Jump to content

GTA IV/EFLC - Resolutie-performance fix


Dastard

Recommended Posts

Inleiding

(or: how i learned to stop worrying and love GTA IV)

GTA IV/EFLC werd ontwikkeld op een redelijk domme manier. Je schaduwen en reflecties veranderen mee met je resolutie. Er is echter een manier waarop je GTA IV/EFLC kan doen denken dat je in een lagere resolutie speelt (800x600), maar toch nog in bv: 1920x1080 (met alle benefieten!)

Hoe doe ik het?

(doe het zelf met Dastard)

  1. Verwijder alle start-commandos (bv: -nomemrestrict)
  2. Start het spel op, en sluit het weer af.
  3. Start het opnieuw op, en verander je resolutie van gelijk welke je nu gebruikt, naar 800x600 of 1024x768 (hoe kleiner de resolutie, hoe slechter de kwaliteit, hoe lager de resolutie, hoe vlotter het spel zal draaien.)
  4. Als je de grafische instellingen die je wilt met je huidige "memory budget" niet kan behalen: doe dan deze volgende stap.
    Voeg -availablevidmem toe aan je "launch settings" (zie stap 3).Stel: ik heb een GPU met 256 MB VRAM. -availablevidmem 2.0 zou zeggen dat ik 512MB VRAM heb. Het vermenigvuldigt dus.
  5. Voeg daarna
    -height 1080 -width 1920 (<- deze verander je naar je schermgroote. Width= breedte, Height = hoogte.) -availablevidmem 0.65
    toe aan je launch settings.
  6. Als we nu onze game opstarten zal het spel zeggen dat het in 800x600 draait, maar we spelen eigenlijk in BV: 1920x1080. Als je spel zegt dat het toch in je geslecteerde hoogte staat (in ons geval 1920x1080) heb je iets fout gedaan. Probeer de stappen opnieuw.
  7. Herstart en speel. Proficiat! Je hebt GTA IV gefopt! :dans:

Link to comment
Delen op andere websites

Dus als ik het goed begrijp krijg je de reflecties en schaduwen van lage kwaliteit maar je speelt wel op 1920x1080? Dat kan nu namelijk ook al hoor.

Je laat het spel denken dat je in bv: 800x600 speelt, dus de reflection-maps en shadow-maps blijven op 800x600 staan. Zodra je normaal verandert naar 1920x1080 verlies je die maps van 800x600, waardoor het spel weer lagt. Via deze methode doe je GTA IV denken dat je echter nog steeds op 800x600 speelt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...