Jump to content

Cvoges


LonelyHowl

Recommended Posts

Hallo iedereen,

zoals jullie weten komt Grand Theft Auto V op 14 april naar PC.

Dit is een van de redenen waardoor ik mijn computer wil upgraden.

Ik heb zelf al een lijstje samengesteld, die uitkomt op een bedrag van €560,77

Maar ik ben bang dat ik straks toch niet helemaal tevreden ben met mijn aankopen.

De lijst die ik nu heb:

CPU: AMD FX-6300 Black Edition

CPU koeler: Cooler Master Hyper 212 EVO

MoBo: ASRock 970 Extreme3 R2.0

Videokaart: Club 3D Radeon R9 280 royalKing

RAM: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9G

Voeding: Xilence XN031

Case: NZXT S340 Wit

€650

Gamen (niet alleen voor GTA5)

Samengesteld

Geen extra randapparatuur

SSD, ja

Geen besturingssysteem (nog een thuis liggen)

Harde schijf nog hergebruiken

Zelf in elkaar zetten

Ja (checken of ik een goede heb gekozen)

Alvast bedankt!

LonelyHowl

Bewerkt: door LonelyHowl
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • LonelyHowl

    26

  • GolfG60

    11

  • Ezra24rct3

    5

  • NicolaB

    3

Ziet er op zich goed uit. Het mooie is natuurlijk als je het zelf in elkaar zet, dat je alsnog kan inruilen als het niet werkt, of later upgraden als je beter wilt. Goed kijken of je moederbord toekomstbestendig is en je hebt over 10 jaar nog steeds een up-to-date pc. Ikzelf heb ook mijn pc in elkaar geknutseld en de kast, cpu, geheugen en moederbord bereiken eerdaags de 7 jaar. Alsnog kan ik iedere game op hoog spelen in de hoogste resolutie voor mijn monitor.

Koop je ook een nieuwe monitor?

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een monitor van 1920 x 1080, dus die vind ik prima nu haha.

Zou je dan voor een goed moederbord kunnen kijken of me tips geven over het herkennen van een goed moederbord?

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is inderdaad een perfecte resolutie. Maar zoals ik zei is mijn moederbord nu bijna 7 jaar oud en ik ben ook niet up-to-date met de kwaliteit van moderne moederborden, dus daar kan ik je niet mee helpen. :( Waar ik toen vooral naar keek was de mogelijkheid om de nieuwste ddr en cpu in de sockets te plaatsen. Ook vergeleek ik wat voor videokaarten er in de SLI paste (1 SLI of 2 SLI's nemen) en wat voor andere installaties er op konden (zoals USB 3.0) en als laatste ook de Chipsets zelf, maar daar weet ik momenteel dus niets meer van qua ervaring.

Hopelijk kan iemand anders hier je op dat gebied verder helpen. :Y

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

CPU cooler kan je ook voor een van Scynthe gaan, zijn goede coolers voor een leuke prijs, zijn wel wat aan de grote en zware kant maar koelen behoorlijk daardoor.

Voeding zou ik absoluut iets anders voor kiezen, sowieso een A-merk, op internet staan een aantal reviews/tests met welke het beste zijn.

Als je wilt overclocken, zou ik zeker voor een wat beter moederbord gaan, een met 990FX chipset.

Ze hoeven niet zoveel duurder te zijn en zullen naar mijn verwachting ook wat stabieler lopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Big Boss had laatst ergens een reactie geplaatst met een lijst van 5 groepen voedingen. (Van beste tot slechtste) Ik ben nu al een uur aan het zoeken, maar ik kan die reactie gewoon niet terug vinden. Het was een zwarte achtergrond.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou sowieso voor een FX-8350 gaan of erboven, aangezien deze recommended is bij de Specs van GTA. Voor de rest ziet het er goed uit. ;)

@NicolaB: De laatste DDR is atm DDR4, maar dat is tot nu toe alleen voor Intel S2000-3 oid. Als je dat neemt betaal je 500 voor het moederbord en 1000 aan de CPU. Ook is DDR4 duurder dan dat DDR3 is.

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou sowieso voor een FX-8350 gaan of erboven, aangezien deze recommended is bij de Specs van GTA. Voor de rest ziet het er goed uit. ;)

@NicolaB: De laatste DDR is atm DDR4, maar dat is tot nu toe alleen voor Intel S2000-3 oid. Als je dat neemt betaal je 500 voor het moederbord en 1000 aan de CPU. Ook is DDR4 duurder dan dat DDR3 is.

Hoi Ezra, de FX-8350 is dan misschien wel hoger in frequentie, maar de 6300 is overclocked hetzelfde..

Link to comment
Delen op andere websites

De FX-8350 heeft 8 cores, en de 6300 heeft er 6. Je zult daarin ook een groot verschil gaan merken met gamen dan.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ja, dat gaat ruim over mijn budget heen, en ik wil zeker weten een SSD..

valt best wel mee ezra. Meer cores is niet altijd zo gek goed. (mijn ervaring dan)

ik zou voor de fx 6300 gaan

Mijn broer heeft hem ook en hij heeft er nog nooit problemen mee gehad, dus ik denk dat ik wel voor de fx6300 ga..

Nu alleen nog een SSD en een andere voeding

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...