Jump to content

V Rally


Phoenyxar

Recommended Posts

Zoals zo vaak met een GTA bereiken we allemaal wel eens een moment waarop we wat anders gaan doen dan we normaal doen in de game. Bij mij betekent dat doorgaans dat ik doelloos ga rondrijden en een gevolg daarvan is dat ik op zoek ga naar mogelijke Rally-stages.

Waarom net rally? Wel, aangezien het doorgaans makkelijker is (op SA na is het verkeer niet af te zetten in SP), maar ik hou ook wel eens races op zelf ontworpen circuits, maar ik heb doorgaans meer plezier gehad met mijn rally's.

En dat deed ik dus eerst in San Andreas, voor de logische redenen dat daar rally's mogelijk waren en deze gewoonte heb ik daarna voortgezet in V (ik heb mijn idees en experimenten gehad in andere GTA's, maar ik grijp vaak terug naar rally's en dan is de keuze beperkt).

Om een niet zo lang verhaal korter te maken: Ik heb vandaag wederom eens een seizoen van de "San Andreas Rally Championship" afgerond en ik ben wel eens geïnteresseerd naar of andere spelers ook een dergelijke bezigheid kennen.

En gelijkaardig aan de "FIFA 15 Novelle" is er ook ruimte voor het verhaal van de San Andreas Rally Championship:

LOS SANTOS - Met het aflopen van de Rally van Tatavia is de laatste stage van het 6e seizoen van SARC een feite. Voor de ingang van dit weekend deelden Fishtail en Eleveen de eerste plaats met een comfortabele voorsprong van 9 punten op de derde plaats (Gamella LS). Eleveen, dat al twee overwinningen op zijn naam had staan, kwam als een van de eerste uit en maakte bij de klim van de Eastern Tatavian enkele fouten die Eleveen uiteindelijk de overwinning zouden kosten. Gamella LS dat voor een uiteindelijk overwinning moest hopen op zowel een winst in Tatavia als een laag resultaat van zowel Eleveen als Fishtail. Gamella LS slaagde er in om de snelste tijd neer te zetten maar zag zich op het einde van de dag nog twee plaatsen zakken door uitstekende stages van Snakesnail en Fishtail die de tijd met respectievelijk 0,2 en 0,4s verbeterden. Fishtail had na de problemen van Eleveen genoeg aan een 7e plaats maar nam het heft in eigen handen en bezorgde ons een mooi einde voor het kampioenschap met een eigen overwinning. De eerste eindoverwinning voor Fishtail sinds het ontstaan. Fishtail kan zich nu dus ook bij de lijst van vorige winnaars voegen: Tuneboss X ('92, '95), Karin TC ('93), Access International ('94), Team Airraid ('96) en nu Fishtail Injection ('12).

GTAGames.nl afbeelding
[table=header]Team|Voertuig|Punten

Fishtail|Feltzer|51

Eleveen|Feltzer|39

Gamella LS|Fusilade|37

Airraid|Zion|32

Snakensail|Zion|31

Hesketh|Fugitive|25

Karin TC|Asterope|22

Tuneboss X|Tailgater|20

Martino|Oracle|12

Mirror R|Schwartzer|10

Access I|Premier|4

Crashmetic|Issi|4[/table]

Seizoen #7 van de SARC zal nieuwe reglementen en voorwaarden kennen rond de gebruikte voertuigen en het aantal rally's opvoeren naar 7, waaronder een klein, bochtig circuit op Elysian Island.

En nu wil ik ook horen van jullie! :o

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het een erg leuk idee waar je mee bezig bent.

Helaas heb ik nooit een Rally race gedaan/ gemaakt in GTA Online.

En aangezien dat ik dat Rally races vrij moeilijk vind, doe ik dat logischer hand gewoon niet. :-(

Link to comment
Delen op andere websites

LOS SANTOS - Met het ingaan van het weekend verzamelen de constructeurs van de San Andreas Rally Championship zich op de terreinen van de Palmor-Taylor Power Plant enkele kilometers buiten Los Santos. De reden tot verzamelen ligt aan de overkant van de Señora Way: de Ron Alternatives Wind Farm, het decor voor de eerste manche van de SARC. Naast een aangepast schema en een verandering aan de lay-out van deze manche zien we ook vele nieuwe voertuigen bij de verschillende constructeurs, waaronder de lang verwachte Karin Sultan bij Karin TC.

GTAGames.nl afbeelding
[table=header]Constructeur|Voertuig

Mirror Racing|Obey Tailgater

Crashmetic|Benefactor Schwartzer

Martino LS|Ubermacht Oracle

Snakesnail C|Ubermacht Zion

Access I|Annis Elegy RH8

Tuneboss X|Dewbauchee Massacro

Eleveen|Benefactor Feltzer

Gamella LS|Schyster Fusilade

Hesketh|Cheval Fugitive

Karin TC|Karin Sultan

FIshtail I|Lampadati Furore GT

Team Airraid|Albany Alpha[/table]

Op het einde van het weekend kennen we de winnaar van de eerste manche van SARC's zevende seizoen.

