Jump to content

De Main.scm modden


DarthJohnson

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben nieuw op de forums en ik zit met een probleem en een vraag.

Een poosje geleden heb ik voor GTA SA de Knight Rider Mod gedownload. Deze mod

om precies te zijn.

Het is alleen erg jammer dat ik door deze mod de reguliere storymode niet meer kan spelen. Ik heb begrepen dat ik de mod in zijn geheel kan installeren, maar alle speciale functies van KITT werken alleen als ik ook de main.scm en de script.img installeer. Als ik de gewone main.scm en script.img gebruik dan kan ik KITT wel spawnen via een cheat, maar dan is ie zelfs kwetsbaar voor kogels en werken geen van de speciale functies. De Micheal Kniight skin werkt echter wel. Hieruit kan ik dus concluderen, dat alle speciale functies van KITT zijn vastgelegd in de met de mod mee geïnstalleerde main.scm en script.img.

Is het op de een of andere manier mogelijk om deze mod samen te voegen met de main.scm en script.img zodat ik KITT met al zijn functies (en animaties) kan gebruiken in de normale storymode ?

Dank jullie wel !

Groetjes,

Erik

Link to comment
Delen op andere websites

Dit lijkt me niet mogelijk, tenzij er een versie is uitgebracht in Cleo (een mod waarin externe scripts kunnen worden geladen) maar met een snelle blik op de mod denk ik dat dat niet het geval is. De main.scm's samenvoegen is onbegonnen werk.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmmm....das vervelend, en voor zover jij weet is het ook niet mogelijk om het deel wat de functies van KITT bevat in de nieuwe main.scm om te zetten naar een cleo-mod ? Want er zit wel een cleo-mod bij en die heet kittfunctions.fxt

Bewerkt: door DarthJohnson
Link to comment
Delen op andere websites

De fxt filebevat geen script, maar alleen teksten die ingame getoond worden (kun je openen met kladblok). In principe moet het kunnen om de main.scm op te splitsen in cleo bestandjes, maar ook dat zou ik je afraden helaas. Er komen waarschijnlijk tientallen danwel een kleine honderd cleo bestanden uit en je moet je verdiepen in de constructie hoe het script is opgebouwd om het werkend op te delen. Dat is ongeveer een werkweek aan tijd die je erin moet stoppen.

Ik denk dat je het beste 2 san andreas folders kunt maken op je computer, 1 met KITT en een normale. Zo kun je altijd wisselen door de gtasa.exe aan te klikken in de juiste folder. ;)

Bewerkt: door Bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

Ok, bedankt bb,,,Dan zal ik gewoon met KITT moeten spelen uit de andere mod van BTTF en Knight Rider die ik heb...Daarin werken de meeste functies van KITT wel, alleen helaas die animaties niet (en das juist wel het gave aan die speciale mod...Maar ik heb helaas geen tijd om een week achter mijn pc te gaan zitten modden. Dan maar eens proberen of ik met DYOM misschien mijn eigen missies kan maken met de Knight Rider Mod geïnstalleerd :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Een ander groot probleem is dat het samenvoegen van modificaties regelmatig problemen oplevert, zeker verschillende scm mods. Die zijn namelijk nooit met elkaar getest. Hebben bij DYOM ook regelmatig gehoord dat cleo mods niet werkte. Rekening houden met alle cleo mods is natuurlijk geen doen! Kijk daar dus mee uit. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...