Jump to content

wat is een goed programma om games mee te maken?


ole23

Recommended Posts

Hallo.

Het spookt all een tijdje in mijn hoofd om een game te maken omdat me dat wel leuk lijkt. en omdat ik wel van een uitdaging hou.Ik was van plan om niet meteen te moelijk te doen.ik wil graag een tycoon spel maken met camera view en graphics ala RollerCoaster tycoon 1.

Maar de vraag is welk programma kan ik het beste gebruiken wat makkelijk in de omgang is.voor het model gebruik ik google sketchup 8 omdat ik dat makkelijk en fijn werken vind.

Weten jullie welk programma het beste is voor een noob met geen ervaring. Want dit is de eerste keer dat ik een game wilt maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Unity 3D is een goede, en gratis game engine. Met de pro versie (€1500,-) kan je er goed games mee maken, maar met de free versie gaat dat ook wel. Er zijn veel tutorials, en op de site van hun staan ook wat tutorials. Ook zitten er al wat assets bij welke je kunt importeren zodat je al wat pre-made scripts en textures hebt.

En als je in Sketchup je model exporteert naar een .FBX kan je deze importeren naar Unity.

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

FPS Creator is ook een best goed programma om games te maken, ook al is het heel oud, het is echt een van de makkelijkste engines om games mee te maken (al zijn de graphigs wel een beetje slecht maarja)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Tegenwoordig zijn de meest populaire engines in bepaalde maten gratis (lees wel even de voorwaarden, een deel van de opbrengst moet bv. bij Unreal Engine naar de makers van de engine). Unreal engine, Unity, Crytec zijn allemaal in bepaalde maten gratis.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...