Link to comment
Delen op andere websites

LOS SANTOS - Met het weekend voorbij kennen we nu ook de eerste winnaar van het vernieuwde SARC-seizoen, tevens dezelfde winnaar van Ron Alternatives Rally vorig jaar: Eleveen. De grote verrassingen komen voornamelijk van de andere kampen waar kersvers wereldkampioen Fishtail moest tevreden zijn met een 7e plaats en Access International na een slecht seizoen weer kan meedoen voor de topplaatsen met dien vernieuwde Elegy RX-13 (gemodificeerde Annis Elegy RH-8 ) door de 3e plaats mee naar huis te nemen.

GTAGames.nl afbeelding
[table=header]Constructeur|Tijd|Punten

Eleveen|02:51,54|15

Tuneboss X|02:52,75|12

Access I|02:53,64|10

Airraid|02:57,40|8

Snakesnail|02:57,45|7

Karin TC|02:58,32|6

Fishtail I|02:58,44|5

Gamella LS|03:01,48|4

Crashmetic|03:06,34|3

Martino T|03:08,53|2

Hesketh|03:12,30|1

Mirror R|03:14,49|0[/table]

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, er is zeker wel een verschil te vinden in de voertuigen, maar de rally van Ron Alternatives is echt geen goede indicatie voor de rest van het seizoen. Het is een zeer snel en open omgeving en de Feltzer, Elegy en Massacro domineren daar gewoon. Het is dan ook nog een best lang rally (+3 minuten) en kent een pak rechte stukken, dus best biased. Ik heb al enkele andere rally's gedaan en daar zijn de verschillen veel kleiner (en enkele verrassingen te vinden)

Het is alleszins een pak eerlijker dan het vorige seizoen waar beide Feltzers alles domineerden en enkel de Zion's nog wat meededen voor de top.

Link to comment
Delen op andere websites

Goh, die zijn er natuurlijk wel, maar of die zich makkelijk uitlenen voor een rally? Minder.

Rond Raton Canyon zijn er bijvoorbeeld best wel leuke baantjes, maar best smal en vaak afhellend naar een kant. Mt.Gordo is geen optie aangezien het pad maar voor een kwart echt begaanbaar is... Het merendeel van de rally's is rond Mt.Haan en de Great Chaparral te vinden. Ik zit ook te denken over de Davis Quartz, maar die is best lastig.

Link to comment
Delen op andere websites

LOS SANTOS - Dit weekend werd de tweede manche van de San Andreas Rally Championship verreden. Mount Haan Cliff is bij de rijders gekend als een kort snel parcours dat vooral veel vermogen vraagt bij de beklimming en waar een kleine fout al makkelijk een laatste plaats kan betekenen. Iets wat ook gebeurde bij Crashmetic, Eleveen en Airraid die bij de laatste paar bochten in de fout gingen en daardoor vele punten kwijtspeelden. Eleveen moet dus na zijn eerste overwinning tevreden zijn met een vierde plaats en kampioen Fishtail stelde opnieuw teleur met wederom een 7e plaats. Het herboren Access International bevestigde diens claim om voor de titel te gaan door vlotjes de overwinning binnen te halen, ten koste van Tuneboss X dat voor de tweede manche op rij de tweede plaats bezet.

GTAGames.nl afbeelding
[table=header]Constructeur|Tijd|Punten/Totaal|Plaats

Access I|01:23,32|15/25|1

Tuneboss X|01:23,91|12/24|2

Snakesnail|01:24,68|10/17|4

Eleveen|01:25,42|8/23|3

Karin TC|01:25,78|7/13|6

Airraid|01:26,34|6/14|5

Fishtail I|01:25,78|5/10|7

Gamella LS|01:29,87|4/8|8

Martino T|01:32,67|3/5|9

Hesketh|01:32,74|2/3|10

Mirror R|01:33,11|1/1|12

Crashmetic|01:37,11|0/3|10[/table]

Link to comment
Delen op andere websites

LOS SANTOS - De derde manche van de San Andreas Rally Championship bracht ons naar het Oosten van Los Santos, waar we de Murrieta Blitz konden waarnemen. Murrieta Blitz is een zeer smal parcours met veel snelle bochten en vrijwel geen rechte stukken. Pure snelheid is daarom een mindere factor, alles komt neer op de acceleratie en het behouden van de snelheid door de bochten. Hesketh en Mirror Racing maakten beide een grote fout bij de afdaling en eindigden vervolgens op de achterste plaatsen. Access International verpletterde de tegenstand door een perfect parcours te rijden en neemt vervolgens al een kleine afstand in het klassement.

GTAGames.nl afbeelding
[table=header]Constructeur|Tijd|Punten/Totaal|Plaats

Access I|02:09,82|15/40|1

Eleveen|02:13,27|12/35|2

Tuneboss X|02:13,44|10/34|3

Airraid|02:15,17|8/22|5

Snakesnail|02:17,36|7/24|4

Karin TC|02:18,80|6/19|6

Martino T|02:22,15|5/10|8

Fishtail I|02:24,90|4/14|7

Crashmetic|02:25,31|3/6|10

Gamella LS|02:28,73|2/10|8

Mirror R|02:34,95|1/2|12

Hesketh|02:38,23|0/3|11[/table]

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...