die je hierboven opsomt: de AMD processor in kwestie is een quad core met dus vier fysieke processor kernen. De Intel processor is een dual core met hyperthreading. Dit wil zeggen dat er maar twee fysieke kernen aanwezig zijn, maar het besturingssysteem ziet er wel vier. Games maken doorgaans geen gebruik van hyperthreading.

Als je de laptop voornamelijk voor gamen wilt gebruiken is de grafische kaart echter véél belangrijker dan de processor en ik denk niet dat je heel ver zal raken met een Ultrabook (de U achter de naam van die Intel CPU).

Link to comment
Delen op andere websites

Niet doen. Deze heeft Intel HD Graphics. Wil je een laptop die goed is voor gamen moet je opzoek gaan naar een laptop met een GeForce kaart.

Ben niet zo'n hardcore gamer, op de i3, 4GB en Intel HD Family kan ik ook ETS2 op High draaien. :puh:

Is een A8 met AMD Radeon R7 M260 Graphics dan beter?

Bewerkt: door TheDutchWesley
Link to comment
Delen op andere websites

In de HP Pavilion 17-e171ed zit geen R7 M260 videokaart! Het model wat je wil kopen bevat nog de Radeon HD7640G. In dat geval is de i5 variant met de Intel HD 4400 beter.

Wellicht bedoelde je de 15 inch variant (http://tweakers.net/pricewatch/391254/hp-pavilion-15-p032nd.html). Deze heeft wel een R7 M260. De CPU performance van de =2266&cmp[]=2259"]i5 is wel beter, maar ligt er beetje aan wat je met je laptop wil doen. Als je gewoon wil internetten/lichte games en word enzo zou ik voor de AMD gaan.

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

In de HP Pavilion 17-e171ed zit geen R7 M260 videokaart! Het model wat je wil kopen bevat nog de Radeon HD7640G. In dat geval is de i5 variant met de Intel HD 4400 beter.

en die ""035nd? Lijkt mij dat dat debeste is?
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de andere modellen ook even bekeken, en de HP Pavilion 17-f035nd bevat zelfs een aparte videokaart. Dus laat ik het zo zeggen (bovenaan is het beste, onderaan het slechtste):

HP Pavilion 17-f035nd GT 840m, i5-4210U, ~680 euro

Beste van de drie, beste CPU en GPU performance.

HP Pavilion 15-p032nd R7 M260, AMD A8-6410, ~550 euro?

Goede gameperformance voor je geld (lichte games, word, internet etc).

HP Pavilion 17-f055nd Intel HD graphics 4400, i5-4210U, ~550 euro

Zou ik niet kopen, want de AMD variant kost evenveel en biedt betere GPU performance. De i5 doet het echter wel iets beter op het CPU vlak, maar als je alleen internet/lichte games speelt en wat word doet merk dat echt niet.

Om de keuze tussen de 17-f035nd en 15-p032nd te maken (als 15 of 17 inch je niet uit maakt) dan kan je nog even hier naar kijken:

Framerates van de 17-f035nd (Scroll naar onderen) (GT 840m)

Framerates van de 15-p032nd (Scroll naar onderen) (R7 M260)

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...