Jump to content

Gaat kabinet Rutte 2 vallen vandaag?


GTAKevin023

Recommended Posts

Dat het wetsvoorstel is afgewezen vind zo erg nog niet en het laat ook maar weer eens zien dat de eerste kamer niet voor piet noppes bestaat. Het kabinet zal alleen niet vallen denk ik. Het alternatief herverkiezingen is veel slechter voor beide partijen, mocht het wel gebeuren dan gaat de wind veel rechtser waaien in Den Haag.

Link to comment
Delen op andere websites

PvdA heeft praktisch 0 zetels over aangezien de partij het vertrouwen van het volk flink heeft beschadigd. Ik zou wel SP willen stemmen aangezien hun campagne me wel aanstond, alleen zie ik Roemer nog niet als premier van Nederland. Daarvoor is ie te zwak.

Pechthold is zeer geschikte kandidaat voor het premierschap, maar hij zit naar mijn mening in de verkeerde partij. D66 hoeft van mij niet aan de macht te komen.

Dit wordt nog lastig.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn voorkeur gaat inderdaad ook uit naar de SP. De rijken onder ons zijn al genoeg bevoordeeld t.o.v. de armen. Normaliter zou ik op de PvdA stemmen (als ik oud genoeg ben) maar Samsom heeft het verpest. Die staat iedere avond met een pot vaseline bij Rutte op z'n kamer. 'Nederland sterker en socialer' gaat niet meer op voor de PvdA. Emile is inderdaad, zoals Erwin al zegt, geen sterk spreker maar dat compenseert hij weer door zijn idealen. Het is alleen jammer dat de SP bijna zeker geen meerderheid krijgt qua stemmen.

De zetels van de PVV zie ik wel weer de lucht invliegen als er verkiezingen komen. Dat zou ik ook helemaal niet erg vinden, want ik vind Wilders een goed politicus met goede ideeën. Ik zie onder andere een immigratiestop best wel zitten.

Link to comment
Delen op andere websites

PVV is zeker een optie om op te stemmen. Ik zou alleen op Wilders stemmen om hem in de kamer te houden, zodat ie iedereen lekker wakker houdt met wat er nu écht in Nederland speelt. Dit vergeten ze nog wel eens.

Mocht Wilders een meerderheid krijgen en in aanmerking komen voor het premierschap, dan weet ik niet zo zeker of hem dit gaat lukken. Ten eerste moet hij een coalitie vormen met andere partijen, velen zien dit niet zitten, en daarnaast zijn veel van zijn plannen niet haalbaar qua stemmers in de kamer.

Link to comment
Delen op andere websites

Deze valt op kerstavond, zoals het hoort. Ik vind Rutte een goede politicus, maar die zit niet goed bij de goede partij, ik heb een gruwelijke hekel aan de PVDA en dat komt puur door Samson. Nee, de PVDA komt niet in het volgende kabinet, als het aan mij ligt. Ik denk dat we op kabinet gaan uitkomen op CDA, VVD, D66 en de Christen Unie. Niemand wil met de PVV samenwerken, dus géén kabinet met deze partij. De SP is een prima partij, maar dat is gewoon géén kabinetspartij en zeker niet met Romer.

Link to comment
Delen op andere websites

Ben benieuwd of het kabinet valt. De PVV is, gezien de laatste peiling, nog steeds de grootste. Al is het meestal zo wanneer 'puntje bij paaltje komt', en de verkiezingen zijn, de meeste mensen ineens niet meer op de PVV stemmen.

PVV is zeker een optie om op te stemmen. Ik zou alleen op Wilders stemmen om hem in de kamer te houden, zodat ie iedereen lekker wakker houdt met wat er nu écht in Nederland speelt. Dit vergeten ze nog wel eens.

Daar heb je zeker gelijk in. Hij is erg belangrijk, anders wordt het een nóg 'suffere' boel daar.

Bewerkt: door TheuNauz
Link to comment
Delen op andere websites

Mijn voorkeur gaat inderdaad ook uit naar de SP. De rijken onder ons zijn al genoeg bevoordeeld t.o.v. de armen.

Als er één land is waar dat niet zo is is het Nederland wel. Kijk bv. maar eens naar onze belastingtarieven.

Normaliter zou ik op de PvdA stemmen (als ik oud genoeg ben) maar Samsom heeft het verpest. Die staat iedere avond met een pot vaseline bij Rutte op z'n kamer. 'Nederland sterker en socialer' gaat niet meer op voor de PvdA. Emile is inderdaad, zoals Erwin al zegt, geen sterk spreker maar dat compenseert hij weer door zijn idealen. Het is alleen jammer dat de SP bijna zeker geen meerderheid krijgt qua stemmen.

De staatsschuld nog harder laten stijgen, en daarmee opzadelen op latere generaties, is niet bepaald sociaal. Of het feit dat ze tegen het steunen van Griekenland waren. Of het feit dat ze willen bezuinigen op ontwikkelingshulp.

De zetels van de PVV zie ik wel weer de lucht invliegen als er verkiezingen komen. Dat zou ik ook helemaal niet erg vinden, want ik vind Wilders een goed politicus met goede ideeën. Ik zie onder andere een immigratiestop best wel zitten.

En een paar regels hierboven was je nog voor een sociaal beleid.. Daarnaast is een immigratiestop onmogelijk. Dit gaat lijnrecht in tegen verdragen die Nederland ondertekend heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet hoe ik al die quotes fatsoenlijk neer kan zetten dus doe ik het maar even zo:

Teh_Ninja: Als er één land is waar dat niet zo is is het Nederland wel. Kijk bv. maar eens naar onze belastingtarieven.

Dat is uiteraard waar, maar er zijn genoeg andere factoren waaruit ik mijn conclusie trek. De zorgkosten in Nederland zijn in verhouding tot het BBP het hoogst in heel Europa met maar liefst 11,8% van het BBP wat neerkomt op €3829 per hoofd van de bevolking. De VVD wil de zorgkosten nog verhogen ook. En dan zeggen dat de armen niet benadeeld worden? Ze betalen nog steeds hetzelfde als de rijken. (Bron Telegraaf (klik)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En een paar regels hierboven was je nog voor een sociaal beleid.. Daarnaast is een immigratiestop onmogelijk. Dit gaat lijnrecht in tegen verdragen die Nederland ondertekend heeft.

Helaas is een immigratiestop inderdaad onmogelijk, maar dat neemt niet weg dat ik het geen goed idee vind. Qua sociaal beleid bekijk ik het vanuit een nationalistisch standpunt. Vanuit mijn perspectief heeft de autochtone bevolking van een land de voorkeur boven een groep kansarme allochtonen. Zo zou ik veel sneller voor werkloze Nederlanders opkomen met een wil om te gaan werken in plaats van Achmed die in Nederland komt wonen en met zijn vrienden de stad gaat vernielen en geen Nederlands spreekt. Helaas zijn er in mijn ogen teveel van dit soort personen in Nederland.

Dit conflicteert inderdaad een beetje met de ideologie van de SP, maar dit is wel zoals ik het zie.

Bewerkt: door KaiSkillzz
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...