Jump to content

Meer ram


Nyltje

Recommended Posts

Een hele simpele vraag: Zitten er risico's aan wat er in het filmpje gebeurt?

Ik ben ook niet wijzer geworden uit de reacties uit het filmpje.

Ik heb trouwens 8gb, maar er wordt maar 6,96gb gebruikt. Dus daarom kwam ik bij dit filmpje.

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Dit is een zeer slecht idee. RAM is namelijk heel anders dan de opslag op je hardeschijf. Ram leest en schrijft veel sneller dan je hardeschijf. Als je dus een deel van je hardeschijf als RAM laat aansturen zal dit er eerder voor zorgen dat je prestaties achteruitgaan dan dat ze verbeteren.

Wat bedoel je precies met er word maar 6,96GB gebruikt? Geeft windows dit aan bij de eigenschappen van je computer? (Deze Computer>rechtermuisknop>Eigenschappen)

Of is dat wat taakbeheer aangeeft als beschikbaar?

Het kan eraan liggen dat windows een kilobyte anders ziet dan chipfabrikanten, voor windows is elke stap 1024 ipv 1000.

(1KB = 1024 Bytes , 1 MB = 1024 KB etc, voor chipfabrikanten is het 1KB = 1000 Bytes , 1MB = 1000 KB)

Hierdoor is een 3TB hardeschijf voor windows maar 2,72TB.

Ik weet niet precies wat voor RAM jij hebt, maar meestal als je een setje van 2x4GB of 4x2GB hebt herkent Windows dit ook als ongeveer 8GB (bij mij 7,9GB).

Bewerkt: door ricovs
Link to comment
Delen op andere websites

Via Computer > Eigenschappen zegt hij dat er nog 6,96gb beschikbaar is en bij taakbeheer heeft ie 7128mb. M'n computer gebruikt ook heel veel ram (3/4gb) als ik hem net heb opgestart, er zijn weinig programma's actief.

Link to comment
Delen op andere websites

Met de pagefile hoef je normaal niet te knoeien. Deze wordt pas aangesproken als het fysieke RAM echt helemaal vol zit en het is, zoals gezegd, vele malen trager dan het normale, fysieke, RAM. Het feit dat Windows aangeeft dat er maar 6,96 GB gebruikt kan worden heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat er 1GB RAM gereserveerd wordt als videogeheugen. In dat geval heb je waarschijnlijk geen aparte videokaart. Dit kan je in de meeste gevallen snel zien door te kijken of de beeldschermconnector achteraan de PC horizontaal (aparte videokaart) dan wel verticaal (geen aparte videokaart) zit.

Link to comment
Delen op andere websites

Met de pagefile hoef je normaal niet te knoeien. Deze wordt pas aangesproken als het fysieke RAM echt helemaal vol zit en het is, zoals gezegd, vele malen trager dan het normale, fysieke, RAM. Het feit dat Windows aangeeft dat er maar 6,96 GB gebruikt kan worden heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat er 1GB RAM gereserveerd wordt als videogeheugen. In dat geval heb je waarschijnlijk geen aparte videokaart. Dit kan je in de meeste gevallen snel zien door te kijken of de beeldschermconnector achteraan de PC horizontaal (aparte videokaart) dan wel verticaal (geen aparte videokaart) zit.

Nee ik heb een aparte videokaart, maar hij zit niet met een VGA erin, maar met een DVI. Ik weet niet of dat verschil heeft. Hij zit met zo'n tussenstuk. (VGA -> DVI)

EDIT: Ik ben er achter gekomen dat VMware player 1gb videogeheugen gebruikt.

Maar heeft iemand misschien een programmatje waardoor je je ram vrij maakt. Want ik gebruik heel weinig programma's, ook op de achtergrond en alsnog gebruik ik 3fb als ik m'n pc net opstart.

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Je kunt een USB-stick (vanaf hoeveel GB not sure) ook gebruiken om je werkgeheugen uit te breiden. Er zit ergens een optie in windows 7 om dit te doen. Ben alleen even vergeten hoe het heet en hoe het werkt.

Link to comment
Delen op andere websites

Je kunt een USB-stick (vanaf hoeveel GB not sure) ook gebruiken om je werkgeheugen uit te breiden. Er zit ergens een optie in windows 7 om dit te doen. Ben alleen even vergeten hoe het heet en hoe het werkt.

TurboBoost heet het. 1x geprobeerd maar kan me niet meer herinneren of dat daadwerkelijk ook een boost gaf.

Was zo een 5 jaar geleden.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Readyboost werkt inderdaad voor geen meter. Het enigste wat je kan doen is via msconfig nakijken wat er eigenlijk allemaal opstart als jij je computer aan zet. Hier kun je programma's uitzetten (of via de programma settings zelf) wat wel en niet opgestart dient te worden bij het aanzetten van je pc. Programma's die je dus niet dagelijks nodig hebt kun je dan beter uitzetten. Verder ga je met 8gb echt niet zo snel in de problemen komen oid, dus zou me er niet zo'n zorgen om maken.

Of betaal je graag voor je geheugen terwijl je pc het niet gebruikt ;)?

Link to comment
Delen op andere websites

Paging files kan echt geen kwaad, dit staat standaard aan dus dat is geen probleem. Alleen wel even opletten met een SSD dat je deze afschakeld, anders gaan je write-cycles enorm snel omhoog en je levensduur dus omlaag.

Link to comment
Delen op andere websites

http://www.cnet.com/how-to/storage-talk-understanding-your-solid-state-drive/

The Page File's size tends to change dynamically, and this means lots of writing to the drive which, again, is not good for an SSD.

Hangt er vanaf hoeveel read/write cycles je SSD heeft, des te sneller je write cycles oplopen (door bv een page file), des te sneller je SSD stuk gaat. Dit is ook een van de redenen dat je best geen SQL server op een SSD draait. Zelf ervaring met een defecte SSD, trouwens. Deze werd binnen de garantie periode opgestuurd, maar de fabrikant wou deze niet vergoeden omdat ik over mijn write cycles heen zat.

Link to comment
Delen op andere websites

Gewoon zorgen voor genoeg ram geheugen of minder ram vullen, dan heb je geen problemen met page files en een trage computer ^_^

Uit ervaring kan ik zeggen dat te weinig ram(en dus veel page files gebruiken) je computer tergend traag kan maken.

Link to comment
Delen op andere websites

De TS heeft 8GB en dat is tegenwoordig de standaard van een moderne PC. Je kan de pagefile uitzetten, maar games als bijvoorbeeld GTA V en Cities: Skykines maken hier gebruik van en zullen dus niet werken/crashen (eigen ervaring).

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...