Jump to content

Backglow text.


.Sharingan

Recommended Posts

Hey,

Sinds kort heb ik zo goed als bij alle soorten tekst een witte back glow. Vind dit heel erg iritant en met lappe tekst krijg ik al snel pijn aan mijn ogen. Ik ondervind dit probleem sinds in een andere televisie als scherm gebruik. In de foto's is het iets onduidelijk te zien over welke glow het gaat, maar het is er wel. Is dit uit te zetten? PC draait op Win7 64bit SP1.

Switchen naar OD overigens weinig nut. Daarnaast heb ik er ook in windows zelf last van.

Link to comment
Delen op andere websites

Maakt geen verschil. Televisie staat inmiddels te koop aangeboden. Ik heb mezelf nu voorgenomen om niks van (grote) electronica zaken via FB te kopen. Dit is overigens niet de enige reden dat de TV weer te koop staat. Wanneer ik google chrome open of iets anders met felle kleuren gaat de voeding een beetje zoemen en dat is ook erg irritant. Het blijkt dat Samsung bekend staat om slechte voedingen en dat is naast de tekst echt de doorslaggevende factor geweest om de Tv weer door te verkopen.

Ben al rond aan het kijken voor een andere, iets wat zeker is dat het geen Samsung wordt maar ik denk zoiets

Link to comment
Delen op andere websites

hehehe. Verkopen omdat de kleuren niet goed staan?

Via de settings moet je via sharpness en de andere instellingen toch echt de kleuren normaal kunnen krijgen.

Ook kunnen bepaalde filters van de TV er voor zorgen dat dit soort effecten optreden. Zet anders game-mode aan op de TV.

Ik weet niet waar je het TV scherm voor gebruikt, maar TV schermen zijn er op gemaakt om vanaf grotere afstand naar te kijken. Je zult dus eerder details opvallen van kleine afstand dan een PC monitor die over het algemeen kleiner zijn of op zulke groter een hogere resolutie bieden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ah zo, persoonlijk ben ik ook van mening dat je niet alles via internet kan kopen.

Schermen, speakers en muizen zijn een van die dingen, is toch echt een persoonlijke kwestie.

Veel succes met je volgende tv ;)

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

hehehe. Verkopen omdat de kleuren niet goed staan?

Is niet de enige reden voor verkoop. Zoals ik zei is de voeding ook niet meer de beste en inderdaad het probleem met de kleuren. Instellingen veranderen helpt niets. Deze tv is , denk ik, door de voeding gewoon niet geschikt voor PC gebruik. Moet toch een stuk harder werken dan als ik bijvoorbeeld TV kijk. Dan hoor ik ook amper gezoem. Over de kleuren kan ik niet echt een uitspraak doen omdat ik de oldskool antennekabel gebruik.

Ah zo, persoonlijk ben ik ook van mening dat je niet alles via internet kan kopen.

Schermen, speakers en muizen zijn een van die dingen, is toch echt een persoonlijke kwestie.

Veel succes met je volgende tv ;)

Dat vind ik dus ook. Ik kwam deze TV afgelopen maand tegen en men vroeg er ook een schappelijke prijs voor. Was bijna te mooi om waar te zijn. Blijkt dus maar weer.

En dankje!

Bewerkt: door .Sharingan
Link to comment
Delen op andere websites

Is het toevallig een 720i of 1080i (interlaced) TV? Dat zou kunnen veroorzaken dat je dingen niet scherp ziet. Hiernaast heb je ook nog van die extra TV modus om het beeld wat mooier te laten lijken, wat natuurlijk alleen goed werkt bij video.

Is het een 1440p tv of hoger? Dan kan dit ook nog aan windows schaling liggen. Ditzelfde probleem heb ik namelijk ook op mijn Surface Pro, daar wordt de text in sommige programmas ook vaag.

Waarom gebruik je eigenlijk een TV als beeldscherm? Die latency bij TV's is meestal sowieso ongebruikelijk irritant (>50ms), als je daar ooit mee gaat gamen wordt het vast super irritant.

Link to comment
Delen op andere websites

Televisie in kwestie: http://tweakers.net/.../specificaties/

Andere dingen wat je opnoemt moet ik even nakijken. Ben op het moment niet zo mobiel, klein ongelukje op het werk gehad.

Ik gebruik een TV omdat ik niet echt ruimte heb voor een bureaustoel op mijn kamer. Ik lig altijd op bed met het toetsenbord op mn schoot en muis naast me. Dus een klein(er) scherm is geen optie.

Edit, heb blijkbaar een optie in de instellingen over het hoofd gezien. De backglow vd tekst is iets minder maar nu lijkt het of sommige pixels de kleuren iets doffer laten zien.

Heb een foto van het scherm gemaakt waarop de backglow van de tekst goed te zien is en de 'vlekken' heb ik omcirkelt.

De televisie gaat sowieso weg, ben helemaal klaar met dit pauperding. Moet alleen nog even een noob vinden waar ik deze TV kan aansmeren. Heb, thank god, m'n oude (bijna 10 jaar oud) 32" TV nog.

Bewerkt: door .Sharingan
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...