Jump to content

Graphics aron24


aron24

Recommended Posts

Ik heb besloten om wat met graphis wat te proberen, ik heb AVA's gemaakt en dit door wat tutorials te gebruiken.

AVA's

4iKEKky.pngDEe2rqr.pngxnYlExP.png

Ariana Grande Marco Reus Dirk Kuyt

Headers

mzABYER.png

Bj5zq5t.png

Ik hoor graag feedback.

Bewerkt: door aron24
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 40
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • aron24

    16

  • Gta Ripper

    6

  • NicolaB

    3

  • RUBENN

    3

Wat heb je precies gedaan? Waren dit de gewone foto's, die je hebt uitgeknipt? Of heb je dingen aangepast vanuit de originele foto, zoals kleuren, contrast, saturatie en andere effecten? We hebben geen referentiepunt om mee te vergelijken, dus dit lijken gewoon uitgeknipte foto's.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat heb je precies gedaan? Waren dit de gewone foto's, die je hebt uitgeknipt? Of heb je dingen aangepast vanuit de originele foto, zoals kleuren, contrast, saturatie en andere effecten? We hebben geen referentiepunt om mee te vergelijken, dus dit lijken gewoon uitgeknipte foto's.

Ze zijn via de tutorial van Tweldedie gegaan en ik heb dus gesharpt en zijn achtergrond gebruikt. Dus ze zijn niet zomaar uitgeknipt.

Link to comment
Delen op andere websites

Nah, een afbeelding knippen en de achtergrond wazig maken kan ik ook wel. Probeer eens zelf een hele nieuwe afbeelding te creëren. Ik denk dat dat er wel goed uit kan komen te zien.

Beetje opbouwende kritiek mag wel. Waarschijnlijk heeft Aron nog niet zoveel ervaring en als je dan meteen met iets ingewikkelds begint heb je er al snel geen zin meer in als het niet lukt.

Avatars zijn prima om mee te beginnen. Ik ben back in the day ook op deze manier begonnen en kan/kon uiteindelijk wel leuke signatures in elkaar zetten.

De avatars zien er opzich niet slecht uit, ondanks het simpel oogt. Maar ik vraag me alleen af welke achtergronden je dan hebt gebruikt. In de tutorial van Twedeldie worden geen achtergronden gegeven. Volgens mij heb je een of andere blur op de achtergrond gegooid want ik zie bij de voetballer avatar de supporters nog zitten. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Goed begin! :)

Je renders zijn in ieder geval al goed geplaatst, dus dat is al een pluspunt. Echter is je achtergrond niet zo sterk gekozen, het is te fel en te aanwezig waardoor je eerder naar de achtergrond kijkt in plaats van naar de spelers. Verder is je tekst iets wat ongelukkig geplaatst, probeer om niet over een render te typen. Mocht je dit wel doen, zorg er dan voor dat het minimaal is :)

Link to comment
Delen op andere websites

De afmetingen en limieten op het forum (500x150 px, 64x64 px) zijn natuurlijk wel heel nauw, maar je kan er toch wel mooie dingen mee doen. Mag ik je vragen welk programma je gebruikt?

Over je avatars; geen klachten. Avatars hoeven en moeten niet speciaal zijn, vooral als je maar 64x64 px hebt om mee te werken. Je signature kan wel wat beter: neem eens een ander lettertype en voeg er eens een schaduw aan toe aan dat lettertype. Ze staat ook wat vol. Nogmaals, je hebt weinig ruimte om mee te werken dus zet het niet té vol. Zoals anderen in de thread al hebben gezegd: je achtergrond is té fel op de ogen. Ik las hier al suggesties van een voetbalstadium ofzo, probeer dat eens. Gooi er een box blur op en speel wat met het contrast. Kijk waar je geraakt. Maak verschillende versies en beoordeel ze zelfs eens. De beste kritiek komt van jezelf.

Link to comment
Delen op andere websites

Welkom bij de grafici! static.gif

Wat mij meteen opvalt is dat, met uitzondering van de Ariana-avatar, de sharpening iets té is. Bij je Reus- en Kuyt-avatars vertaalt zich dat vooral in een korrelige achtergrond, bij je signature zijn het de spelers die erg korrelig ogen. De Sharpen-functie wordt meestal gebruikt om in drukke signatures bepaalde dingen naar voren te halen en te verduidelijken als een soort focal point - jouw signature is vrij eenvoudig van opzet en heeft deze sharpening eigenlijk niet nodig. Sharpening kan nuttig zijn als je een drukke achtergrond hebt met een render die anders teveel op zou gaan in de 'massa'. Jouw achtergrond bestaat uit een simpele 2D-weergave van een voetbalveld met weinig details, waardoor het verscherpen van de renders, die van zichzelf al veel gedetailleerder zijn dan de achtergrond, al gauw voor overdaad zorgt. Ik zou dus adviseren om dat in gedachte te houden bij eventuele volgende werkjes en de techniek niet lukraak overal toe te passen.

Verder hebben de mensen boven mij je al heel veel goede adviezen gegeven waar je volgens mij zeker mee vooruit kunt, dus blijf vooral langskomen! thumbsup2.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Het moeilijke van (voetbal)foto's als layer nemen, is dat (voetbal)foto's meestal al op een bepaalde (andere) unieke manier belicht zijn. Vaak botst dat dan op elkaar. Een foto met simpele egale achtergrond gaat dan nog wel, maar 2 verschillende foto's (met 2 verschillende belichtingen) moet je echt skills hebben om dat mooi te laten worden.

Mijn tip dus: probeer het aan het begin wat makkelijker.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...