Jump to content

[Stelling] Ik speel niet/minder online op de next-gen consoles


Bassieboy35

Recommended Posts

De next-gen consoles zijn al een poosje op de markt. Ongetwijfeld zal een deel van jullie al een van deze twee (Xbox One en PS4) hebben. Bij de Xbox 360 werd al kennis gemaakt met het betalen voor online gaming. Bij de PS3 was dit nog niet het geval, maar is nu wel geïntroduceerd op de PS4.

Voor de Xbox-gebruikers die al een 360 hadden zal het wel een beetje een bekend verhaal zijn en dus al gauw beslist hebben wat ze deden met online gaming. Zelf ben ik een Playstation gamer, ik heb een PS3 en al vrij gauw had ik een PS4. Op de PS3 deed ik nogal vaak aan online gaming toen ik er nog wel eens tijd voor had. Inmiddels heb ik niet heel veel tijd meer om te gamen. Daarom heb ik er nog niet gekozen om online te gamen, hoewel dat soms een stuk leuker is.

De prijzen liggen een beetje rond de 40 euro voor een jaar abonnement voor beide consoles. Reken je dit om als je vrijwel iedere dag online speelt is dit wel redelijk goedkoop in mijn ogen. Maar is het wel de bedoeling dat mensen extra moeten gaan betalen voor een console die al vrij veel geld kost?

Link to comment
Delen op andere websites

Maar is het wel de bedoeling dat mensen extra moeten gaan betalen voor een console die al vrij veel geld kost?

Laat moeten eens weg, het is een vrijwilige keuze. Ikzelf ga 100% een jaar abonement nemen voor PlayStation Plus zodra ik een playstation 4 heb. Echter vind ik het wel goed, zo kan je meer geld in de servers steken en ook een betere beveiliging opzetten (Is wel nodig bij playstation *kuch kuch*).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou dan minder Online gaan spelen op de Next-Gen, omdat je voor Online 60 euro per jaar moet betalen.

En ik speel momenteel Online op de PS3, en dat is gelukkig gratis. De laatste tijd speel ik veel minder Online, i.v.m met andere zaken.

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt. De initiële aanschafprijs is redelijk laag, maar als je alle spellen, abonnementen en randapparatuur er bij optelt dan tikt de rekening al snel aan. Console: €400, 3 spellen: €180, XBox Live/PS+: €40, Extra controller: €60, capture device: €160, headset: €90.

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt. De initiële aanschafprijs is redelijk laag, maar als je alle spellen, abonnementen en randapparatuur er bij optelt dan tikt de rekening al snel aan. Console: €400, 3 spellen: €180, XBox Live/PS+: €40, Extra controller: €60, capture device: €160, headset: €90.

Ja, jammer Big Boss, je console bash is al ongeldig.

Headset is niet nodig, er zitten namelijk al simpele headsets bij de consoles, daarnaast komt vrijwel geen enkele PC met een headset, dus daar doet de pc het zelfs slechter.

PS4 en Xbox One vereisen geen tweede controller, hoeveel games kan je splitscreen spelen op je pc? Dus een tweede controller erbij tellen is dus nonsens.

Capture device, niet iedereen filmt zijn gameplay, maar met de PS4 kan je ingame gewoon filmen voor gratis en nop.

PC games kosten bij launch gemiddeld 50 euro, PS4 games 60 euro, dus 30 euro verschil.

Volgende keer even wat beter inleren?

Link to comment
Delen op andere websites

Als je enkel AAA games koopt wel, ja. Ik heb momenteel 46 games in mijn Steam account waar ik in totaal € 282,11 voor heb betaald. Een gemiddeld van € 6,56 per spel.

Leuk man, zo'n episch steam fest, hoeveel games heb je ook echt gespeeld of heb je enkel gekocht?

Mijn eigen maar ook ervaring van vrienden met steam en hun kortingen is dat veel mensen veel games kopen maar 2/10de ervan ook echt spelen.

Vaak omdat ze bundels kopen of het te goedkoop is om te laten liggen, maar door de grote hoeveelheid ineens blijft een hoop games niet geïnstalleerd in hun lijstje staan.

Reken dan maar eens de kosten van je games uit, die valt geheid een heel stuk hoger uit, ik zal het wel even voor je doen.

Je hebt slechts 21 van de 46 games gespeeld tot nu toe, omgerekend is dat is dus 13,43 euro.

Beetje normaal is een game voor minimaal 10 uur spelen, dat zijn er 9, dus is het al 31,34 euro per game.

Dan valt het ineens toch wel vies tegen vind ik, van 6,56 over het geheel(met dlc bijgeteld) naar 31,34 euro per game die je ook echt fanatiek hebt gespeeld.

Is dit trouwens je enige tegenargument of komt er nog iets uit je toverhoed?

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...